Dorthe Skrevet 9. januar 2007 Skrevet 9. januar 2007 37000,-? Ja det var mye penger! Hva er det som gjør den så dyr da? Du må ikke spørre meg hvorfor den er så mye dyrere enn vanlige. Det er motor på den da men jeg tror prisen er ganske stiv. Amerikanere betaler rundt 12 000 for den samme. 0 Siter
tula Skrevet 9. januar 2007 Forfatter Skrevet 9. januar 2007 Du må ikke spørre meg hvorfor den er så mye dyrere enn vanlige. Det er motor på den da men jeg tror prisen er ganske stiv. Amerikanere betaler rundt 12 000 for den samme. 12000,- hørtes litt mer overlevelig ut. Men det er vel sånn i pottitnorge, at alt som ikke er standard skal koste noe inni h... mye! Synd for den det går utover (helst de som er svakt stilt fra før av:( ) 0 Siter
Dorthe Skrevet 9. januar 2007 Skrevet 9. januar 2007 12000,- hørtes litt mer overlevelig ut. Men det er vel sånn i pottitnorge, at alt som ikke er standard skal koste noe inni h... mye! Synd for den det går utover (helst de som er svakt stilt fra før av:( ) Det finnes ikke slike sykler på treningsinstitutter heller, de er så dyre at de gidder ikke skaffe. Ikke engang de største fysiosentrene i Oslo har. 0 Siter
Gemini Skrevet 9. januar 2007 Skrevet 9. januar 2007 Du må ikke spørre meg hvorfor den er så mye dyrere enn vanlige. Det er motor på den da men jeg tror prisen er ganske stiv. Amerikanere betaler rundt 12 000 for den samme. Har du sett på denne: http://www.onetoone.as/ - under produktinfo, men også en demovideo. Jeg har mailet med oppfinneren, faren til en funksjonshemmet jente, og høsten 2004 skrev han til meg at den er gratis (over trygdesystemet for personer under 26 år som har behov for en slik). For eldre personer selges den, og i 2004 var prisen 15.000 eller evt. mer ved behov for ekstrautstyr. Kunne det vært noe for deg? 0 Siter
Dorthe Skrevet 9. januar 2007 Skrevet 9. januar 2007 Har du sett på denne: http://www.onetoone.as/ - under produktinfo, men også en demovideo. Jeg har mailet med oppfinneren, faren til en funksjonshemmet jente, og høsten 2004 skrev han til meg at den er gratis (over trygdesystemet for personer under 26 år som har behov for en slik). For eldre personer selges den, og i 2004 var prisen 15.000 eller evt. mer ved behov for ekstrautstyr. Kunne det vært noe for deg? Den kan være for meg hvis man kan bruke musklene på den, at den har spasmekontroll og at man slipper å legge seg ned på gulvet. Jeg har mailet mannen og spurt ) 0 Siter
Gemini Skrevet 9. januar 2007 Skrevet 9. januar 2007 Den kan være for meg hvis man kan bruke musklene på den, at den har spasmekontroll og at man slipper å legge seg ned på gulvet. Jeg har mailet mannen og spurt ) Jeg vet man ikke trenger å ligge på gulvet, man kan fint sitte i rullestolen eller annet sted. Det andre vet jeg ikke, men du får nok svar 0 Siter
Dorthe Skrevet 9. januar 2007 Skrevet 9. januar 2007 Jeg vet man ikke trenger å ligge på gulvet, man kan fint sitte i rullestolen eller annet sted. Det andre vet jeg ikke, men du får nok svar Ja, jeg er sikker på at den andre sykkelen er overpriset. Den er også gratis for dem under 26, det er alle treningshjelpemidler. Det er ganske sykt, det er kanskje etter den alderen man trenger å trene mest for å holde seg i form. 0 Siter
Gemini Skrevet 9. januar 2007 Skrevet 9. januar 2007 Ja, jeg er sikker på at den andre sykkelen er overpriset. Den er også gratis for dem under 26, det er alle treningshjelpemidler. Det er ganske sykt, det er kanskje etter den alderen man trenger å trene mest for å holde seg i form. Ja, det er igrunnen hårreisende at det skal koste så dyrt om man er over 26. Jeg kan forstå at barn og ungdom trenger gratis tilgang på utstyr for å kunne være i aktivitet, kanskje sammen med funksjonsfriske, både fordi de ikke selv har inntekt, og for å unngå at de blir sittende alene, men jeg synes det burde vært gratis for alle, si under pensjonist-alder. Skulle det vært gratis for alle eldre også (som jo selvsagt også trenger trening), så blir det vel slik at altfor mange kommer i kategorien av funksjonshemmede i en eller annen grad. Det er vel allerede en kostnads-sak at det ikke er gratis for de over 26... 0 Siter
Dorthe Skrevet 9. januar 2007 Skrevet 9. januar 2007 Ja, det er igrunnen hårreisende at det skal koste så dyrt om man er over 26. Jeg kan forstå at barn og ungdom trenger gratis tilgang på utstyr for å kunne være i aktivitet, kanskje sammen med funksjonsfriske, både fordi de ikke selv har inntekt, og for å unngå at de blir sittende alene, men jeg synes det burde vært gratis for alle, si under pensjonist-alder. Skulle det vært gratis for alle eldre også (som jo selvsagt også trenger trening), så blir det vel slik at altfor mange kommer i kategorien av funksjonshemmede i en eller annen grad. Det er vel allerede en kostnads-sak at det ikke er gratis for de over 26... Det er klart det er det. Men de kunne sponset resten slik at man betalte normal pris. Et par sitski koster rundt 80 000 kr tror jeg, det er mye mer enn vanlige slalomski. Jeg er helt sikker på at det er overprising på ting fra HMS. 0 Siter
tula Skrevet 9. januar 2007 Forfatter Skrevet 9. januar 2007 hehe..jepp=)Var der i går.. var sååå mange som kjøpte.. Bare å løøøøpe;) Takk for tipset;) Endte opp med å ta meg en tur på obs i dag. Kjøpte den sykkelen til 549,- Ikke noe å si på prisen iallefall! Men jeg gruuuer meg til å sette den sammen:( Enda bra jeg er en skikkelig handy-girl, for den kom jo i 1000 biter minst! Tok det lang tid? 0 Siter
Musli Skrevet 9. januar 2007 Skrevet 9. januar 2007 Takk for tipset;) Endte opp med å ta meg en tur på obs i dag. Kjøpte den sykkelen til 549,- Ikke noe å si på prisen iallefall! Men jeg gruuuer meg til å sette den sammen:( Enda bra jeg er en skikkelig handy-girl, for den kom jo i 1000 biter minst! Tok det lang tid? hehe. Jeg har ikke kjøpt men kjøpte et styrketreningsapparat til 2000 kr:P bra jeg har en handy man her i huset;)Han kan det der.. Han brukte 4-5 timer..1000 deler her også... Antar det går litt kjappere med den du har.. Lykke til=) 0 Siter
Gemini Skrevet 9. januar 2007 Skrevet 9. januar 2007 Det er klart det er det. Men de kunne sponset resten slik at man betalte normal pris. Et par sitski koster rundt 80 000 kr tror jeg, det er mye mer enn vanlige slalomski. Jeg er helt sikker på at det er overprising på ting fra HMS. Ja, det er helt klart overpriset. Men det er ikke ene og alene HMS sin feil. Også de som leverer utstyr til HMS overpriser ting, slik at HMS betaler dyrt for det. Jeg kjenner til en familie som er på inntektstoppen på stedet der jeg vokste opp. Faren der har tjent seg rik på å selge hjelpemidler dyrt til trygdevesenet/HMS. 0 Siter
Dorthe Skrevet 9. januar 2007 Skrevet 9. januar 2007 Ja, det er helt klart overpriset. Men det er ikke ene og alene HMS sin feil. Også de som leverer utstyr til HMS overpriser ting, slik at HMS betaler dyrt for det. Jeg kjenner til en familie som er på inntektstoppen på stedet der jeg vokste opp. Faren der har tjent seg rik på å selge hjelpemidler dyrt til trygdevesenet/HMS. Det tviler jeg ikke et øyeblikk på. Når en recliner koster 30 000 uten massasjepunkter og 31 000 med og den med kan du ikke få fra HMS så kan du begynne å lure. 0 Siter
Gemini Skrevet 9. januar 2007 Skrevet 9. januar 2007 Det tviler jeg ikke et øyeblikk på. Når en recliner koster 30 000 uten massasjepunkter og 31 000 med og den med kan du ikke få fra HMS så kan du begynne å lure. Synes det er forkastelig jeg, at folk driver private firmaer med så stor fortjenestemargin, bare fordi de utnytter at det offentlige villig vekk kjøper deres produkter. Sikkert mest fordi det er få slike spesielle produkter/leverandører å velge mellom, så da kjøper de det de kan få, til den prisen som leverandør vil ha. For liten konkurranse, rett og slett... 0 Siter
Dorthe Skrevet 9. januar 2007 Skrevet 9. januar 2007 Synes det er forkastelig jeg, at folk driver private firmaer med så stor fortjenestemargin, bare fordi de utnytter at det offentlige villig vekk kjøper deres produkter. Sikkert mest fordi det er få slike spesielle produkter/leverandører å velge mellom, så da kjøper de det de kan få, til den prisen som leverandør vil ha. For liten konkurranse, rett og slett... Det er jo det. Når jeg ser hva HMS her betaler for samme produktet som selges for godt under halv pris i USA. 0 Siter
sheba Skrevet 9. januar 2007 Skrevet 9. januar 2007 Har ikke lest alle svarene du har fått så det kan hende noen har sagt det før meg:) Prøv på finn.no, jeg kjøpte en veldig bra trimsykkel der i fjor høst, kostet meg 800,- .. Tror det er mange som har de på loft eller i kjeller og aldri bruker dem:) 0 Siter
Hønemoren Skrevet 12. januar 2007 Skrevet 12. januar 2007 Hørtes ut som en overkommelig pris for meg;) Bør vel ta meg en sjekkerunde på sportsbutikkene. Ja, overkommelig pris og helt grei sykkel. Ser ut som den holder også for blir jo mye brukt. Kanskje litt kjedelig den syklinga, men med frokost-TV som selskap går tiden fort. Lykke til. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.