Gå til innhold

Hvordan motivere seg for studiene?

Anbefalte innlegg

Gjest Tragisk føles det som
Skrevet

Hjelpes, er så umotivert for mine deltidsstudier at det skulle ikke vært lov. Setter meg aldri ned før jeg må, kanskje ikke så rart, siden jeg har mer enn nok med full jobb ellers og familie.

Nå har jeg fem måneder igjen og alt for mye av pensum igjen. Hvordan motivere seg? Lese litt hver dag(Orker jeg det?) Problemet er også å huske hva man leser. Jeg må minium lese to ganger før jeg forstår pensum. Og først da kan jeg begynne å memorere i forhold til boken jeg har lest.

Noen tips? Noen flere som sliter? Noen som har kommet over en slik kneik?

Skrevet

Skriv notater. Det gjør det lettere å huske. Ikke sett deg ned og les hvis du allikevel tenker på noe annet. Da er det fullstendig nytteløst.

Ikke les for lenge av gangen. Ta minst 10 minutters pause hver time, og unn deg en belønning.

Gjest Tragisk føles det som
Skrevet

Skriv notater. Det gjør det lettere å huske. Ikke sett deg ned og les hvis du allikevel tenker på noe annet. Da er det fullstendig nytteløst.

Ikke les for lenge av gangen. Ta minst 10 minutters pause hver time, og unn deg en belønning.

Hadde jeg lest en time pr dag hadde jeg vært langt lengre enn hva jeg er i dag. Men det er ikke lett å få tid....Men får prøve det.

Gjest bare forslag
Skrevet

Driver ungene dine med idrett og du må kjøre dem? Da kan du ta med studiene, les mens de trener? Din mann kan stille opp med middager, klesvask mm også. Si to dager i uka? Imens så sitter du i ditt lune hi å leser. Tar du trikk-tog eller buss til jobb? Les.

Skrevet

Driver ungene dine med idrett og du må kjøre dem? Da kan du ta med studiene, les mens de trener? Din mann kan stille opp med middager, klesvask mm også. Si to dager i uka? Imens så sitter du i ditt lune hi å leser. Tar du trikk-tog eller buss til jobb? Les.

Nei, det er et helvete.

Virker så lett, men når arbeidsdagen er 'slutt' sånn ved 9-10 tiden på kvelden, er ikke studier det første man tenker på. selv om det er selvvalgt innenfor interesseområde.

Tidspress er nøkkelen !

Vent til det er noen uker igjen og kjør skippertak, Funker noen ganger bra det og :)

Skrevet

Lag en plan for hvor mye og hva du skal lese hver dag. Jo mer du jobber med det, jo lettere er det å gjennomføre det. Hvis du utsetter og utsetter så blir det enda verre.

Skrevet

For å huske hva jeg leste som student var mitt beste triks å skrive det viktigste ned med egne ord. Da lager du samtidig repetisjons-ark til deg selv til å lese på rett før eksamen. Men det er viktig at du faktisk forklarer det for deg selv med egne ord og ikke bare skriver av fra boken.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...