Gå til innhold

Kluss med router

Anbefalte innlegg

Gjest ChiengMai
Skrevet

Jeg har bredbånd med Tele2, og jeg har tre datamaskiner (en stasjonær og to bærbare) koblet via en Linksys router sånn at alle maskinene kan være på nettet samtidig hvis nødvendig. Modemet fra Tele2 er nærmest veggen, sånn at routeren er mellom modemet og maskinene. .

Problemet er at det ofte oppstår en feil som Tele2 ikke kan hjelpe meg med. Det som skjer er at maskinene ramler av internett. Alle maskinene ramler av, ikke bare en, så det er nærliggende å tro det ikke er i maskinene feilen oppstår.

Nettverket som sådan virker, og om jeg napper ut kabelen mellom modemet og routeren og setter nettverkskabelen inn i f.eks den stasjonære maskinen så virker internett på den maskinen. Altså skjer det etter all sansynlighet noe med routeren som gjør at jeg ikke kan gå på nett. Tele2 sier dette skjer fordi jeg har Linksys router, men det samme skjer om jeg bruker den gamle SMC routeren min. Om jeg prøver å reparere tilkoblingen på datamaskinen hjelper ikke det. Heller ikke om jeg napper ut strømmen i routeren eller resetter den. Så kan alt plutselig virke igjen dagen etter.

Noen som har opplevd noe liknende eller kan tipse meg om hva jeg kan gjøre? Jeg har ikke endret noen innstillinger i routeren utenom å kryptere nettverket.

Skrevet

Min trådløse ruter er akkurat maken og jeg løser det på samme måte som deg. Kjedelig, men jeg aner ikke hva jeg skal gjøre med det.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Min trådløse ruter er akkurat maken og jeg løser det på samme måte som deg. Kjedelig, men jeg aner ikke hva jeg skal gjøre med det.

Det er så utrolig irriterende, hele greia! I dag har jeg dillet så mye med innstillingene at den trådløse tilgangen til hjemmenettverket gikk til pises alldeles, hehe. Måtte resette hele routeren for å komme innpå nettverket igjen. Men internett var like fullt dødt. Så gjorde jeg et eller annet og var plutselig inne på internett igjen. Så holder det kanskje noen timer. :-D

*skal kverke Tele2 som ikke kan hjelpe meg* ;-)

Skrevet

Det er så utrolig irriterende, hele greia! I dag har jeg dillet så mye med innstillingene at den trådløse tilgangen til hjemmenettverket gikk til pises alldeles, hehe. Måtte resette hele routeren for å komme innpå nettverket igjen. Men internett var like fullt dødt. Så gjorde jeg et eller annet og var plutselig inne på internett igjen. Så holder det kanskje noen timer. :-D

*skal kverke Tele2 som ikke kan hjelpe meg* ;-)

Jeg har sikkert dratt ut den ledningen 10 ganger i dag. Heldigvis starter det med en gang igjen. Men irriterende er det.

Snart kobler jeg meg bare opp på naboens.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...