Gå til innhold

Rød og hoven lilletå to måneder etter....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Niåringen slo lilletåa ganske kraftig for et par mnd siden. Hun hadde problemer med å gå på foten og ta på sko dagen etter. Dette gav seg fort, selv om tåa var litt rød og hoven. Nå har det gått to mnd og tåa er like hoven og rød. Hun har ikke vondt når hun går.

Vi kan ta på tåa uten at hun kjenner smerter, men det kjennes litt ømt ut. Hva kan dette være da? Kan hun ha forstua tåa? Gjør man evt noe med dette, eller må man bare vente til det fikser seg av seg selv?

Skrevet

Jeg hadde i hvert fall tatt en telefon til legen...

Jeg vurderer det, ja.. Samtidig er det enkelte som mener det ikke er noen vits i, siden legen ikke kan gjøre noe allikevel. Jeg tringer nok imorgen allikevel!

Skrevet

Jeg vurderer det, ja.. Samtidig er det enkelte som mener det ikke er noen vits i, siden legen ikke kan gjøre noe allikevel. Jeg tringer nok imorgen allikevel!

Det skader i hvert fall ikke å ta en telefon for mye. Da slipper man i hvert fall å gå og bekymre seg.

Lykke til!

Skrevet

Det skader i hvert fall ikke å ta en telefon for mye. Da slipper man i hvert fall å gå og bekymre seg.

Lykke til!

Problemet er bare at da ønsker legen at vi skal komme og vi må ta fri både fra skole og jobb... Men, men, det er mulig vi bør får det sjekket ut uansett!

Gjest Jente31
Skrevet

Mine barn gjorde dette i 1.klasse, legen var sikker på at det ikke var brudd men for sikkrhetskyld tok de bilde, og jammen var det ikke brudd..

Fordi de var så små, valgte de å gipse fra ankelen og opp til kneet i ca 12 dager. (Får vel legge til at vi bodde i 4.etg:)Vanligvis var det nok å bruke sko med stiv hæl.

Skrevet

Mine barn gjorde dette i 1.klasse, legen var sikker på at det ikke var brudd men for sikkrhetskyld tok de bilde, og jammen var det ikke brudd..

Fordi de var så små, valgte de å gipse fra ankelen og opp til kneet i ca 12 dager. (Får vel legge til at vi bodde i 4.etg:)Vanligvis var det nok å bruke sko med stiv hæl.

Ojsann! Men var det ikke fryktelig vondt å ta på tåa da? Det var vondt for henne bare de to første dagene, men så gikk det bare over til å være litt ømt når vi klemmer på det hovne...

Gjest Jente31
Skrevet

Ojsann! Men var det ikke fryktelig vondt å ta på tåa da? Det var vondt for henne bare de to første dagene, men så gikk det bare over til å være litt ømt når vi klemmer på det hovne...

Jo, det var nok vondt. Men vi kunne faktisk klemme litt før de fikk smerter.. De haltet, men klarte å gå. De kalte det "smertegips" på sykehuset.

Synes du kan ta en sjekk, ringe og høre iallefall. Er ikke meningen å skremme deg, det kan jo være uskyldig. Men siden hun fortsatt er rød og hoven er det kansje greit å få det sjekket.Nå er jo jenta di litt gamlere enn mine var. Og jeg vet ikke om hvordan skaden oppsto har noe å si.

Jenta mi datt i nedoverbakke og vred foten innover.

Gutten hoppet ned fra et lekestativ.

Ta en sjekk for sikkerhetskyld, så slipper du iallefall bekymre deg:)

Skrevet

Jo, det var nok vondt. Men vi kunne faktisk klemme litt før de fikk smerter.. De haltet, men klarte å gå. De kalte det "smertegips" på sykehuset.

Synes du kan ta en sjekk, ringe og høre iallefall. Er ikke meningen å skremme deg, det kan jo være uskyldig. Men siden hun fortsatt er rød og hoven er det kansje greit å få det sjekket.Nå er jo jenta di litt gamlere enn mine var. Og jeg vet ikke om hvordan skaden oppsto har noe å si.

Jenta mi datt i nedoverbakke og vred foten innover.

Gutten hoppet ned fra et lekestativ.

Ta en sjekk for sikkerhetskyld, så slipper du iallefall bekymre deg:)

Hun løp på hjørnet på murpipa i huset vårt *auuu*

Siden hevelsen ikke har gått nd på to mnd, har du nok rett i at det bør sjekkes, ja.. Hvis tåa virkelig er brukket, kommer jeg til å få verdens dårligste samvittighet :-(

Gjest Jente31
Skrevet

Hun løp på hjørnet på murpipa i huset vårt *auuu*

Siden hevelsen ikke har gått nd på to mnd, har du nok rett i at det bør sjekkes, ja.. Hvis tåa virkelig er brukket, kommer jeg til å få verdens dårligste samvittighet :-(

Stakkar, det hørtes fælt ut..

Syns ikke du skal ha dårlig samvittighet. Man blir ofte usikker om det er "ille nok" til å gå til legen. Er ikke akkurat legen man renner ned dørene til.. Vi var også svært usikre på om vi skulle gå, og hadde sikkert ikke gjort det om ikke en bekjent, som er sykepleier, hadde sagt det.

Så neida, ring og snakk med legen og si det som det er. Ikke ha dårlig samvittighet (men jeg vet at det ikke hjelper å si for jeg er sånn sjøl:)

Gjest Jente31
Skrevet

Syns ikke du skal ha dårlig samvittighet. Man blir ofte usikker om det er "ille nok" til å gå til legen. Er ikke akkurat legen man renner ned dørene til.. Vi var også svært usikre på om vi skulle gå, og hadde sikkert ikke gjort det om ikke en bekjent, som er sykepleier, hadde sagt det.

Så neida, ring og snakk med legen og si det som det er. Ikke ha dårlig samvittighet (men jeg vet at det ikke hjelper å si for jeg er sånn sjøl:)

det trenger IKKE være brudd altså.. det kan være en brist eller forstuing.

Skrevet

Takk, det hjelper litt å høre det :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...