Gå til innhold

Må bare høre.

Gjest Det syns jeg.....................

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke lest tråden din, men vet at mange ikke svarer anonyme nick... På åpent forum er det veldig sjeldent at jeg ser det ikke kommer svar fra noen. Håper du får dine svar!

• Svar 154
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Babette

13

• ShitDiddelyDo

12

• Dorthe

11

• Caloni Makaroni

5

Mest aktive i denne tråden

Gjest trenger deres syn!
Skrevet

Jeg leser de fleste trådene her på Åpent, og det har ikke noe å si for meg om det er "sjøstjerna" eller "anonym nå" som stiller spørsmålet.

Det som avgjør om jeg svarer, er om jeg har noe å si, eller om det er interessant, eller for å komme med en kommentar.

Det eneste jeg ikke vil svare på er når anonyme nick spør om hvor man kommer fra, utseende, alder etc.

Fint, vær så snill og svar meg inne på samliv ;-)

Hilsen et kjent nick, men akkurat nå heter jeg

Gjest Shira12
Skrevet

Og de er vanskelige!

Vi er ikke sånne som aksepterer dårlig innsats, det er helt klart - og de må virkelig VILLE være med, ofre alt for oss...

Her må være villige til og gi opp alt!

Gjest Pontiac
Skrevet

Jeg svarer på de trådene jeg finner ut at jeg har en kommentar til, uavhengig hvem som har skrevet dem.

Noen ganger svarer jeg på mange tråder fordi formen passer seg til det, andre ganger "gidder jeg ikke" å "skravle" så mye, igjen uavhengig hvem som skriver tråden.

Men jeg vet hva du mener, jeg tenkte slik selv i begynnelsen da jeg var her, fikk ikke så mye respons jeg heller.

Nå bryr jeg meg ikke så mye om responsen, setter stor pris på svar når det er noe jeg virkelig lurer på/trenger hjelp til.

Men forventer meg ikke noe når jeg skriver innlegg som kanskje ikke er så "interessante".

Men jeg har vært her i en del år nå, har byttet nick og foretrekker å være litt mer "ukjent" i dag.

:)

Skrevet

Jeg leser stort sett innlegg av to grunner - enten tilsynelatende interessant tema utfra overskriften eller innlegg fra personer jeg av en eller annen grunn kjenner nicket på. Dette kan være nick jeg kjenner av forskjellige grunner - forsåvidt positivt og negativt.

Det er ikke vondt ment men som regel har jeg ikke mulighet/tid ti å lese alle innlegg.

Gjest jeg var den som spurte...
Skrevet

Jeg skrev også at det bare var å søke på nicket mitt, og finne tidligere innlegg.

Men ja, dette var en oppdatering til de innvidde - de som har fulgt meg de siste to årene i denne saken.

På samme måte som foreldre oppdaterer oss med barn på sykehus, gravide med fødsler, og andre med ferier.

Jeg svarte enkelt og greit at jeg ikke orket å forklare alt igjen, av hensyn til meg selv, ikke fordi jeg ikke var inkluderende - så det kan du ikke sammenlikne.

Men det føltes så absolutt ikke-inkluderende.

Jeg fikk veldig følelsen av at her blandet jeg meg inn i noe som jeg ikke har noen ting med.

Hadde du ønsket å innvie andre hadde du gitt en oppsummering, i steden for å henvise til over 4200 innlegg som en ville brukt en dag på å bla seg igjennom. Tro meg...jeg startet, men ga opp...

Men det er helt greit for meg, jeg overlever nok dette også jeg :-)

Gjest Persille
Skrevet

Men det føltes så absolutt ikke-inkluderende.

Jeg fikk veldig følelsen av at her blandet jeg meg inn i noe som jeg ikke har noen ting med.

Hadde du ønsket å innvie andre hadde du gitt en oppsummering, i steden for å henvise til over 4200 innlegg som en ville brukt en dag på å bla seg igjennom. Tro meg...jeg startet, men ga opp...

Men det er helt greit for meg, jeg overlever nok dette også jeg :-)

Det var et oppdateringsinnlegg i en sak som har pågått i over to år...

Det gikk frem av innlegget at det var en rettssak, og jeg hadde lovt endel jeg snakker med her regelmessig en oppdatering, noe de fikk.

Det kan ikke være sånn at jeg hver eneste gang jeg skriver noe må ta med hele bakgrunnen i tilfelle det er noen nye som leser, og denne gangen orket jeg ikke det.

Man kan ikke forvente å bli inkludert i samme grad når man svarer på en føljetong - som når man starter et nytt innlegg, det er to forskjellige ting.

Jeg var også ny engang, og det er mange her som snakker om ting jeg ikke har begreper om hva er - noen ganger spør jeg, noen ganger lar jeg det være, og noen ganger sjekker jeg bakhistorien selv. Jeg _forventer_ ikke at alle skal fortelle meg alt hver eneste gang.

Skrevet

Det var et oppdateringsinnlegg i en sak som har pågått i over to år...

Det gikk frem av innlegget at det var en rettssak, og jeg hadde lovt endel jeg snakker med her regelmessig en oppdatering, noe de fikk.

Det kan ikke være sånn at jeg hver eneste gang jeg skriver noe må ta med hele bakgrunnen i tilfelle det er noen nye som leser, og denne gangen orket jeg ikke det.

Man kan ikke forvente å bli inkludert i samme grad når man svarer på en føljetong - som når man starter et nytt innlegg, det er to forskjellige ting.

Jeg var også ny engang, og det er mange her som snakker om ting jeg ikke har begreper om hva er - noen ganger spør jeg, noen ganger lar jeg det være, og noen ganger sjekker jeg bakhistorien selv. Jeg _forventer_ ikke at alle skal fortelle meg alt hver eneste gang.

Da beklager jeg så mye at jeg turte å åpne munnen min og spørre deg om noe.

Jeg har hele tiden tatt det med et smil, og gjør det fortsatt...:-)

Mary Poppins
Skrevet

Jada, det er greit hvis det har noe med saken å gjøre, men man bør ikke være forutinntatt.

Og jeg mener for all del ikke at man skal jatte med folk tide og utide.

Mens jeg nå har deg: Du hadde et innlegg her forleden, med tittel sånn ca. "Nå er det bare å vente". En person spurte hva saken dreide seg om, og du svarte at du ikke orket å fortelle hele historien en gang til.

Det var ikke særlig inkluderende sagt. Henvendte du deg kun til de innvidde? Tror du ikke at det føltes litt ekkelt for kanskje en helt ny bruker, som bare viste vennlig interesse, å bli møtt med at dette var omtalt før?

Du skrev jo innlegget på et åpent og offentlig nettsted.

Her må jeg bare forsvare Persille litt. Saken hennes er ekstremt omfattende og hvis hun skal måtte forklare hele bakgrunnshistorien til gud og hverman fordi alle skal føle seg inkludert så vil det mest sannsynlig ikke være aktuelt for henne å skrive om det her inne lenger.

Jeg er enig i at dol skal være inkluderende altså men det går en grense, dette er tross alt ikke en barnehage.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Fint, vær så snill og svar meg inne på samliv ;-)

Hilsen et kjent nick, men akkurat nå heter jeg

Akkurat i den saken har jeg ikke så mye fornuftig å fare med, men det er jo hyggelig å høre at du vil ha mitt råd. :)

Gjest Persille
Skrevet

Da beklager jeg så mye at jeg turte å åpne munnen min og spørre deg om noe.

Jeg har hele tiden tatt det med et smil, og gjør det fortsatt...:-)

Det er ingenting å beklage - og du trenger ikke svarer som om jeg kritiserer deg.

Jeg sier bare følgende; når man har vært et sted en stund, så hender det man skriver oppdateringsinnlegg fordi noen har spurt hvordan det går.

Innimellom har man tid og lyst til å skrive om alt, andre ganger ikke. Dette var en gang jeg ikke hadde det.

Denne tråden handler om å inkludere nye brukere ved å svare på ting de skriver - det er ikke det samme som at jeg ikke har lyst til å skrive hele forhistorien til et innlegg jeg skriver.

Jeg var ikke ekkel eller frekk mot deg, jeg svarte som sant var at jeg ikke orket å skrive om det nå, men at du kunne finne det ved å søke på mitt nick.

Og jeg mener fortsatt at man ikke kan forvente at man skriver hele forhistorien om hva som har skjedd når noe har pågått en stund...

Gjest Persille
Skrevet

Her må jeg bare forsvare Persille litt. Saken hennes er ekstremt omfattende og hvis hun skal måtte forklare hele bakgrunnshistorien til gud og hverman fordi alle skal føle seg inkludert så vil det mest sannsynlig ikke være aktuelt for henne å skrive om det her inne lenger.

Jeg er enig i at dol skal være inkluderende altså men det går en grense, dette er tross alt ikke en barnehage.

Jeg er også enig i at vi skal inkludere nye ved å svare på deres innlegg når vi har grunnlag for det - for all del!

Men som du sier, når vi skriver om ting vi har skrevet om lenge - så kan vi ikke skrive hele forhistorien hver gang.

Når trultemor skulle føde i forrige uke - så holdt hun oss oppdatert med innlegg regelmessig, uten å skrive hva som hadde skjedd tidligere i hvert innlegg. Samme med KaVa (?) som har en datter på sykehus, hun skriver ny info når hun skriver - ikke den gamle.

Det må være greit med oppdateringer og føljetonger uten å måtte skrive hele forhistorien.

Gjest Persille
Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1168380548' post='3468878]

Du har nok bare uint. tråder.

Ingen grunn til å sukre sannheten.

Angelica :o)
Skrevet

Ingen grunn til å sukre sannheten.

Hvorfor gå rundt grøten? ;)

Skrevet

Det er ikke snakk om å trekke opp hele historien. Det er snakk om å skrive to setninger som greit oppsummeringer hovedtrekkene i saken. Det ville forundre meg om det ikke var mulig.

Skrevet

Det er ingenting å beklage - og du trenger ikke svarer som om jeg kritiserer deg.

Jeg sier bare følgende; når man har vært et sted en stund, så hender det man skriver oppdateringsinnlegg fordi noen har spurt hvordan det går.

Innimellom har man tid og lyst til å skrive om alt, andre ganger ikke. Dette var en gang jeg ikke hadde det.

Denne tråden handler om å inkludere nye brukere ved å svare på ting de skriver - det er ikke det samme som at jeg ikke har lyst til å skrive hele forhistorien til et innlegg jeg skriver.

Jeg var ikke ekkel eller frekk mot deg, jeg svarte som sant var at jeg ikke orket å skrive om det nå, men at du kunne finne det ved å søke på mitt nick.

Og jeg mener fortsatt at man ikke kan forvente at man skriver hele forhistorien om hva som har skjedd når noe har pågått en stund...

Jeg skulle ikke åpne munnen mer jeg... men... Jeg tar ikke det du skriver som kritikk i det hele tatt.

Tar det bare til etteretning at du bruker mer tid og innlegg nå på å forklare meg at du ikke orker å fortelle historien flere ganger, enn det ville tatt å gi en kort oppsummering om hva som hadde skjedd aller første gangen.

Men så nysgjerrig over hva du har for sak gående er jeg ikke, så fra nå skal du få være helt i fred med ditt.

Lykke til i rettsaken. Jeg vet en sak kan koste mange penger. Håper det går din vei denne gangen.

Å "krangle" med noen er ikke min stil, derfor avslutter jeg med et smil...

:o)

Skrevet

Legg også merke til at trådstarter klager over å få få svar, men har ikke gjort noe for å pleie tråden sin.

H*n har ikke svart noen, utenom en kommentar til seg selv. Så det er ikke takket være denne dusten at tråden har vokst seg lang.

Hadde dette vært et kjent nick, så hadde jeg tenkt at denne personen er det ikke vits i å svare i fremtiden, det blir ingen respons å få uansett.

Her får du svar fra "dusten". (Tenk at dere er voksne folk også kaller dere folk dust for at man ikke gjør det slik dere gjør det???

Jeg er ikke inne på denne siden døgnet rundt og kan svare hele tiden. Så lenge jeg var inne på siden svarte jeg folk,men sitter ikke og leser her inne dagen lang.

Det var meningen at jeg skulle være annonym, skulle høre hvordan folk tenkte når de svarte og fikk svar på det.

Jeg har svart flere i denne tråen (har du lest hele???)

Hvis du ser etter så har svart mange men kunne ikke da jeg har annet og gjøre en og sitte på internett hele dagen.

Må bare si at det er veldig barnslig og kalle meg dust for dette, veldig saklig og voksent av deg.Blir kvalm av sånne usaklige folk som deg, greit du kan si hva du vil om hva du mener men og si jeg er en dust

Skrevet

Du skal skrive noe rimelig interessant for at jeg skal gidde å svare på et innlegg fra en som kaller seg "Det syns jeg.....................".

Hva har nicet mitt med saken og gjøre?

Du svarte meg jo nå *LOL*

Vanligvis har jeg et annet nick,hadde bare et enkelt spørsmål,tok et.har fått svar på det jeg lurte på.Ville være annonym.

Hvis innlegg og folk irriterer deg så HVORFOR I ALLE DAGER SVARER DU DA??????

Lagt merke til at det er mye drittkasting og kranglig fordi folk som deg svarer bare for og irritere. Kan ikke tro at det er voksne folk som sitter slik (Mange ganger lurer jeg på om dere er en gjen 14 åringer som sitter bare for og disse og irritere folk)

SÅ LA HELLER VÆR OG SVARE.....

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hva har nicet mitt med saken og gjøre?

Du svarte meg jo nå *LOL*

Vanligvis har jeg et annet nick,hadde bare et enkelt spørsmål,tok et.har fått svar på det jeg lurte på.Ville være annonym.

Hvis innlegg og folk irriterer deg så HVORFOR I ALLE DAGER SVARER DU DA??????

Lagt merke til at det er mye drittkasting og kranglig fordi folk som deg svarer bare for og irritere. Kan ikke tro at det er voksne folk som sitter slik (Mange ganger lurer jeg på om dere er en gjen 14 åringer som sitter bare for og disse og irritere folk)

SÅ LA HELLER VÆR OG SVARE.....

Med den tonen der er det ikke det minste rart at du får få svar.

Sånn for å svare seriøst.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...