Gå til innhold

Om å sortere barnåler/søvn

Anbefalte innlegg

Gjest NurseNovel
Skrevet

Det er rar sak jeg bruker å gjøre for å få sove. Jeg bruker å gå fra A til Å og finne for eksempel hovedsteder på hver bokstav. Dette er så kjedelig at jeg ofte sovner før jeg har kommet til slutten av alfabetet. Andre ganger finner jeg skuespillere eller filmtitler osv.

Det var en vri jeg ikke har hørt om. Interessant:)

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Caloni Makaroni

5

• Mrs. Wallace

2

• Liliaceae

1

• Patsi

1

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Caloni Makaroni
Skrevet

Det er rar sak jeg bruker å gjøre for å få sove. Jeg bruker å gå fra A til Å og finne for eksempel hovedsteder på hver bokstav. Dette er så kjedelig at jeg ofte sovner før jeg har kommet til slutten av alfabetet. Andre ganger finner jeg skuespillere eller filmtitler osv.

Det er bare tre hovedsteder i verden som begynner med O. *dele nyttig kunnskap fra "hva veide Elvis da han døde" :P

Caloni Makaroni
Skrevet

Dette var et av innleggene jeg virkelig ikke -noen- anelse om hva kom til å handle om, selv om jeg leste overskriften *fnise*

Har aldri hørt om å telle barnåler før. Jeg har ikke så mange råd å gi deg. Du får heller pirke litt på mannen din, så det blir mer selskap i ham :D

Gjest NurseNovel
Skrevet

Dette var et av innleggene jeg virkelig ikke -noen- anelse om hva kom til å handle om, selv om jeg leste overskriften *fnise*

Har aldri hørt om å telle barnåler før. Jeg har ikke så mange råd å gi deg. Du får heller pirke litt på mannen din, så det blir mer selskap i ham :D

Må nok pirke litt oftere på ham i disse insomnia-tider:) Han er heldigvis lett å vekke:)))

Gjest NurseNovel
Skrevet

Det er bare tre hovedsteder i verden som begynner med O. *dele nyttig kunnskap fra "hva veide Elvis da han døde" :P

Nå har i hvertfall _jeg_ noe å lure på til natten:)

Mrs. Wallace
Skrevet

Hm.

Oslo, Ouagadougo og...for pokker, hvilken er den tredje?

Skrevet

Det var en vri jeg ikke har hørt om. Interessant:)

Kom på en annen metode jeg brukte en stund - vi har vel alle våre spesielle episoder fra f.eks tenårene, med forelskelser osv.

Jeg kokte sammen en historie av både fantasi og virkelighet som handlet om en gutt jeg var stupforelsket i for mange år siden, og denne historien var såpass lang at jeg sovnet før jeg var igjennom. Men glemte alt annet, for det var så herlig å mimre om!

Skrevet

Skal du gjøre flere av oss søvnløse?? :-P

Gjest Underskrift
Skrevet

Hm.

Ottowa?

Skrevet

Hm.

Ottawa!! :-)

Gjest Underskrift
Skrevet

Fankern, du slo meg ;-)

:o)

*gnir meg i hendene og smiler lurt*

Gjest Princess Peach
Skrevet

Har aldri hørt om akkurat den metoden :-) Men det går vel ut på omtrent det samme som å telle sauer - det er så gudsjammerlig kjedelig at man sovner fra hele greia.

Jeg bruker heller avspenning - tar for meg hele kroppen, del for del. Starter f.eks med kjeven, puster dypt inn og tenker på å slappe av i kjeven mens jeg puster ut. Deretter nakken. Så venstre skulder, venstre overarm, underarm, hånd. Og følger på med høyre skulder, overarm - osv.

Bruker god tid, til hele kroppen er tatt med. Ser også for meg at jeg blir tyngre og synker litt dypere ned i madrassen for hvert pust.

Jeg greier ikke å telle sauer, for til slutt blir de så vrange og nekter å hoppe over gjerdet. De står bare i en flokk og breker dumt, og jeg er fortsatt lys våken.

Skrevet

Jeg greier ikke å telle sauer, for til slutt blir de så vrange og nekter å hoppe over gjerdet. De står bare i en flokk og breker dumt, og jeg er fortsatt lys våken.

Du får bytte ut sauer med Mario :-)

Gjest Princess Peach
Skrevet

Du får bytte ut sauer med Mario :-)

Han hopper iallfall. :)

Mrs. Wallace
Skrevet

Ottawa!! :-)

Ah!

*klasker meg oppgitt i panna*

Skrevet

Sortere barnåler har jeg ikke hørt om, men det er notert til senere bruk :)

Min (veldig effektive) metode er å finne navn.

Begynner med A: Finne alle jentenavn jeg kommer på som begynner med A.

Så følger resten av alfabetet - eller så langt som jeg kommer før jeg sovner. Neste kveld er det på'n igjen fra bokstaven etter den jeg sluttet med kvelden før.

Når jeg er lei av dette, begynner jeg på guttenavnene....

Og alle navn må selvfølgelig telles, og bokstavene måles opp mot hverandre og det kåres en vinnerbokstav for kvelden ;)

Jeg bruker metoden over noen kvelder/netter etpar ganger i året. Vanligvis sovner jeg uten problemer.

Caloni Makaroni
Skrevet

Nå har i hvertfall _jeg_ noe å lure på til natten:)

Men nå var det noen som jukset og ga deg svaret, så jeg. Makan :P

Du kan heller lure på hva som er det eneste krydderet som ikke har lukt? Og samtidig er den eneste steinen vi kan spise? (boka påstår dette, men jeg synes det er litt på kanten av hva som blir helt riktig. Men det er et svar, altså).

Nå skal jeg se om det blir noe søvn på meg, eller om jeg ligger og titter i taket til i ettermiddag. Har vært på nattevakt :)

Caloni Makaroni
Skrevet

Skal du gjøre flere av oss søvnløse?? :-P

Tenkte det! :D Har sovet så dårlig i det siste selv, så jeg tenkte jeg skulle plage dere andre også. Eller...jeg har ikke sovet dårlig, jeg har bare sovet veldig godt til helt feil tider. Og sånt blir det trøbbel av. Så nå tenkte jeg at jeg skal sove litt, etter nattevakt ;)

Skrevet

Jeg teller sauer. De hopper over et gjerde og må telles av den grunn. :-)

Men ofte er det en liten sau, som oftest en svart, som stikker av. Den må hentes inn igjen, og tellinga må startes på nytt.

Dette er så kjedelig at jeg sovner temmelig kvikt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...