Gå til innhold

Vurderer å bli sykepleier

Anbefalte innlegg

Gjest smitterisiko
Skrevet

Jeg kunne tenkt meg å bli sykepleier. Det som hindrer meg er at jeg er redd for smittsomme sykdommer. Jeg regner med at ikke alle pasienter blir testet for hiv og hepatitt. Nå som desse sykdommenene blir i stadig større omfang er jeg bekymret. Vet at det er veldig fort gjort å stikke seg på sprøyter i en stresset sykehushverdag.

Er det noen som jobber i helsesektoren som ofte bekymrer seg for sånnt? Å jobbe på sykehjem og hjemmesykepleie virker tungt og kjedelig.

Skrevet

Hvor mange har du hørt om som har blitt smittet? Det er i tilfelle ikke mange, hvis det er noe i det hele tatt.

I forhold til antall sykepleiere så er sjangsen mikroskopisk.

Dette burde ikke hindre deg i å bli sykepeleier.

Gjest NurseNovel
Skrevet

Hvis du velger å ta sykepleien vil du etter hvert også lære hvordan å beskytte seg på en forsvarlig måte.

Gjest østerdøl
Skrevet

Hvor mange har du hørt om som har blitt smittet? Det er i tilfelle ikke mange, hvis det er noe i det hele tatt.

I forhold til antall sykepleiere så er sjangsen mikroskopisk.

Dette burde ikke hindre deg i å bli sykepeleier.

Hei!

Det er mindre sjangse for å bli smittet av sykdommer i arbeid som sykepleier,enn det er ellers i hverdagen,da man beskytter seg og har retningslinjer å følge.

Hvis du virkelig har lyst til å bli sykepleier så er ikke dette noe problem for deg,da det er 3 år med studier i form av både teori og praksis,som vil forberede deg og lære deg faget og gjøre deg rustet til å være sykepleier i arbeidslivet.

Jeg er selv sykepleier og har jobbet innen akuttmedisin og på vanlig sengepost på sykehus.Nå jobber jeg på sykehjem,og føler et mye større ansvar og et større krav til å være selvstendig enn det jeg følte tidligere.På sykehjemmet er det mange brukere du er alene om ansvaret for ,da det er få sykepleiere fordelt på sykehjem.Det er ingen lege fast på sykehjemmet,så du må kunne stole på deg selv og kunne ta avgjørelser på egen hånd.Skjer det en akutt situasjon,må du kunne ta ansvar for det.Selvfølgelig har man legevakt i bakhånd,men de kjenner ikke beboerne og det gjør du.

I tillegg er det mer og mer teknisk sykepleie på sykehjem da de eldre blir stadig eldre og har komplekse sykdomsbilder.Så nei,sykehjem består i mye mer enn bleieskift!

Uansett,så har du mange muligheter som sykepleier,og jeg synes det er synd om du lar frykten for smitte hindre deg i å utdanne deg i den retningen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...