Gå til innhold

Brukket ankel - erfaring ?

Anbefalte innlegg

Gjest ute på glattisen
Skrevet

I høst brakk jeg et ben i ankelen. Det var et pent brudd og jeg har gått 6 uker med skinne på. Til jul kunne jeg endelig ta av skinnen og har gått forsiktig på foten nå et par uker. Men, ankelen er så vond. Det verker (som tannverk!) i den hele tiden. Den er ganske hoven enda også. Er det andre med erfaring fra brudd her som kan si meg hvor lenge dette skal være så vondt før det leger seg. Tar det så lang tid? Det er faktisk 10 uker siden det skjedde nå. Jeg lurer på om jeg må få tatt et bilde av foten igjen da jeg fremdeles halter og har så mye ubehag med det. Er jeg hysterisk eller er dette helt vanlig.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Brakk ankelen for 10 år siden, fikk satt inn skruer og skinne i foten og gikk med gips i 6 (?) uker.

Det var hovent, vondt og sårt i ankelen i lang tid etterpå. Måtte til fysioterapeut og fikk øvelser for å trene/myke opp ankelen. Tok vel kanskje et år før jeg hadde funksjon som før i den ankelen. Fremdeles kan jeg kjenne verk i den en sjelden gang, og hvis jeg trår hardt ned på et spesielt punkt, så gjør det vondt.

Gjest ute på glattisen
Skrevet

Brakk ankelen for 10 år siden, fikk satt inn skruer og skinne i foten og gikk med gips i 6 (?) uker.

Det var hovent, vondt og sårt i ankelen i lang tid etterpå. Måtte til fysioterapeut og fikk øvelser for å trene/myke opp ankelen. Tok vel kanskje et år før jeg hadde funksjon som før i den ankelen. Fremdeles kan jeg kjenne verk i den en sjelden gang, og hvis jeg trår hardt ned på et spesielt punkt, så gjør det vondt.

Takk for svar. Jeg tror jeg bestiller en time hos legen slik at jeg kan få en rekvisisjon til fysioterapi.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Takk for svar. Jeg tror jeg bestiller en time hos legen slik at jeg kan få en rekvisisjon til fysioterapi.

Ja, synes det er rart at du ikke har fått det allerede. Jeg fikk det helt automatisk, tror jeg.

Gjest ikke signatur da
Skrevet

Jeg fikk tre brudd i ankelen en gang og da hadde jeg ikke gips på! Jeg fikk heller ikke tilbud om fysio etterpå, og det er enda hovent og jeg kan ikke bøye den så godt som den andre.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Jeg fikk tre brudd i ankelen en gang og da hadde jeg ikke gips på! Jeg fikk heller ikke tilbud om fysio etterpå, og det er enda hovent og jeg kan ikke bøye den så godt som den andre.

Snodige greier.

Jeg husker ikke om jeg fikk fysio automatisk eller om vi måtte søke om det selv. Jeg var 17 år, og mamma og pappa tok seg av papirarbeidet. :)

Gjest ikke signatur da
Skrevet

Snodige greier.

Jeg husker ikke om jeg fikk fysio automatisk eller om vi måtte søke om det selv. Jeg var 17 år, og mamma og pappa tok seg av papirarbeidet. :)

Jeg var vel et par og tyve, og familien min var på ferie da.

Jeg synes det var merkelig at jeg ikke fikk noe fysio eller oppfølging, og det var tross alt kompliserte brudd.

Skrevet

Jeg brakk ankelen i begynnelsen av 20 årene, etter to tre måneders tid kunne jeg gå sånn ca, men hadde vondt i nesten ett år.

Gikk å klagde til legen etter noen måneder, og fikk da beskjed om at jeg hadde krav på noen fysioterapitimer. Så jeg vraltet meg bort.

Hadde en egen oppfinnelse hvor jeg hadde en krykke festet til sykkelen med skibinning, sykkel og krykkekomboen gjorde at jeg kunne reise rundt omkring hvertfall :)

Lykke til, det der er noe drit

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...