Gå til innhold

Må bare høre.

Gjest Det syns jeg.....................

Anbefalte innlegg

Gjest Princess Peach
Skrevet

Både ja og nei.

Jeg mener man ikke skal la seg farge av sitt gode forhold til personen. Hvis jeg har forført sjefen min i fylla, fortjener jeg ikke noe "hei vennen". Og hvis jeg la ut en lignende historie for to uker siden, kan jeg godt få høre at nå er jeg kraftig ute å kjøre. To ganger på to uker.

Jeg var selv uheldig og anbefalte Dorthe en løpetur en gang. Da visste jeg ikke at hun ikke kunne gjøre det, nå vet jeg det og det ville være taktløst å ikke ta hensyn til det.

Har man bakgrunnskunnskap om folk, kan man bruke den der det er formålstjenlig. Men man må ikke stryke folk med hårene fordi man synes de er kule.

Nei, mener ikke at man skal stryke folk med hårene. Men som du sier, du kunne ikke anbefalt Dorthe å løpe hvis du hadde kjent bakgrunnen hennes. Når du vet det, bruker du den informasjonen i fremtidige innlegg, sant?

• Svar 154
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Babette

13

• ShitDiddelyDo

12

• Dorthe

11

• Caloni Makaroni

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Nei, mener ikke at man skal stryke folk med hårene. Men som du sier, du kunne ikke anbefalt Dorthe å løpe hvis du hadde kjent bakgrunnen hennes. Når du vet det, bruker du den informasjonen i fremtidige innlegg, sant?

Ja, jeg bruker den kunnskapen. Det ser jeg ikke noe galt i.

Nå høres det ut som om jeg er så fornøyd med meg selv, men jeg ser helt klart at jeg kan ha bidratt til dette med klan, eksempelvis hespetreklubben.

Det er jo bare skøy og tullprat, men er sikkert ikke så artig for de uinnvidde.

Men a propos det å stryke folk med hårene. Det motsatte er enda verre. Og der er det påtakelig at det er to veldig like nick, et gammelt/forhenværende og et nytt, som har fått hard medfart her. Dette er et eksempel på at bakgrunnskunnskap brukes til å "dømme": Skal du da aldri lære?

Jeg tenker her på nick fra planteriket, mange skjønner nok hvem jeg sikter til.

Skrevet

Tja, kanskje det er sånn..? Selv var jeg her fast fra 98 - 2002. hadde da et fast nick. Ble lei, syns det ble for mye prat om hvem som kjente hvem etc etc,og det var ikke mitt behv for å være her inne. Nå derimot skriver jeg under med ulike nick hver eneste gang. Folk får syns hva svarte de vil om det, syns det er dust å surmule dersom noen ikke skriver under med et "skikkelig nick" (som jeg ser mange kommenterer). Jeg gidder ikke ha fast nick, nettopp av den grunn at jeg skriver anaonyme innlegg. Jeg vil overhode ikke bli "funnet" eller gjenkjent.

Forøvrig får jeg en del svar selvom jeg ikke er med i denne gamle "klanen" som du snakker om. Hold ut, og drit i den gamle gjengen!!

Det er ikke nicket i seg selv som mange er opptatt av, men når en person skal kritisere en annen og velger å bruke et annet nick enn sitt faste, da blir det for dumt.

De som skriver vanlige innlegg kan variere nick så mye de ønsker, jeg tror ingen henger seg opp i det.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Ja, jeg bruker den kunnskapen. Det ser jeg ikke noe galt i.

Nå høres det ut som om jeg er så fornøyd med meg selv, men jeg ser helt klart at jeg kan ha bidratt til dette med klan, eksempelvis hespetreklubben.

Det er jo bare skøy og tullprat, men er sikkert ikke så artig for de uinnvidde.

Men a propos det å stryke folk med hårene. Det motsatte er enda verre. Og der er det påtakelig at det er to veldig like nick, et gammelt/forhenværende og et nytt, som har fått hard medfart her. Dette er et eksempel på at bakgrunnskunnskap brukes til å "dømme": Skal du da aldri lære?

Jeg tenker her på nick fra planteriket, mange skjønner nok hvem jeg sikter til.

Skjønner hva du mener, ja. Det er ikke lett å se bort fra ting man har lest, men man kan la være å være frekk og uhøflig i det minste.

Gjest du har et poeng
Skrevet

Det er synd at føler deg oversett.Jeg er også "ny" her, dvs har vært her som leser i sikkert en 7-8 år men har først det siste året begynt å skrive selv.

Hele tiden har jeg lagt merke til at de du kaller "klanen" er flink til å svare på hverandres innlegg samt okkupere tråder med litt utenomsnakk. Men er det ikke slik på de fleste fora da? Litt "kosemose" prat og klapp på ryggen for de som kjenner hverandre er slik det er. Ingen bombe og ikke noe å la seg provosere over.

Jeg tror ikke du blir oversett med vilje.Kankje du bare ikke er "interessant" nok i og med at nicket ditt ikke er på topp-ti listen:) Selv forventer jeg ikke at folk svarer meg her inne. Blir heller overrasket:)

Du får velge deg ut et par gamle travere og begynne med litt smisking eller ta det for det det er: Underholdning.

Skrevet

Som de fleste andre her, jeg svarer på tråder alt etter emne, interesse og kunnskaper.

De få gangene det har skjedd at jeg ikke har fått svar på tråder jeg har startet, er det som regel på Åpent. I de fora der det skrives mest (som f.eks Åpent), tror jeg årsaken kan være stor aktivitet på tidspunktet man legger inn. Dess fortere tråden din rykker nedover i rekka, dess lettere er det nok å overse den :o)

For egen del har overskrifta også noe å si, jeg hopper konsekvent over f.eks muslimtråder. Men jeg skal innrømme at i perioder når enkelte nick har skrevet veldig mye tull og tøys (spam) - så kan nicket også ha betydning for hvorvidt jeg gidder å åpne tråden eller ikke.

Skrevet

Skjønner hva du mener, ja. Det er ikke lett å se bort fra ting man har lest, men man kan la være å være frekk og uhøflig i det minste.

Ikke innimellom engang? Hvis ikke jeg får lov til det så vil jeg ha House helt for meg selv ;o)

Gjest Princess Peach
Skrevet

Det er synd at føler deg oversett.Jeg er også "ny" her, dvs har vært her som leser i sikkert en 7-8 år men har først det siste året begynt å skrive selv.

Hele tiden har jeg lagt merke til at de du kaller "klanen" er flink til å svare på hverandres innlegg samt okkupere tråder med litt utenomsnakk. Men er det ikke slik på de fleste fora da? Litt "kosemose" prat og klapp på ryggen for de som kjenner hverandre er slik det er. Ingen bombe og ikke noe å la seg provosere over.

Jeg tror ikke du blir oversett med vilje.Kankje du bare ikke er "interessant" nok i og med at nicket ditt ikke er på topp-ti listen:) Selv forventer jeg ikke at folk svarer meg her inne. Blir heller overrasket:)

Du får velge deg ut et par gamle travere og begynne med litt smisking eller ta det for det det er: Underholdning.

Det er jo lettere at det blir utenomsnakk når man "kjenner" hverandre litt fra før. Iallfall når man har hverandre "på tråden", er det lett å nevne ett eller annet som man skulle sagt, men ikke gidder å starte en ny tråd.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Ikke innimellom engang? Hvis ikke jeg får lov til det så vil jeg ha House helt for meg selv ;o)

Døh! Ikke prøv deg altså. ;)

Hva er det du vil innimellom, da? Se bort fra det du har lest, eller være frekk og uhøflig? :)

Skrevet

Døh! Ikke prøv deg altså. ;)

Hva er det du vil innimellom, da? Se bort fra det du har lest, eller være frekk og uhøflig? :)

Jeg vil ha lov til å svare litt frekt :o)

Gjest du har et poeng
Skrevet

Det er jo lettere at det blir utenomsnakk når man "kjenner" hverandre litt fra før. Iallfall når man har hverandre "på tråden", er det lett å nevne ett eller annet som man skulle sagt, men ikke gidder å starte en ny tråd.

Joda, det skjønner jeg. Men om det blir totalt avsporing og dere "kupper" hele tråden, så blir jeg litt oppgitt. Ikke på egne vegne men på vegne av ts:)

Litt vel internt for oss andre.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Joda, det skjønner jeg. Men om det blir totalt avsporing og dere "kupper" hele tråden, så blir jeg litt oppgitt. Ikke på egne vegne men på vegne av ts:)

Litt vel internt for oss andre.

Skjønner det og er vel litt slem til det av og til også. :/

Får bare se an tråden litt, og prøve så godt vi kan å ikke ødelegge den hvis det ikke passer seg. :)

Gjest Princess Peach
Skrevet

Jeg vil ha lov til å svare litt frekt :o)

Ok, skal få lov til det hvis du ligger unna House! :D

Skrevet

Ok, skal få lov til det hvis du ligger unna House! :D

Greit det :o)

Gjest Princess Peach
Skrevet

Greit det :o)

Nice. :)

Ny episode i kveld, 12 timer til eventuelt torrent er tilgjengelig! :D

Skrevet

Jepp, jeg venter :o)

Skrevet

Kanskje det nettopp er slik dialog og avsporing trådstarter blant annet reagerer på?

I tillegg er det bortkastet energi. Huslegen er disponert for lang tid framover.

Se, nå fikk du meg i baret også.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Kanskje det nettopp er slik dialog og avsporing trådstarter blant annet reagerer på?

I tillegg er det bortkastet energi. Huslegen er disponert for lang tid framover.

Slutt opp da! Stikk og lek med lille Chase, du. :)

Skrevet

I dag fikk jeg voldsomt med svar, har aldri fått slik respons. Men ser jo at mange av "klanen" har svart og gjør som altid,

litt mye av rene samtaler mellom de i trådene, må lese mye man ikke forstår siden det er noe kun de sjønner. Men det var koselig og få svar i dag.

Takk alle som har svart:-)

Skrevet

*LOL* Ja der hadde du et poeng.

;-)

Fort gjort og spore av.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...