Gå til innhold

Må bare høre.

Gjest Det syns jeg.....................

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært her inne siden 98, men skriver ikke så ofte, og svarer heller ikke så ofte. Ærlig talt, så synes jeg at folk er flinke til å svare. Det er helt naturlig at enkelte kjenner hverandre bedre enn andre. jeg kjenner ingen som jeg har knyttet noen nærere kontakt med. På Åpent forum er det lov til å si å mene akkurat det en vil. Noen er ekstremt hårsåre, og da burde en ligge langt unna slike forum som dette.

• Svar 154
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Babette

13

• ShitDiddelyDo

12

• Dorthe

11

• Caloni Makaroni

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hei.

Føler meg ikke utafor, der tar du feil. Har ingen interesse av og ha et samhold med "klanen", men har skrevet noen inlegg om helse og får ingen svar. Jeg bare lurte på om hvordan folk tenkte. Syns denne siden er mye bedre og bruke uten og måtte være med i gjengen. Har kun interesse av og lese om helse og råd ikke bagateller om hva som går på TV.

Da er vel kanskje ikke "åpnet forum" stedet? Her snakker man jo mye "svada"

Gjest Persille
Skrevet

Når det stilles helsespørsmål jeg ikke kan svare på - så svarer jeg heller ikke.

Når folk spør meg om ting jeg kan noe om - så svarer jeg.

Det hender ofte jeg ikke får svar på det jeg spør om (nå f.eks med LTO-oppgavene), men da antar jeg at det er fordi folk ikke _vet_ ikke fordi de ikke _vil_.

Og denne klanen/gjengen blir stadig nevnt, men ingen sier noe om hvem som er i den - eller hvordan det fortoner seg.

Og jeg må innrømme at jeg blir litt snurt om det viser seg at det er en klan, for jeg vil også være i den kule gjengen! *hulker litt*

Skrevet

Er så hjertens enig med deg.

Jeg har vært her siden 99 men skriver ikke så mye.

Jeg har nok et ganske ukjent nick, og ikke skriver jeg så mye spennende heller.

Men jeg sitter nå her og leser i steden.

Gjest snurpete
Skrevet

Er så hjertens enig med deg.

Jeg har vært her siden 99 men skriver ikke så mye.

Jeg har nok et ganske ukjent nick, og ikke skriver jeg så mye spennende heller.

Men jeg sitter nå her og leser i steden.

Tja, kanskje det er sånn..? Selv var jeg her fast fra 98 - 2002. hadde da et fast nick. Ble lei, syns det ble for mye prat om hvem som kjente hvem etc etc,og det var ikke mitt behv for å være her inne. Nå derimot skriver jeg under med ulike nick hver eneste gang. Folk får syns hva svarte de vil om det, syns det er dust å surmule dersom noen ikke skriver under med et "skikkelig nick" (som jeg ser mange kommenterer). Jeg gidder ikke ha fast nick, nettopp av den grunn at jeg skriver anaonyme innlegg. Jeg vil overhode ikke bli "funnet" eller gjenkjent.

Forøvrig får jeg en del svar selvom jeg ikke er med i denne gamle "klanen" som du snakker om. Hold ut, og drit i den gamle gjengen!!

Gjest Shira12
Skrevet

Hei.

Føler meg ikke utafor, der tar du feil. Har ingen interesse av og ha et samhold med "klanen", men har skrevet noen inlegg om helse og får ingen svar. Jeg bare lurte på om hvordan folk tenkte. Syns denne siden er mye bedre og bruke uten og måtte være med i gjengen. Har kun interesse av og lese om helse og råd ikke bagateller om hva som går på TV.

Når du skriver spørsmål om helse, så er det mye større sjangse for lite svar.

Det er jo siden folk må nesten vite hva de snakker om, i ett helsespørsmål.

Jeg svarer på det jeg kan om helse, uansett hvem som skriver innlegg, kjent nick, ukjent, anonymt har null betydning.

Men det har stor betydning for meg om jeg kan gi ett skikkelig svar eller ikke.

Har du tatt det med i betraktningen din? At det er mye lettere og få mange svar om en diskuterer en film, enn om man snakker om helse. Folk kan jo ikke svare bare for og svare da, man må vite hva man snakker om!

Skrevet

Jeg vil si at jeg ikke er med i "klubben" her inne. Jeg får ganske ofte svar, men spørs helt hva jeg spør om også. De fleste som jeg tror du kaller "klubben" svarer ofte, hverfall meg. Jeg kom hit for fult i 2006. Håper du får svar på dine spørsmål. Jeg prøver å svare mange her inne, men det er også viktig at en har fast nick når en skriver inn her. Hvis det er veldig privat går det med anonymitet. Lykke til å få svar!

Takk for svar, denne gangen fikk jeg voldsom respons på dette men ikke inlegget med et problem jeg framla, men det har vel med nicet mitt og det virker som slike inlegg som dette liker folk bedre og svare på.

Men men..men ikke tro at jeg kaller alle klanen har snakket med mange trivelige folk så det er også mye positivt:-)

Gjest Shira12
Skrevet

Når det stilles helsespørsmål jeg ikke kan svare på - så svarer jeg heller ikke.

Når folk spør meg om ting jeg kan noe om - så svarer jeg.

Det hender ofte jeg ikke får svar på det jeg spør om (nå f.eks med LTO-oppgavene), men da antar jeg at det er fordi folk ikke _vet_ ikke fordi de ikke _vil_.

Og denne klanen/gjengen blir stadig nevnt, men ingen sier noe om hvem som er i den - eller hvordan det fortoner seg.

Og jeg må innrømme at jeg blir litt snurt om det viser seg at det er en klan, for jeg vil også være i den kule gjengen! *hulker litt*

De har kanskje ett slikt hemmelig opptaks-rituale? Sånn superhemmeligt oppdrag. Få tak i nesehårtrimmeren til Webbis? ;o)

Skrevet

Tja, kanskje det er sånn..? Selv var jeg her fast fra 98 - 2002. hadde da et fast nick. Ble lei, syns det ble for mye prat om hvem som kjente hvem etc etc,og det var ikke mitt behv for å være her inne. Nå derimot skriver jeg under med ulike nick hver eneste gang. Folk får syns hva svarte de vil om det, syns det er dust å surmule dersom noen ikke skriver under med et "skikkelig nick" (som jeg ser mange kommenterer). Jeg gidder ikke ha fast nick, nettopp av den grunn at jeg skriver anaonyme innlegg. Jeg vil overhode ikke bli "funnet" eller gjenkjent.

Forøvrig får jeg en del svar selvom jeg ikke er med i denne gamle "klanen" som du snakker om. Hold ut, og drit i den gamle gjengen!!

Takk så takk for svaret ditt. E så enig med dette med nick, vil jo være annonym og ikke bli gjenkjent og bruker derfor forskjelldige nick. Godt at noen er enig.

Gjest annlovinda
Skrevet

Jeg leser lenger ned i tråden din at spørsmålene du ikke har fått svar på, gjelder helse.

Hvis du ser på trådene som ligger under allmennmedisin, så er vel de fleste trådene der relativt korte.

Det er vel ganske så viktig at du vet hva du svarer på når det gjelder helse? Ikke sikkert alle tør å komme med råd, eller har råd i det hele tatt når det gjelder helse.

Tror heller antall svar man får kommer ut fra emne man skriver om, enn ut fra nicket det er underskrevet med.

Skrevet

Da er vel kanskje ikke "åpnet forum" stedet? Her snakker man jo mye "svada"

Jeg har ikke lagt inn spørsmålet om helse på åpent forum, men dette spørsmåle "Må bare høre" Passer inn her.

Gjest Princess Peach
Skrevet

De har kanskje ett slikt hemmelig opptaks-rituale? Sånn superhemmeligt oppdrag. Få tak i nesehårtrimmeren til Webbis? ;o)

*LOL*

Gjest Shira12
Skrevet

*LOL*

Man kan aldri vite. Det florer jo med jevne mellomrom konspirasjonsteorier her, om alt mulig.

Så nå tror jeg at det finnes en hemmelig organisasjon her. Super hemmeligt altså! ;o)

Og jeg er ikke preget av og nettopp ha lest om bok om hemmelige foreninger, neida ikke i det hele tatt *host*

Gjest Princess Peach
Skrevet

Man kan aldri vite. Det florer jo med jevne mellomrom konspirasjonsteorier her, om alt mulig.

Så nå tror jeg at det finnes en hemmelig organisasjon her. Super hemmeligt altså! ;o)

Og jeg er ikke preget av og nettopp ha lest om bok om hemmelige foreninger, neida ikke i det hele tatt *host*

Ja, DOL er jo rene frimurerlosjen. :)

Skrevet

Jeg synes det er bra at du sier fra om dette. Og dette med "klan" kommmer fram såpass ofte at det er tydelig at noen føler det er sånn.

Og det som flere ganger har irritert meg, er at noen helt klart tilpasser svarene og kommentarene sine etter hvem som skriver inn. Er det noen man "kjenner" og liker, er det helt greit at de banker gubben og står i med naboen, for å sette det litt på spissen.

Det er viktig, særlig på et helseforum, å være inkluderende, å ønske alle velkommen og ikke forutsette at folk kjenner til den eller den historien fra før.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Jeg synes det er bra at du sier fra om dette. Og dette med "klan" kommmer fram såpass ofte at det er tydelig at noen føler det er sånn.

Og det som flere ganger har irritert meg, er at noen helt klart tilpasser svarene og kommentarene sine etter hvem som skriver inn. Er det noen man "kjenner" og liker, er det helt greit at de banker gubben og står i med naboen, for å sette det litt på spissen.

Det er viktig, særlig på et helseforum, å være inkluderende, å ønske alle velkommen og ikke forutsette at folk kjenner til den eller den historien fra før.

Men hvis man kjenner til personen fra før, så blir det jo automatisk til at man har det i bakhodet når man svarer. Når en anonym/ny person skriver inn, vet man jo ingenting om forholdene bak, og da må man jo ta utgangspunkt i akkurat det innlegget. Mener du at man skal nullstille seg helt og se bort fra ting man vet om en person hver gang man svarer?

Skrevet

Jeg har ingen inntrykk av at det er bare en klan som svar her. Jeg svarer alle uten å tenke på hvem som spør, men svarer på det jeg kan ha noe å bidra med.......og noen innlegg jeg ikke kan bidra med så mye da...

Det er nok heller spørsmålet det kan være vanskelig å svare på tror jeg og ikke nicket ditt.

Men når det er sagt, så er det klart at de som "kjenner" nicket vil lettere slenge på en kommentar enn om de ikke kjente det.

Skrevet

Men hvis man kjenner til personen fra før, så blir det jo automatisk til at man har det i bakhodet når man svarer. Når en anonym/ny person skriver inn, vet man jo ingenting om forholdene bak, og da må man jo ta utgangspunkt i akkurat det innlegget. Mener du at man skal nullstille seg helt og se bort fra ting man vet om en person hver gang man svarer?

Både ja og nei.

Jeg mener man ikke skal la seg farge av sitt gode forhold til personen. Hvis jeg har forført sjefen min i fylla, fortjener jeg ikke noe "hei vennen". Og hvis jeg la ut en lignende historie for to uker siden, kan jeg godt få høre at nå er jeg kraftig ute å kjøre. To ganger på to uker.

Jeg var selv uheldig og anbefalte Dorthe en løpetur en gang. Da visste jeg ikke at hun ikke kunne gjøre det, nå vet jeg det og det ville være taktløst å ikke ta hensyn til det.

Har man bakgrunnskunnskap om folk, kan man bruke den der det er formålstjenlig. Men man må ikke stryke folk med hårene fordi man synes de er kule.

Skrevet

Jeg for min del henger mest her og på foreldre- småbarn. Sveiper innom samliv/ psykiatri og leggre igjen spor der hvis jeg syns jeg har noe å komme med. På helsespørsmål er det jo farlig å svare hvis ikke man er helt sikker. Så der leser jeg bare, har aldri svart der.

Åpent bruker jeg som tidsfordriv og fordi folk lurer på mye rart. Det er bra for da kan jeg lure på mye rart også.

Klan? Tja, noen har vel vært på forumet lenger enn andre og kjenner hverandres nick bedre og "cyberkjenner" hverandre, uten at jeg mistenker at de fryser ut andre av den grunn. Tror ikke det er noen amerikansk ungdomsskole med de kule, de kjipe, frikerne og nerdene her inne.....

Skrevet

Tusen takk for svaret, du har så rett så rett:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...