Gå til innhold

Et inngrodd hår og to sprekker bak tærne

Anbefalte innlegg

Caloni Makaroni

Hvorfor klikker du deg inn på et innlegg med en slik overskrift..? *flire* Men altså:

Jeg tror jeg har et inngrodd hår på leggen. Det er i alle fall rødt, og ømt. Det -kan- være en veldig underjordisk kvise, men jeg tror ikke det. Hva gjør jeg? Min instinkter sier "Inngrodd hår? Det må hjelpes ut!", og står klar med pinsett og skalpell ;) Noe sier meg dog at det ikke er veldig lurt. Skal man bare la det gå over, eller skal man klemme litt, eller hva?

Også har jeg "sprekker" nederst på to tær, altså i "leddet" mellom fot og tå. En sprekk på hver tå, og av og til svir det litt når jeg dusjer. Jeg trente barbent i går, og da ble det verre, så i dag er jeg sår. Om noen dager er det sikkert greit igjen, men sånn kommer og går det, altså. Det gjør vondt om jeg "drar" litt i tærne, altså bøyer dem oppover (har jeg erfart når jeg skal under der å kikke).

Så, kloke DOL'ere, har dere noen tips angående hår som vokser feil vei på leggen, og sprekker under langetå og ringetå? ;)

Fortsetter under...

Caloni Makaroni

Ellers hadde jeg vel ikke foreslått det =P

Men om det er det, vil det visstnok bli verre - så det er jo bare å vente og se.

Du har et poeng ;)

Men sprekkene har vært der leeenge, altså. De blir bra, og så kommer det tilbake. Det er jo liksom akkurat i "overgangen" mellom tå og fot, så jeg innbiller meg at det er et litt sårbart område, sånn at det lett "rives opp".

Annonse

Gjest har det samme

Du har et poeng ;)

Men sprekkene har vært der leeenge, altså. De blir bra, og så kommer det tilbake. Det er jo liksom akkurat i "overgangen" mellom tå og fot, så jeg innbiller meg at det er et litt sårbart område, sånn at det lett "rives opp".

Får man noe mot fotsopp på apoteket da? Jeg har slike sprekker med jevne mellomrom.

Caloni Makaroni

Får man noe mot fotsopp på apoteket da? Jeg har slike sprekker med jevne mellomrom.

Spør du meg, spør jeg deg! ;)

Men fotsopp er jo veldig smittsomt, så om jeg har det bør jeg jo behandle det ASAP. Men kan ikke akkurat skjønne at det er fotsopp heller, siden det bare er to små sprekker, lokalisert på fast plass...

Caloni Makaroni

Jeg ville prøvd å åpne og fått ut håret.

Den sprekken er nok fotsopp. Kjøp canesten f eks, og smør på, så er du snart kvit det. ._)

Jeg ser jo ikke noe hår, da. Jeg bare går ut i fra at det er det. Så jeg må jo grave litt om jeg skal finne det sikkert, og det blir det kanskje arr og sånt av..?

Får kanskje kjøpe en Canesten-tube, og se om det hjelper mot de to sprekkene mine ;) Kanskje jeg kan smøre på litt på det inngrodde håret mitt også? :D

Jeg har en tå som sprekker opp under, men har aldri tenkt sopp. Det kan sikkert hende at det er det, for det som har hjulpet meg er å tørke meg ordentlig mellom tærne og så la det lufttørke før jeg tar på sokker. Mens det lufttørker prøver jeg å strekke litt på tærne. ;)

Inngrodde hår. Jeg vokser leggene og har inngrodde hår titt og ofte. De klemmes, plukkes, pirkes på, og det er en fryd når de endelig tyter ut. ;)

Annonse

Elisabeth1365380359

Jeg _liker_ å hente frem inngrodde hår med nål og pinsett. Blir ikke arr hvis man ikke overdriver gravinga.

Sprekkene høres ut som fotsopp. Og det kommer og går. Bruk fotpudder etter dusjing, mellom alle tær. Da blir det ikke fuktig, og fotsoppen holder seg unna.

Mrs. Wallace

Sprekkene er ganske sikkert fotsopp.

"Fotsopp oppstår som regel først mellom 4. og 5. tå, altså det ytterste tåmellomrommet. Der kan man se at huden blir gråhvit, flasset og oppbløtt, og eventuelt at det danner seg sprekker mellom tærne. " (fra apotek1.no)

Bruk Dactacort, som er best egnet mot fotsopp.

Caloni Makaroni

Jeg har en tå som sprekker opp under, men har aldri tenkt sopp. Det kan sikkert hende at det er det, for det som har hjulpet meg er å tørke meg ordentlig mellom tærne og så la det lufttørke før jeg tar på sokker. Mens det lufttørker prøver jeg å strekke litt på tærne. ;)

Inngrodde hår. Jeg vokser leggene og har inngrodde hår titt og ofte. De klemmes, plukkes, pirkes på, og det er en fryd når de endelig tyter ut. ;)

Jeg tror aldri jeg har tørket meg mellom tærne jeg heller. Kanskje det er det? :P Aller helst er føttene fortsatt gode og våte når sokkene trekkes på (neida).

Kan jeg pirke på "håret" uten at jeg engang ser håret, da?

Caloni Makaroni

Sprekkene er ganske sikkert fotsopp.

"Fotsopp oppstår som regel først mellom 4. og 5. tå, altså det ytterste tåmellomrommet. Der kan man se at huden blir gråhvit, flasset og oppbløtt, og eventuelt at det danner seg sprekker mellom tærne. " (fra apotek1.no)

Bruk Dactacort, som er best egnet mot fotsopp.

Oi! Mellom 4. og 5. tå passer jo egentlig rimelig perfekt! Men fotsopp, da. Høres jo litt stusselig ut. Men som Åsemor sier, kanskje det hjelper å tørke seg på tærne etter dusjen? Eller er det sånn at om man har fotsopp, så -må- man behandle det med noe medisinsk?

Mrs. Wallace

Oi! Mellom 4. og 5. tå passer jo egentlig rimelig perfekt! Men fotsopp, da. Høres jo litt stusselig ut. Men som Åsemor sier, kanskje det hjelper å tørke seg på tærne etter dusjen? Eller er det sånn at om man har fotsopp, så -må- man behandle det med noe medisinsk?

Hvis du først har fått det, bør du behandle det med en dertil egnet salve, ja.

Men når det er blitt borte, er det god og enkel forebygging å tørke føttene godt og sørge for å holde dem tørre.

Caloni Makaroni

Hvis du først har fått det, bør du behandle det med en dertil egnet salve, ja.

Men når det er blitt borte, er det god og enkel forebygging å tørke føttene godt og sørge for å holde dem tørre.

Får litt dårlig samvittighet nå, for at jeg ikke har skjønt at det er fotstopp (om det er det det er) tidligere. For jeg trener mye barbeint, og sånt er vel kjempesmittsomt? (Det er vel slik jeg har ervervet det også, tenker jeg)

Mrs. Wallace

Får litt dårlig samvittighet nå, for at jeg ikke har skjønt at det er fotstopp (om det er det det er) tidligere. For jeg trener mye barbeint, og sånt er vel kjempesmittsomt? (Det er vel slik jeg har ervervet det også, tenker jeg)

Jeg har også hatt det, og gikk og irriterte meg i ukesvis før det faktisk var mannen i huset som kunne informere meg om at det var fotsopp. Ikke trodde jeg på ham med en gang, heller.... *rødme*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...