Gå til innhold

Uheldig sjel.

Anbefalte innlegg

Gjest uheldig kokk
Skrevet

Brant meg for to uker side.Er kanskje en litt klønete kokk. problemet er at jeg ikke får såret til å gro. Er litt nummen rundt såret. Noren som har forslag??

Skrevet

Aloe vera gel, helst fra planten direkte. Kjipt å brenne seg da!!

Skrevet

Ikke aloe vera _i_ såret, hvis det er åpent, men gjerne rundt, på hel hud.

Skrevet

Ok, men grønnsåpe kan -i- såret :) Eller?

Skrevet

Kjøp Jelonet (vaslinkompress) på apoteket og legg lett bandasje rundt.

Skrevet

Oj, er det farlig å ta Aloe Vera direkte på sår? Det gjør jeg ofte. Jeg trodde sår grodde fortere da, jeg.

Gjest uheldig kokk
Skrevet

Takk for for gode råd. Tror jeg skal kjøper alovera plante imorgen.

trenger hjelp nå!
Skrevet

Når man behandler infiserte sår i sykehus i dag bruker man ikke lenger grønnsåpe. Man bruker Laktacyd (underlivssåpe) i lunkent vann. Den inneholder snille melkesyrebakterier som er med og heler såret. Ellers bør du behandle det tørt og sterilt! Minst mulig gædd i sår! Dersom det fester seg i bandasjer eller plaster kjøper du enten intracite gel (vannbasert gele) på apoteket eller går til legen med det dersom det er puss i det. Da må du ha antibiotika!

Gjest ferskentre
Skrevet

Ok, men grønnsåpe kan -i- såret :) Eller?

Jeg fikk et sånt sår til å gro med grønnsåpebad. Etter legens råd for en stund siden. Kjøpte spesiell grønnsåpe på apoteket. Stakk fingeren i et glass med grønnsåpevann tre ganger daglig. 10-15 min. Så forskjell fra gang til gang.

Skrevet

Jeg fikk et sånt sår til å gro med grønnsåpebad. Etter legens råd for en stund siden. Kjøpte spesiell grønnsåpe på apoteket. Stakk fingeren i et glass med grønnsåpevann tre ganger daglig. 10-15 min. Så forskjell fra gang til gang.

Det var jo bra. Takk, jeg skal huske på det til åpne sår!

Gjest NurseNovel
Skrevet

Hei kokken:)

Har et tips til:

Kjøp noe som heter Mepitel på apoteket. Det er et silikon-plaster som du legger rett på såret, og etterpå fester du dette med et vanlig plaster. Før du legger på Mepitel smører du såret med sink-salve.

Hvis det er betennelse i såret går du til lege.

God bedring:)

Skrevet

Synes du skal ta deg en tur til legen jeg, samboeren til mammaen min hadde et stygt brannsår i fjor sommer, de brukte noe sølvgreier på såret hans og det grodde fint etter noen behandlinger, er ikke sikker på hva det heter, men det var sølv vet jeg..

brannsår er det som er aller mest utsatt for infeksjoner så jeg ville ikke eksperimentert for mye...

Skrevet

Rens med klorhexidin og smør på Brulidine. Jeg brenner meg nesten hver gang jeg lager mat så jeg gjør dette stadig.

En av gangene var et par av brannsårene store og jeg dro ned på legevakta men de sa at disse to tingene var det beste uansett.

Gjest kvitsymra
Skrevet

Heisann!

Eg tror eg ville gått til legen med brannsåret.

Kjerringråd til neste gang du brenner deg: ta eggehvite på brannsåret!

mvh

Skrevet

Joda - rett i såret!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...