Gå til innhold

120.000 til nye mødre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om de tror de høye aborttallene har økonomiske årsaker, vil muligens høyere fødselstall heretter få nettopp økonomiske årsaker dersom dette kommer gjennom..

Tviler på at de får med seg flere på dette.

Skrevet

Er ikke det bare bra da?

Og "risikere" at mange unge gravide velger å få barnet fordi de trenger pengene??

Problemet nå er jo at de tror mange tar abort fordi de ikke har råd til å få et barn. Med en slik ordning kan det motsatte skje - flere som ikke egentlig ønsker barn velger å få det pga stønaden.

Og det er ikke sikkert det er bare bra, nei.

Skrevet

Ærlig talt!! Er det mulig å komme på noe sånt? og ikke minst-klarer de å få gjenomslag for noe slikt?

Sikkert...det er jo ikke så mye annet å bruke pengene på liksom....

De får nesten garantert ikke gjennomslag for det.

Skrevet

Jeg er imot dette. Hvis målet er å få ned aborttallene, tror jeg ikke bestikkelser er veien å gå.

Skrevet

Bare ikke dette fører til at flere av "gatefolket" vil føde barn......og alt det da vil føre til for den stakkars lille.

Vi har mange sider å tenke på i denne saken. Abort temaet er også viktig. Jeg tror kanskje summen er for høy. 64 tusen høres bra ut som en overgang fra 30tusen, eller? Bare mine tanker......

Gjest Moråselill
Skrevet

Norske studenter har elendige vilkår. Hvis man retter inn velferdsgoder til denne gruppen, tror jeg nok aborttallene ville gå ned.

Her på DOL har det tidligere vært debatter om når en kan tillate seg å få barn - og økonomiske vurderinger.

Før i tiden fikk en kvinne overgangsstønad, og støtte mens hun tok utdannelse.

Nye tiltak er kanskje på sin plass.

Skrevet

Norske studenter har elendige vilkår. Hvis man retter inn velferdsgoder til denne gruppen, tror jeg nok aborttallene ville gå ned.

Her på DOL har det tidligere vært debatter om når en kan tillate seg å få barn - og økonomiske vurderinger.

Før i tiden fikk en kvinne overgangsstønad, og støtte mens hun tok utdannelse.

Nye tiltak er kanskje på sin plass.

Og overgangsstønaden var på 4500 kr i mnd og man fikk ikke ta høyere utdannelse. Tror det er bedre nå når hele lånet blir gjort om til stipend.

Og 4500 kr var med to barnetillegg altså, lurer på om det var 3800 dersom man hadde ett barn.

Skrevet

Og overgangsstønaden var på 4500 kr i mnd og man fikk ikke ta høyere utdannelse. Tror det er bedre nå når hele lånet blir gjort om til stipend.

Og 4500 kr var med to barnetillegg altså, lurer på om det var 3800 dersom man hadde ett barn.

Hele lånet blir ikke omgjort til stipend. Det er 40%.

Skrevet

Nei, det stemmer ikke. Når man får barn, blir alt lånet gjort om til stipend i 10 måneder, og man får også støtte i sommerferien.

Skrevet

Ser for meg pur unge mødre som er mer interesert i penger enn barnet.

Skrevet

OK, jeg trodde faktisk det var alt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...