Gå til innhold

Noen Get - kunder her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og i så fall er det noen av dere som har byttet gammel dekoder (Motorola STC) mot den nye Get-box'en?

I så fall - fikk dere da tilbake det depositumet dere en gang i tiden betalte for den gamle dekoderen? Det skal i så fall avregnes mot neste faktura du får etter å ha levert inn den gamle dekoderen.

Jeg lurer bare på om dette skjer automatisk (hvilket de har fortalt meg etter mye om og men), eller bare for de som gjør dem oppmerksomme på det.

Skjer det ikke automatisk så er det i så fall en sak for forbrukerombudet......

Gjest Persille
Skrevet

For å være helt ærlig, jeg har INGEN tro på at noenting skjer automatisk i Get!

Jeg har brukt fire måneder på å få dem til å flytte en kabel de har trukket gjennom bhg - og til slutt ringte jeg og sa "jeg klipper den ned kl 14, så nå burde dere komme" :)

Ting tar tid i det firmaet der...

Skrevet

For å være helt ærlig, jeg har INGEN tro på at noenting skjer automatisk i Get!

Jeg har brukt fire måneder på å få dem til å flytte en kabel de har trukket gjennom bhg - og til slutt ringte jeg og sa "jeg klipper den ned kl 14, så nå burde dere komme" :)

Ting tar tid i det firmaet der...

Det er nettopp derfor jeg ønsker å følge de opp på denne saken her - og prøve å finne ut av om de bare refunderer dette for meg (fordi jeg gjorde de oppmerksomme på det), eller om de faktisk har noen automatikk i dette.

For hver enkelt så er det ikke snakk om så mye penger, men totalt for Get så blir det noen millioner....

Og som forholdsvis missfornøyd kunde, så ønsker jeg ikke å la de slippe lett unna bare fordi de eventuelt gjør et "unntak" for meg.....

Skrevet

Du får ikke igjen noe penger. I gamle dager het det depositum, nå heter det etableringsgebyr.

I hvert fall sa de det til meg da jeg skulle bytte og jeg ble så forbannet at jeg leverte hele boksen.

Skrevet

Du får ikke igjen noe penger. I gamle dager het det depositum, nå heter det etableringsgebyr.

I hvert fall sa de det til meg da jeg skulle bytte og jeg ble så forbannet at jeg leverte hele boksen.

Og det de sa til deg er bare tull. Et depositum er et depositum - og intet annet. Den avtalen du den gang signerte på er selvfølgelig gyldig helt til du leverer utstyret tilbake, og får depositumet i retur.

At de så for nye kunder krever et etableringsgebyr er en helt annen sak, og kan ikke kobles mot den gamle avtalen du har gjort.

Når de i tillegg tilbyr nye kunder såkalte tilbud der du kan tegne ny avtale uten etableringsgebyr, så viser det bare vilken svindel dette egentlig er overfor de som i sin tid betalte et depositum.

Synd du ikke tok saken opp med forbrukerrådet eller forbrukerombudet den gang du ble utsatt for det. For de ville sansynligvis vært meget interessert i saken, spesielt siden dette gjelder mange mennesker og tydligvis er en form for "organisert svindel".

Skrevet

Og det de sa til deg er bare tull. Et depositum er et depositum - og intet annet. Den avtalen du den gang signerte på er selvfølgelig gyldig helt til du leverer utstyret tilbake, og får depositumet i retur.

At de så for nye kunder krever et etableringsgebyr er en helt annen sak, og kan ikke kobles mot den gamle avtalen du har gjort.

Når de i tillegg tilbyr nye kunder såkalte tilbud der du kan tegne ny avtale uten etableringsgebyr, så viser det bare vilken svindel dette egentlig er overfor de som i sin tid betalte et depositum.

Synd du ikke tok saken opp med forbrukerrådet eller forbrukerombudet den gang du ble utsatt for det. For de ville sansynligvis vært meget interessert i saken, spesielt siden dette gjelder mange mennesker og tydligvis er en form for "organisert svindel".

Jeg tok det ikke opp fordi jeg hadde mistet kvitteringa. Jeg er et rotehue når det gjelder papirer, klarer ikke å holde styr på det. Akkurat nå har jeg fire bunker som burde sorteres og det er ikke mange mnd siden jeg sorterte sist.

Mista nikket
Skrevet

Vi har fått ny boks, men har ikke rota oss til å få levert den gamle. Gubben her tar vare på alle papirer, så når boksen blir levert får han ta det med seg.

For lenge siden var det en ny oppkobling her og da forlangte UPC en hel masse kroner av oss for å bli kobla til den nye kabelen. Da sto det i den eldgamle kontrakten at vi ikke skulle betale for ny oppkobling. Det vi hadde betalt den gang var for evig og alltid. De ga seg straks.

Jeg har ikke kontrakten for hånd nå, så jeg husker ikke helt hvordan den lød

Skrevet

Jeg tok det ikke opp fordi jeg hadde mistet kvitteringa. Jeg er et rotehue når det gjelder papirer, klarer ikke å holde styr på det. Akkurat nå har jeg fire bunker som burde sorteres og det er ikke mange mnd siden jeg sorterte sist.

Dette er noe Get skal ha registrert på deg, og du skal ikke behøve å vise noen kvittering.

I tillegg er et slikt depositum noe Get skal føre som utestående fordringer i sitt regnskap, og ikke inntektsføre. Fører de det som inntekt så bryter de med regnskapsloven.

Skrevet

Dette er noe Get skal ha registrert på deg, og du skal ikke behøve å vise noen kvittering.

I tillegg er et slikt depositum noe Get skal føre som utestående fordringer i sitt regnskap, og ikke inntektsføre. Fører de det som inntekt så bryter de med regnskapsloven.

Det her er et par år siden så jeg kan nesten ikke lage noe bråk nå. Og jeg har fremdeles ikke boks og ikke skal jeg ha det heller, sleipingene får ikke tjene mer på meg.

Skrevet

Vi har fått ny boks, men har ikke rota oss til å få levert den gamle. Gubben her tar vare på alle papirer, så når boksen blir levert får han ta det med seg.

For lenge siden var det en ny oppkobling her og da forlangte UPC en hel masse kroner av oss for å bli kobla til den nye kabelen. Da sto det i den eldgamle kontrakten at vi ikke skulle betale for ny oppkobling. Det vi hadde betalt den gang var for evig og alltid. De ga seg straks.

Jeg har ikke kontrakten for hånd nå, så jeg husker ikke helt hvordan den lød

Det skal ikke være behov for noen papirer, for det depositumet dere har betalt skal stå registrert på dere - og refunderes dere så snart dere har levert inn den gamle dekoderen.

Gjest Persille
Skrevet

Det er nettopp derfor jeg ønsker å følge de opp på denne saken her - og prøve å finne ut av om de bare refunderer dette for meg (fordi jeg gjorde de oppmerksomme på det), eller om de faktisk har noen automatikk i dette.

For hver enkelt så er det ikke snakk om så mye penger, men totalt for Get så blir det noen millioner....

Og som forholdsvis missfornøyd kunde, så ønsker jeg ikke å la de slippe lett unna bare fordi de eventuelt gjør et "unntak" for meg.....

Jeg har tilgode å høre om noen som er fornøyde med dem - vet du om noen?

Jeg har kranglet med dem om så mye i så mange år at jeg husker ikke alt lenger, de er fullstendig udugelige på alt de foretar seg virker det som.

Gjest Glad og fornøyd!
Skrevet

Så lenge du har utstyr som tilhører Get vil depositumet stå registrert på din kundekonto. Dersom du ikke hadde hatt dekoder fra før av og skulle etablere en ny dekoder, måtte du betalt etableringavgift.

Når kundeforholdet er over blir pengene tilbakebetalt.

Og ja - jeg er fornøyd/stolt getkunde! De har alltid levert det jeg har betalt for, og jeg anser det som et firma som er foran i produktutviklingen.

Hvis dere er så misfornøyde så finnes det andre leverandører.

Skrevet

Kan ikke huske at jeg har betalt noe dep. jeg.

Jeg oppfattet det mer som om jeg måtte betale hvis jeg ikke leverer inn gamle dekodere.

Jeg har nylig fått ny , dvs. begynner vel å bl 2-3 mnd. men ikke levert inn den forrige. Men fikk også ny rett før det igjen og den forrige der leverte jeg inn. Da fikk jeg den oppfatningen som jeg ref. først.

Skal vel få somlet meg til å levere den ekstra jeg har nå - så da kan jeg referere hva som skjer !

Vet ikke om det er forskjellig regler for ulike ordninger ? Jeg har avatle med get via sameiet der jeg bor.

Skrevet

Kan ikke huske at jeg har betalt noe dep. jeg.

Jeg oppfattet det mer som om jeg måtte betale hvis jeg ikke leverer inn gamle dekodere.

Jeg har nylig fått ny , dvs. begynner vel å bl 2-3 mnd. men ikke levert inn den forrige. Men fikk også ny rett før det igjen og den forrige der leverte jeg inn. Da fikk jeg den oppfatningen som jeg ref. først.

Skal vel få somlet meg til å levere den ekstra jeg har nå - så da kan jeg referere hva som skjer !

Vet ikke om det er forskjellig regler for ulike ordninger ? Jeg har avatle med get via sameiet der jeg bor.

Avtaler med sameie eller boretslag har intet med det å gjøre (dekoderen).

Så vidt jeg vet måtte alle som anskaffet dekoder tidligere (både den analoge en gang før 2001/2002) og den såkalte digitale Motorola STC (fra årskiftet 2001/2002) betale et depositum på ca 275 kroner (tror det var ca 225 kroner for den aller første).

Dette er penger du skal ha igjen når du leverer den tilbake, OG Get har ikke rett til å overføre depositumet til den nye Get-boxen (for den krever de ikke depositum for fra nye kunder).

Årsaken til at de nå er veldig "lemfeldige" med at du må levere tilbake den gamle dekoderen, er sansynligvis fordi de ikke har brukt for den selv, og vet at så lenge du ikke leverer den tilbake (og får kvittering på det) så har du heller ikke noe krav på retur av depositumet - og Get har således ikke gjort noe "galt".

Her har Get tatt mange millioner kroner i depositum totalt (mange titals tusen kunder).

Og svært mnage har nok glemt at de i sin tid (flere år siden) ble avkrevd et depositum.

Skrevet

Så lenge du har utstyr som tilhører Get vil depositumet stå registrert på din kundekonto. Dersom du ikke hadde hatt dekoder fra før av og skulle etablere en ny dekoder, måtte du betalt etableringavgift.

Når kundeforholdet er over blir pengene tilbakebetalt.

Og ja - jeg er fornøyd/stolt getkunde! De har alltid levert det jeg har betalt for, og jeg anser det som et firma som er foran i produktutviklingen.

Hvis dere er så misfornøyde så finnes det andre leverandører.

Depositumet er knyttet opp mot et spesifikt produkt, og Get kan ikke uten videre overføre det til neste produkt. Det står intet om det i den opprinnelige avtalen, og derfor har Get ingen ting de slkulle ha sagt her. Da gjelder vanlig kjøpslov. (Den gjelder for øvrig uansett hva en avtale måtte inneholde...)

Når det gjelder produktutvikling, så ligger Get langt bak.

De driver villedende markedsføring:

http://www1.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=151909

De har elendig kundeservice.

Den nye Get-boxen er dårligere teknisk og kvalitetsmessig enn den "gamle" Motorola STC'en.

Du kan ikke sjekke noen spesifikasjoner på utstyret før du inngår avtalen og får utstyret levert (ikke etterpå heller, men da ser du hvor dårlig det faktisk er).

Og dette har (som VG påpeker) svært lite med digital TV å gjøre.

De (Get) mottar digitale signaler fra sine leverandører (leverandører av de ulike kanalene) og videresender disse via kabel hjem til deg.

MEN i den såkalte "digitale" dekoderen blir signalet konvertert til et analogt signal som du kan koble mot din TV. Og da har de ødelagt den gode kvaliteten som lå i det opprinnelige digitale signalet.

Alle de som nå har kjøpt "ekte digital" flatskjerm med digital inngang, får null muligheter til å benytte den kvaliteten de har betalt for.

Bare vent så vil du se mer informasjon om dette i ulike "former" i ukene som kommer.

Det blir satt søkelys på Get nå, fra ulikt hold. Get forsøker å posisjonere seg for å møte konkurransen fra andre aktører (ikke minst det digitale bakkenettet som kommer til høsten), men de forsøker å gjøre det gjennom villedende informasjon og bindende kontrakter (12 mnd oppsigelsestid) - i stedet for gjennom gode og konkurransedyktige produkter.

La meg gjette - du jobber for Get?

Skrevet

Jeg har kranglet med dem om så mye i så mange år at jeg husker ikke alt lenger, de er fullstendig udugelige på alt de foretar seg virker det som.

Jeg har nå snakket med flere som har sagt opp sin avtale med Get - og uten unntak fikk ingen av de igjen det depositumet de en gang betalte (og hadde glemt før jeg nevnte det for dem).

Det Get driver med her er ren svindel - i stor stil (det dreier seg om mange millioner kroner).

Skrevet

"Jeg har tilgode å høre om noen som er fornøyde med dem - vet du om noen?"

Vi har Get, og teller dager til vi kan kvitte oss med dem (får innlagt bredbånd fra annen leverandør). Kundeservicen er noe så inn i h.... dårlig at jeg har egentlig ikke ord for å beskrive det. Og hadde det enda vært en eneste uheldig opplevelse, men det er hver eneste gang vi har vært nødt til å ta kontakt med dem.

... Og hver gang Get blir diskutert har de aller fleste som har med dem å gjøre tilsvarende opplevelser.

Gjest Persille
Skrevet

"Jeg har tilgode å høre om noen som er fornøyde med dem - vet du om noen?"

Vi har Get, og teller dager til vi kan kvitte oss med dem (får innlagt bredbånd fra annen leverandør). Kundeservicen er noe så inn i h.... dårlig at jeg har egentlig ikke ord for å beskrive det. Og hadde det enda vært en eneste uheldig opplevelse, men det er hver eneste gang vi har vært nødt til å ta kontakt med dem.

... Og hver gang Get blir diskutert har de aller fleste som har med dem å gjøre tilsvarende opplevelser.

Og like dessverre har de monopol hos oss :(

Vi kan bytte til parabol selvføgelig, og det er virkelig verdt å vurdere nå.

Gjest Persille
Skrevet

Jeg har nå snakket med flere som har sagt opp sin avtale med Get - og uten unntak fikk ingen av de igjen det depositumet de en gang betalte (og hadde glemt før jeg nevnte det for dem).

Det Get driver med her er ren svindel - i stor stil (det dreier seg om mange millioner kroner).

Men da går jeg ut fra at du starter en markedsføringskampanje nå?

Som AAA sier, hadde det vært bare den ene gangen, så hadde jeg ikke latt meg irritere - men det er så gjentagende fra det firmaet der, at det virker som de spekulerer i det!

Skrevet

Og like dessverre har de monopol hos oss :(

Vi kan bytte til parabol selvføgelig, og det er virkelig verdt å vurdere nå.

Vent til det digitale bakkenettet kommer (litt avhengig av hvor du bor, men det starter til høsten), og vurder hva du vil gjøre da.

Det krever ikke kabel, men vil være tilgjengelig over en vanlig antenne - og med full digital kvalitet.

Du må i så fall kjøpe egen dekoder (vil bli tilgjengelig i ulike typer og priser - starter på rundt 6-800 kr).

En del av kanalene vil være tilgjengelig uten noen tilleggsavgift (ingen årsavgift eller noe slikt heller). Og så kan du selv vurdere vilke av de kanaler du må betale for å få "åpnet" som du ønsker.

Du kan lese mer her:

http://www.norgestelevisjon.no/

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...