Gå til innhold

Om å sortere barnåler/søvn

Anbefalte innlegg

Gjest NurseNovel
Skrevet

Nå lurer jeg fælt!

Har i perioder litt vanskelig for å sovne når jeg legger meg, mens mannen min sovner før jeg har telt til 18 :)

Han sier at det "bare er å sortere barnåler" når jeg skal sove..... Lo meg nesten ihjel da han sa dette:)

Så får jeg høre av andre at de også tenker på "rare" ting for å sovne, sånn som nøkler, spiker, binderser osv, og at denne metoden heter noe spesielt.

Har sortert både brune og grønne, korte og lange barnåler, men jeg får altså _ikke_ sove!

Er det noen som kjenner til denne "metoden"???

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Caloni Makaroni

5

• Mrs. Wallace

2

• Liliaceae

1

• Patsi

1

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

nei, dette var nytt for meg.

er nysgjerrig på hvilke svar du får...!

Gjest NurseNovel
Skrevet

nei, dette var nytt for meg.

er nysgjerrig på hvilke svar du får...!

Ja, håper virkelig det er noen der ute som kan berike meg:)

*Vil sovne fort* :)

Skrevet

Har aldri hørt om akkurat den metoden :-) Men det går vel ut på omtrent det samme som å telle sauer - det er så gudsjammerlig kjedelig at man sovner fra hele greia.

Jeg bruker heller avspenning - tar for meg hele kroppen, del for del. Starter f.eks med kjeven, puster dypt inn og tenker på å slappe av i kjeven mens jeg puster ut. Deretter nakken. Så venstre skulder, venstre overarm, underarm, hånd. Og følger på med høyre skulder, overarm - osv.

Bruker god tid, til hele kroppen er tatt med. Ser også for meg at jeg blir tyngre og synker litt dypere ned i madrassen for hvert pust.

Skrevet

Min beste sovemedisin er bøker. Jeg leser til jeg ikke får med meg hva som står lengre - da sovner jeg etter 2 sekunder.

Gjest NurseNovel
Skrevet

Har aldri hørt om akkurat den metoden :-) Men det går vel ut på omtrent det samme som å telle sauer - det er så gudsjammerlig kjedelig at man sovner fra hele greia.

Jeg bruker heller avspenning - tar for meg hele kroppen, del for del. Starter f.eks med kjeven, puster dypt inn og tenker på å slappe av i kjeven mens jeg puster ut. Deretter nakken. Så venstre skulder, venstre overarm, underarm, hånd. Og følger på med høyre skulder, overarm - osv.

Bruker god tid, til hele kroppen er tatt med. Ser også for meg at jeg blir tyngre og synker litt dypere ned i madrassen for hvert pust.

Den metoden har jeg hørt om, moren min sverger til den:)

Selv har jeg nok ikke tolmodighet til en slik tidkrevende prosedyre. Vil sovne på 18 sekuder jeg skjønner du:)

*er misunnelig på mann*

Skrevet

Den metoden har jeg hørt om, moren min sverger til den:)

Selv har jeg nok ikke tolmodighet til en slik tidkrevende prosedyre. Vil sovne på 18 sekuder jeg skjønner du:)

*er misunnelig på mann*

Poenget er at man gjerne sovner før man er ferdig da, vettø! ;-)

Gjest NurseNovel
Skrevet

Min beste sovemedisin er bøker. Jeg leser til jeg ikke får med meg hva som står lengre - da sovner jeg etter 2 sekunder.

Det er den metoden jeg vanligvis bruker:)

Men den slår ikke rekorden til mannen min! 18 sekunder!!!!!

Skrevet

Min søvnteknikk er å vinne ti millioner i drømmelotto, så fordeler jeg pengene til familie og venner, hvem skal få hva osv. Hyggelig måte å vinne på. Eneste bakdelen er at jeg har funnet ut at jeg i neste drømmelotto nok bør vinne 15....

Gjest NurseNovel
Skrevet

Poenget er at man gjerne sovner før man er ferdig da, vettø! ;-)

Åååååååååååååååååååååååååå:)

Skrevet

Det er den metoden jeg vanligvis bruker:)

Men den slår ikke rekorden til mannen min! 18 sekunder!!!!!

Mannfolk - de har rett og slett bare evnen til å skru av.

Vi kvinnfolk derimot ligger ofte og gnur over ting som er sagt og gjort i låpet av dagen.. eller de siste 15 åra, for den saks skyld. :-)

Skrevet

Åååååååååååååååååååååååååå:)

Med litt trening, asså. Visstnok. Jeg behøver det ikke for tida. :-)

Gjest NurseNovel
Skrevet

Mannfolk - de har rett og slett bare evnen til å skru av.

Vi kvinnfolk derimot ligger ofte og gnur over ting som er sagt og gjort i låpet av dagen.. eller de siste 15 åra, for den saks skyld. :-)

Jeg vet! Det er ikke "bare å skru av bryter'n"! Det er jo så mange ting som skal vurderes og så mange tanker som skal tenkes:)))

Skrevet

Jeg vet! Det er ikke "bare å skru av bryter'n"! Det er jo så mange ting som skal vurderes og så mange tanker som skal tenkes:)))

Også så skravlesjuk man blir - hvertfall jeg. ;-)

Gjest Aviaana
Skrevet

Jeg har en annen metode. Jeg legger meg og tenker på alt jeg bør gjøre. Jeg burde feks lese mer lekser, rydde på bordet etc. Jeg tenker på ting som jeg absolutt ikke vil gjøre. Da sovner jeg.

Gjest NurseNovel
Skrevet

Også så skravlesjuk man blir - hvertfall jeg. ;-)

Hehe, ja, men det er jo ikke så mange å skravle med midt på svarte natta....

Ender ofte opp med å sitte foran pc-en her inne på dol for å se om det er noe jeg kan svare på.... først da blir jeg trøtt... og da er det jo ikke lenge før jeg skal opp igjen gitt. Hm, nei, må lære meg å sovne fort:)

Skrevet

Hehe, ja, men det er jo ikke så mange å skravle med midt på svarte natta....

Ender ofte opp med å sitte foran pc-en her inne på dol for å se om det er noe jeg kan svare på.... først da blir jeg trøtt... og da er det jo ikke lenge før jeg skal opp igjen gitt. Hm, nei, må lære meg å sovne fort:)

OK, da forstår jeg at det ikke bare er å sortere barnåler.

Medisiner er ingen løsning heller?

Jeg aner virkelig ingenting om søvnproblemer, altså.

Gjest NurseNovel
Skrevet

Jeg har en annen metode. Jeg legger meg og tenker på alt jeg bør gjøre. Jeg burde feks lese mer lekser, rydde på bordet etc. Jeg tenker på ting som jeg absolutt ikke vil gjøre. Da sovner jeg.

Hjelp! Det har jeg prøvd - og du store tid hvor våken jeg ble! Fikk jo så dårlig samvittighet for alt jeg oppdaget at jeg ikke hadde gjort skjønner du:)

*svært bekymret over egeninnsatsen*

Ikke min metode det der nei:)

Gjest NurseNovel
Skrevet

OK, da forstår jeg at det ikke bare er å sortere barnåler.

Medisiner er ingen løsning heller?

Jeg aner virkelig ingenting om søvnproblemer, altså.

Heldigvis er det bare i perioder, så det går seg jo til på et visst tidspunkt:)

Og medisiner ønsker jeg ikke å begynne med.

Må nok heller øve på å bli mere mann:)

Gjest et annet tips
Skrevet

Det er rar sak jeg bruker å gjøre for å få sove. Jeg bruker å gå fra A til Å og finne for eksempel hovedsteder på hver bokstav. Dette er så kjedelig at jeg ofte sovner før jeg har kommet til slutten av alfabetet. Andre ganger finner jeg skuespillere eller filmtitler osv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...