Caloni Makaroni Skrevet 9. januar 2007 Forfatter Skrevet 9. januar 2007 Jeg har også hatt det, og gikk og irriterte meg i ukesvis før det faktisk var mannen i huset som kunne informere meg om at det var fotsopp. Ikke trodde jeg på ham med en gang, heller.... *rødme* Ettersom flere sier det samme, så må jeg vel bare tro på det! Men jeg har fått to forskjellige tips om salver, da. Så nå er jeg litt skeptisk. Og nei, jeg spør ikke om hjelp på apoteket annet enn om jeg skal ha hostesaft 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 9. januar 2007 Skrevet 9. januar 2007 Ettersom flere sier det samme, så må jeg vel bare tro på det! Men jeg har fått to forskjellige tips om salver, da. Så nå er jeg litt skeptisk. Og nei, jeg spør ikke om hjelp på apoteket annet enn om jeg skal ha hostesaft Jeg har i hvert fall veldig, veldig gode erfaringer med den jeg nevnte. Det var så godt som umiddelbar bedring. Men ingen av dem er vel direkte feil. Gå på et selvbetjent apotek og les litt på pakningsvedleggene, du. Dactacorten finnes som regel i kjøleskapet. 0 Siter
Caloni Makaroni Skrevet 9. januar 2007 Forfatter Skrevet 9. januar 2007 Jeg har i hvert fall veldig, veldig gode erfaringer med den jeg nevnte. Det var så godt som umiddelbar bedring. Men ingen av dem er vel direkte feil. Gå på et selvbetjent apotek og les litt på pakningsvedleggene, du. Dactacorten finnes som regel i kjøleskapet. Har de kjøleskap på apotek? 0 Siter
Caloni Makaroni Skrevet 9. januar 2007 Forfatter Skrevet 9. januar 2007 Hehe, du så for deg en slik en kanskje: http://www.uib.no/arboretet/images/kalenderbilde_2006/september_stor.jpg *erter* ;-) Ja, noe sånt hadde forestilt meg at den var litt mer beige, ikke fullt så rød. *fnise* Nei,jeg vet ikke riktig. Je ghadde forestilt meg at hva det nå enn var, ville det være i mye større skala, ikke bare gjemt i et par kroker. 0 Siter
Patsi Skrevet 9. januar 2007 Skrevet 9. januar 2007 Jeg er helt for egenkirurgi, men aner ikke om det er lurt. Sprekkene høres ut som fotsopp. Oops, jeg plasserte visst svaret mitt feil. Men CM skjønte visst uansett hvem svaret var myntet på :-) 0 Siter
Åsemor Skrevet 9. januar 2007 Skrevet 9. januar 2007 Jeg tror aldri jeg har tørket meg mellom tærne jeg heller. Kanskje det er det? Aller helst er føttene fortsatt gode og våte når sokkene trekkes på (neida). Kan jeg pirke på "håret" uten at jeg engang ser håret, da? Klem som en kvise. Kanskje den ikke er klar enda, kanskje det kommer et tjukt deilig svart langt hår tytende ut. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 9. januar 2007 Skrevet 9. januar 2007 Har de kjøleskap på apotek? Det har de i hvert fall på apoteket her. 0 Siter
Piraye Skrevet 10. januar 2007 Skrevet 10. januar 2007 Oi! Mellom 4. og 5. tå passer jo egentlig rimelig perfekt! Men fotsopp, da. Høres jo litt stusselig ut. Men som Åsemor sier, kanskje det hjelper å tørke seg på tærne etter dusjen? Eller er det sånn at om man har fotsopp, så -må- man behandle det med noe medisinsk? Har behandlet det med jod, men i forhold til soppsalve gjorde det rimelig vondt gitt. 0 Siter
Piraye Skrevet 10. januar 2007 Skrevet 10. januar 2007 De der tå-greiene. Fotsopp. Canesten funker fint! Fåes på apoteket. Det der andre. Jep hadde prøvd å pirke det ut. Se nøye om du finner "åpningen" også stikker du en nål inn der et stykke! Veldig delikat, men bedre å ha et lite sår enn en øm vulkan. 0 Siter
Caloni Makaroni Skrevet 10. januar 2007 Forfatter Skrevet 10. januar 2007 De der tå-greiene. Fotsopp. Canesten funker fint! Fåes på apoteket. Det der andre. Jep hadde prøvd å pirke det ut. Se nøye om du finner "åpningen" også stikker du en nål inn der et stykke! Veldig delikat, men bedre å ha et lite sår enn en øm vulkan. Au! Ikke nål! Men altså...det er liksom bare et rødt, hovent merke, det har ingen "topp" enda, selv om det jo går oppover i midten, men ikke i nærheten av å se noe "merke", derfor vet jeg ikke hvor håret helt skal befinne seg. Om det er et hår, da. Kanskje har leggene mine fått tenåringsfakter og produserer underjordiske kviser. 0 Siter
Caloni Makaroni Skrevet 10. januar 2007 Forfatter Skrevet 10. januar 2007 Har behandlet det med jod, men i forhold til soppsalve gjorde det rimelig vondt gitt. Au! Tror jeg kjøper Canesten eller den andre, jeg. Og jeg lurer fælt på hvor apotekene "mine" gjemmer kjøleskapet sitt. Men jeg får det nok til! 0 Siter
Line Skrevet 10. januar 2007 Skrevet 10. januar 2007 Sånne sprekker har det best når du er veldig nøye på å tørke deg helt tørr hver gang du dusjer, og smøre på Canesten eller Lamisil. Jeg har også sånne av og til, det er kjempevondt... Innegrodde hår har det best der de er frem til det blir en liten verkebyll på toppen som du kan stikke hull på. Noen operasjon på egen hånd på leggen er ikke akkurat å anbefale... 0 Siter
Line Skrevet 10. januar 2007 Skrevet 10. januar 2007 Spør du meg, spør jeg deg! Men fotsopp er jo veldig smittsomt, så om jeg har det bør jeg jo behandle det ASAP. Men kan ikke akkurat skjønne at det er fotsopp heller, siden det bare er to små sprekker, lokalisert på fast plass... Det funker å tørke seg helt tørr, og smøre med Canesten. Garantert. Jeg har akkurat samme greia selv, har hatt det "bestandig" på akkurat de to samme sprekkene, og det kommer og går. Heldigvis er det ganske sjeldent, men så snart jeg slurver med å tørke etter dusjen, angrer jeg meg dagen etter... 0 Siter
Piraye Skrevet 10. januar 2007 Skrevet 10. januar 2007 Au! Tror jeg kjøper Canesten eller den andre, jeg. Og jeg lurer fælt på hvor apotekene "mine" gjemmer kjøleskapet sitt. Men jeg får det nok til! Canestenen ligger ikke i kjøleskap hvertfall. Ligger sannsynligvis under overskrifta "fotpleie"(naturligvis) eller "underliv". 0 Siter
Caloni Makaroni Skrevet 10. januar 2007 Forfatter Skrevet 10. januar 2007 Det funker å tørke seg helt tørr, og smøre med Canesten. Garantert. Jeg har akkurat samme greia selv, har hatt det "bestandig" på akkurat de to samme sprekkene, og det kommer og går. Heldigvis er det ganske sjeldent, men så snart jeg slurver med å tørke etter dusjen, angrer jeg meg dagen etter... Jeg har liksom aldri orket å tørke meg mellom tærne, men er sjelden plaget fordet. Men jeg skal nok avgårde å kjøpe Canesten, ja! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.