Gå til innhold

Har noen erfaring med Cataflam mot smerter?

Anbefalte innlegg

Gjest cataflam
Skrevet

har fått dette på resept av legen. Er det like sterk som pinex forte?.

Erfaringer med Cataflam?.

Fortsetter under...

Skrevet

Hei,

Cataflam er et litt annerledes legemiddel enn pinex forte. Det er noe som heter antiflogistika, som virker mer betennelsesdempende, og er spesielt bra for smerter i bevegelsesapparatet, som prolaps, leddsmerter, skader etc.

Det inneholder stoffet diclofenac, som bla også selges som Voltaren (som du kanskje har brukt før)

De farligste bivirkningene er blødning fra tarmsystemet (de påvirker slimhinnen i systemet) Dette er tross alt sjelden i forhold til hvor mye de brukes. Men vær forsiktig dersom du har hatt magesår tidligere eller har sykdommer som gir økt blødningstendens.

Håper de hjelper.

Gjest NurseNovel
Skrevet

Cataflam er ikke et B-preparat på lik linje med Pinex Forte/Paralgin Forte.

Skrevet

Jeg bruker Cataflam mot migrene/spenningshodepine, og der er den faktisk suveren. Fikk den skrevet ut til bruk mot menssmerter og migrene i forbindelse med eggløsning.

Som andre her sier, så kan den ikke sammenlignes med Paralgin forte. Det er ikke rød varselstrekant på den heller, men hvis jeg tar 100 mg, så blir jeg fryktelig trøtt, så vær forsiktig likevel.

Håper Cataflam fungerer for deg også :)

Gjest cataflam
Skrevet
  blame skrev (På 9.1.2007 den 20.27):

Jeg bruker Cataflam mot migrene/spenningshodepine, og der er den faktisk suveren. Fikk den skrevet ut til bruk mot menssmerter og migrene i forbindelse med eggløsning.

Som andre her sier, så kan den ikke sammenlignes med Paralgin forte. Det er ikke rød varselstrekant på den heller, men hvis jeg tar 100 mg, så blir jeg fryktelig trøtt, så vær forsiktig likevel.

Håper Cataflam fungerer for deg også :)

jeg har fått den for menstruasjonssmerter, men også smerter under eggløsningen. Har aldri brukt så sterke medisiner før.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Cataflam virker suverent mot muskelsmerter i nakken.

har ikke testet pinex forte. Min erfaring er bare at vanlig paracet hjelper IKKE mot stiv nakke/muskelsmerter i nakke. Derimot virker Cataflam kjempegodt.

Annonse

Gjest cataflam
Skrevet
  sjøstjerna skrev (På 9.1.2007 den 21.47):

Cataflam virker suverent mot muskelsmerter i nakken.

har ikke testet pinex forte. Min erfaring er bare at vanlig paracet hjelper IKKE mot stiv nakke/muskelsmerter i nakke. Derimot virker Cataflam kjempegodt.

Men hvordan fungerer den mot menssmerter og smerter i underlivet?.

Gjest sjøstjerna
Skrevet
  cataflam skrev (På 9.1.2007 den 21.48):

Men hvordan fungerer den mot menssmerter og smerter i underlivet?.

Jeg har ikke slike smerter, og har derfor ikke brukt cataflam til det.

Men det er forskjell på legemidler. Paracet etc virker på annen måte enn cataflam. Så de ulike smertestillende medikamentene kan virke ulikt på en spesifikk smertetype.

Og hadde jeg hatt menssmerter el somikke lot seg lindre av paracet, ville jeg ikke nølt med å prøve cataflam om legen hadde tilrådd det.

Skrevet
  cataflam skrev (På 9.1.2007 den 20.30):

jeg har fått den for menstruasjonssmerter, men også smerter under eggløsningen. Har aldri brukt så sterke medisiner før.

Hvilken dosering står du på? Står på 50 mg, men det hender det er så ille at jeg må ta to, men det er bare i sjeldne tilfeller.

Gjest cataflam
Skrevet
  blame skrev (På 9.1.2007 den 22.18):

Hvilken dosering står du på? Står på 50 mg, men det hender det er så ille at jeg må ta to, men det er bare i sjeldne tilfeller.

har ikke begynt på medisinene. Har fått resept på det nå.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...