Gå til innhold

Må bare høre.

Gjest Det syns jeg.....................

Anbefalte innlegg

Gjest sjøstjerna
Skrevet

har ikke lest hele tråden, men ser at trådstarter synes det vanligvis er vanskelig å få svar.

Så mitt spmål er om dere helst svarer kjente nick? Antar dette spmålet er litt kinkig-for det er "riktigst" å svare at man besvarer innlegg som er interessent. Men er det slik at dere "alltid" åpner nicket til de dere kjenner- og dermed derfor oppdager akkurat det innlegget som interessant. Og derfor blir det slik at dere kanskje oftere svarer de dere kjenner?

• Svar 154
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Babette

13

• ShitDiddelyDo

12

• Dorthe

11

• Caloni Makaroni

5

Mest aktive i denne tråden

ShitDiddelyDo
Skrevet

har ikke lest hele tråden, men ser at trådstarter synes det vanligvis er vanskelig å få svar.

Så mitt spmål er om dere helst svarer kjente nick? Antar dette spmålet er litt kinkig-for det er "riktigst" å svare at man besvarer innlegg som er interessent. Men er det slik at dere "alltid" åpner nicket til de dere kjenner- og dermed derfor oppdager akkurat det innlegget som interessant. Og derfor blir det slik at dere kanskje oftere svarer de dere kjenner?

Det viktigste er overskriften.

Overskrifter som den over, skrevet av et nick som det over, hadde jeg ikke åpna hvis det ikke var for at tråden var så lang som den er.

Uinteressante overskrifter av nick jeg vanligvis leser innleggene til, åpner jeg stort sett (forutsatt at innlegget er skrevet på forumene jeg leser på, altså Åpent, Sex og Samliv).

Jeg klikker meg raskt ut av innlegg uten avsnitt.

Men enkelte er tjukke i hue. Som f.eks. skapningen over. Hun syter over manglende svar, men skriver med et nick som sannsynligvis ikke er brukt tidligere, og gjør det derfor umulig for oss å ane hva hun snakker om.

Ser ingen grunn til å svare idioter.

Jeg svarer selvfølgelig ukjente nick som spør om noe relevant jeg kan svare på.

Skrevet

*LOL* Ja der hadde du et poeng.

;-)

Fort gjort og spore av.

Og du trenger ikke å kjenne noen for å prate litt tull. Det er bare å klemme til hvis du har lyst.

Skrevet

Jeg svarer ikke oftere kjente nick. Jeg leser utelukkende innlegg utfra hvorvidt overskriften virker interessant. Så svarer jeg hvis jeg synes jeg har noe å bidra med.

Gjest Ikke akkurat nå
Skrevet

Det viktigste er overskriften.

Overskrifter som den over, skrevet av et nick som det over, hadde jeg ikke åpna hvis det ikke var for at tråden var så lang som den er.

Uinteressante overskrifter av nick jeg vanligvis leser innleggene til, åpner jeg stort sett (forutsatt at innlegget er skrevet på forumene jeg leser på, altså Åpent, Sex og Samliv).

Jeg klikker meg raskt ut av innlegg uten avsnitt.

Men enkelte er tjukke i hue. Som f.eks. skapningen over. Hun syter over manglende svar, men skriver med et nick som sannsynligvis ikke er brukt tidligere, og gjør det derfor umulig for oss å ane hva hun snakker om.

Ser ingen grunn til å svare idioter.

Jeg svarer selvfølgelig ukjente nick som spør om noe relevant jeg kan svare på.

Legg også merke til at trådstarter klager over å få få svar, men har ikke gjort noe for å pleie tråden sin.

H*n har ikke svart noen, utenom en kommentar til seg selv. Så det er ikke takket være denne dusten at tråden har vokst seg lang.

Hadde dette vært et kjent nick, så hadde jeg tenkt at denne personen er det ikke vits i å svare i fremtiden, det blir ingen respons å få uansett.

Gjest Persille
Skrevet

De har kanskje ett slikt hemmelig opptaks-rituale? Sånn superhemmeligt oppdrag. Få tak i nesehårtrimmeren til Webbis? ;o)

Aha - man må vite om den hemmelige koden!

Hm, hvem skal jeg tyne for å få den....

Gjest Persille
Skrevet

Ja, jeg bruker den kunnskapen. Det ser jeg ikke noe galt i.

Nå høres det ut som om jeg er så fornøyd med meg selv, men jeg ser helt klart at jeg kan ha bidratt til dette med klan, eksempelvis hespetreklubben.

Det er jo bare skøy og tullprat, men er sikkert ikke så artig for de uinnvidde.

Men a propos det å stryke folk med hårene. Det motsatte er enda verre. Og der er det påtakelig at det er to veldig like nick, et gammelt/forhenværende og et nytt, som har fått hard medfart her. Dette er et eksempel på at bakgrunnskunnskap brukes til å "dømme": Skal du da aldri lære?

Jeg tenker her på nick fra planteriket, mange skjønner nok hvem jeg sikter til.

"Dette er et eksempel på at bakgrunnskunnskap brukes til å "dømme": Skal du da aldri lære?"

Men, når noen _gjentatte_ ganger skriver inn om samme tema, og gjør samme feilene igjen, igjen og igjen - da MÅ det være greit å påpeke det?

Man skal gjøre det høflig osv, men jeg synes ikke man skal la være å si hva man mener når noen gjentar seg selv på den måten der.

Gjest Shira12
Skrevet

Aha - man må vite om den hemmelige koden!

Hm, hvem skal jeg tyne for å få den....

Jeg jobber iherdig med og finne ut hvem som har ansvar for opptak av nye medlemmer, det tar hele min tid.

Men så langt aner jeg ikke ;o)

Gjest Persille
Skrevet

Jeg jobber iherdig med og finne ut hvem som har ansvar for opptak av nye medlemmer, det tar hele min tid.

Men så langt aner jeg ikke ;o)

Jeg foreslår at vi nå utnevner oss til jury - og begynner å legge en strategisk og utspekulert plan for opptak av nye medlemmer til gjengen vår ;)

Gjest Shira12
Skrevet

Jeg foreslår at vi nå utnevner oss til jury - og begynner å legge en strategisk og utspekulert plan for opptak av nye medlemmer til gjengen vår ;)

Det var en god ide. Så kan vi slå dem til riddere av klanen vår, om de gjennomfører opptakskravene *pønsker på vanskelige krav* ;o)

Skrevet

"Dette er et eksempel på at bakgrunnskunnskap brukes til å "dømme": Skal du da aldri lære?"

Men, når noen _gjentatte_ ganger skriver inn om samme tema, og gjør samme feilene igjen, igjen og igjen - da MÅ det være greit å påpeke det?

Man skal gjøre det høflig osv, men jeg synes ikke man skal la være å si hva man mener når noen gjentar seg selv på den måten der.

Jada, det er greit hvis det har noe med saken å gjøre, men man bør ikke være forutinntatt.

Og jeg mener for all del ikke at man skal jatte med folk tide og utide.

Mens jeg nå har deg: Du hadde et innlegg her forleden, med tittel sånn ca. "Nå er det bare å vente". En person spurte hva saken dreide seg om, og du svarte at du ikke orket å fortelle hele historien en gang til.

Det var ikke særlig inkluderende sagt. Henvendte du deg kun til de innvidde? Tror du ikke at det føltes litt ekkelt for kanskje en helt ny bruker, som bare viste vennlig interesse, å bli møtt med at dette var omtalt før?

Du skrev jo innlegget på et åpent og offentlig nettsted.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Nei, det var det ikke. Det var House sin skyld og dessuten er noe av det morsomme på dol at trådene på åpent sporer av.

Det var du som først nevnte House, så! :)

Jeg synes det er moro at trådene sporer av, men kanskje ikke trådstarteren syntes det var så gøy. Ups. :)

Gjest Princess Peach
Skrevet

Ah. Det er klart. Men nå bare lurer du meg til å kuppe tråden jeg også :P

Huff, så forferdelig. :)

Skrevet

Jeg synes det er moro at trådene sporer av, men kanskje ikke trådstarteren syntes det var så gøy. Ups. :)

Det er moro for de som deltar og mens det står på. Det er ikke så moro hvis du kommer over noe du tror er en interessant tråd, leser nedover og finner at over halvparten er bare babbel om noe helt annet.

Dette sier jeg i full visshet om at jeg produserer mye babbel selv. Men det hjelper å endre overskriften sånn som sør gjør. Og som jeg har gjort nå. Da kan man styre unna.

Skrevet

Det tviler jeg på at trådstarter bryr seg om i og med at hun bare har vært inne og gitt en tilbakemelding

Gjest Princess Peach
Skrevet

Jeg leser de fleste trådene her på Åpent, og det har ikke noe å si for meg om det er "sjøstjerna" eller "anonym nå" som stiller spørsmålet.

Det som avgjør om jeg svarer, er om jeg har noe å si, eller om det er interessant, eller for å komme med en kommentar.

Det eneste jeg ikke vil svare på er når anonyme nick spør om hvor man kommer fra, utseende, alder etc.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Det tviler jeg på at trådstarter bryr seg om i og med at hun bare har vært inne og gitt en tilbakemelding

Jeg lagde en ny tråd om problemstillingen! :)

Skrevet

Jeg lagde en ny tråd om problemstillingen! :)

Bra :o)

Gjest Persille
Skrevet

Det var en god ide. Så kan vi slå dem til riddere av klanen vår, om de gjennomfører opptakskravene *pønsker på vanskelige krav* ;o)

Og de er vanskelige!

Vi er ikke sånne som aksepterer dårlig innsats, det er helt klart - og de må virkelig VILLE være med, ofre alt for oss...

Gjest Persille
Skrevet

Jada, det er greit hvis det har noe med saken å gjøre, men man bør ikke være forutinntatt.

Og jeg mener for all del ikke at man skal jatte med folk tide og utide.

Mens jeg nå har deg: Du hadde et innlegg her forleden, med tittel sånn ca. "Nå er det bare å vente". En person spurte hva saken dreide seg om, og du svarte at du ikke orket å fortelle hele historien en gang til.

Det var ikke særlig inkluderende sagt. Henvendte du deg kun til de innvidde? Tror du ikke at det føltes litt ekkelt for kanskje en helt ny bruker, som bare viste vennlig interesse, å bli møtt med at dette var omtalt før?

Du skrev jo innlegget på et åpent og offentlig nettsted.

Jeg skrev også at det bare var å søke på nicket mitt, og finne tidligere innlegg.

Men ja, dette var en oppdatering til de innvidde - de som har fulgt meg de siste to årene i denne saken.

På samme måte som foreldre oppdaterer oss med barn på sykehus, gravide med fødsler, og andre med ferier.

Jeg svarte enkelt og greit at jeg ikke orket å forklare alt igjen, av hensyn til meg selv, ikke fordi jeg ikke var inkluderende - så det kan du ikke sammenlikne.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...