Gå til innhold

Jan Werner led en naturlig død

Anbefalte innlegg

ShitDiddelyDo
Skrevet

Linken funker ikke.

Må ha vært litt kjapp på avtrekkeren.

Men hva som er i linken sier seg vel selv, og informasjonen er å finne på forsiden til samtlige nettaviser.

Skrevet

Må ha vært litt kjapp på avtrekkeren.

Men hva som er i linken sier seg vel selv, og informasjonen er å finne på forsiden til samtlige nettaviser.

Jeg fant en link i innlegget under :o)

hjertebarnet
Skrevet

Jeg er fullstendig enig med deg SDD. Jeg var så sint når ryktene gikk her, og enkelte klarte jo ikke å holde munn og betenke seg, selv når de ble bedt om det.

I avisens står det at "spekulasjonene rundt dødsfallet har vært en enorm belastning for de etterlatte."

Kanskje noe å huske på neste gang, dere som satt her og insisterte på at han tok livet sitt?

Skrevet

Jeg var ikke en av dem som hadde gjort meg opp noen mening - men det er jo ikke rart at folk trodde det dreide seg om selvmord når avisene brukte uttrykket "personlig tragedie". Dette har jo alltid blitt forbundet med selvmord, selv om avisene i dette tilfellet prøvde å ro seg ut av det.

Sakset fra Wikipedia:

"Selvmord omtales ofte i aviser med standardformuleringen «personlig tragedie»."

http://no.wikipedia.org/wiki/Selvmord

Skrevet

Synes det er naturlig at det blir diskusjon jeg når et dødsfall skjer på denne måten. Både politi , ELisabeth Andreasson m.fl. skrev jo også (in)direkte at de trodde det dreide seg om en personlig tragedie.

Det spiller vel egentlig ikke noen rolle hvordan han døde - det var jo tragisk at han gjorde det.

Man kan jo dreie saken over til å diskutere følgende.

Skal man være skamfull når noen velger å ta sitt eget liv ? Bør man ikke respektere at noen velger den løsningen ?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Synes det er naturlig at det blir diskusjon jeg når et dødsfall skjer på denne måten. Både politi , ELisabeth Andreasson m.fl. skrev jo også (in)direkte at de trodde det dreide seg om en personlig tragedie.

Det spiller vel egentlig ikke noen rolle hvordan han døde - det var jo tragisk at han gjorde det.

Skal man være skamfull når noen velger å ta sitt eget liv ? Bør man ikke respektere at noen velger den løsningen ?

"Man kan jo dreie saken over til å diskutere følgende. Skal man være skamfull når noen velger å ta sitt eget liv ? Bør man ikke respektere at noen velger den løsningen ?"

Dette hører hjemme i en ny tråd.

Men i forhold til det jeg skrev: Ja, folk som sitter og fråtser i en persons død, diskuterer årsaker til det de antar er et selvmord på internett, fullstendig klar over at dødsfallet, selvmord eller ikke men spesielt dersom det hadde vært selvmord, er uhyre tungt å bære for de etterlatte, og at Norge er så lite at pårørende med stor sannsynlighet får med seg debattene, bør skamme seg, ja.

Denne fråtsinga i andres privatliv og til med død hører ingen steder hjemme.

Men til spørsmålet ditt: Start en ny tråd.

Mrs. Wallace
Skrevet

Det har du helt rett i.

Men det må tilføyes at akkurat i dette tilfellet gjorde politiet sitt for å fyre opp spekulasjonene, ved å bruke uttrykket "personlig tragedie" i en av de første uttalelsene sine.

Ikke at det forsvarer lange diskusjonstråder om emnet i ukevis etter, altså. Men sånn for ordens skyld.

Skrevet

En kopi av obduksjonrapporten hadde vel vært bedre.

Tror nå fremdeles ikke det naturlig bare fordi de har fått rapporten.

Skrevet

Skamme seg?? For noe tull! Det er naturlig å gjøre seg opp en "mening" når det gjelder sånt. Er jo lov til å lure..

Skrevet

Det var dagens moralske lekse fra Emissæren vår..

petter smart
Skrevet

Skamme seg?? For noe tull! Det er naturlig å gjøre seg opp en "mening" når det gjelder sånt. Er jo lov til å lure..

De fleste gjør seg opp en mening, men en bør holde denne for seg selv. Å spekulere offentlig er en påkjennelse for familien og respektløst mot den døde.

Solsikkefrø
Skrevet

Enig! ;)

Skrevet

Det spiller vel en rolle for familien hans. Nå kan de på en måte få fred. Sorgen er like stor, men de slipper å lure på "hvorfor han gjorde det".

Skrevet

De fleste gjør seg opp en mening, men en bør holde denne for seg selv. Å spekulere offentlig er en påkjennelse for familien og respektløst mot den døde.

Din mening..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...