Gå til innhold

Kan dere anbefale meg en bra luktfri søppelbøtte?

Anbefalte innlegg

Gjest bor i et grisekollektiv

Jeg deler kjøkken med fem griser. De tømmer ikke søppelet men fortsetter å kaste søppel der.

Nå går jeg til anskaffelse av egen søppelpose inne på mitt eget rom.

Kan dere anbefale noen søppelbøtter som har bra lukkefunksjon og som gir lite lukt, hvis en tømmer ofte?.

Fortsetter under...

Gjest vipp er bra

http://www.vipp.dk/

De lukker tett, og er ok å se på.

Du kan kjøpe egne poser til dem, men det trengs ikke.

Men det vil vel ikke hjelpe på lukten på kjøkkenet, tvert i mot, hvis ikke du heller tømmer søppel?

Bli heller enige om noen regler, at alle betaler inn (autogiro) en viss sum pr uke, og at dette deles likt mellom dem som har gjort det de skal av fellesoppgaver.

Gjest bor i et grisekollektiv

http://www.vipp.dk/

De lukker tett, og er ok å se på.

Du kan kjøpe egne poser til dem, men det trengs ikke.

Men det vil vel ikke hjelpe på lukten på kjøkkenet, tvert i mot, hvis ikke du heller tømmer søppel?

Bli heller enige om noen regler, at alle betaler inn (autogiro) en viss sum pr uke, og at dette deles likt mellom dem som har gjort det de skal av fellesoppgaver.

Jeg har forsøkt det meste, for å få dem til å rydde opp etter seg. Nå har jeg gått ut i streik, først og fremst for å se når de tømmer søpla når jeg ikke gjør det. vurderer sterkt å flytte, men vanskelig å finne noe rimelig nå.

Caloni Makaroni

Kjenner til problemet. Det holdt på å tilte for meg en gang jeg så at søppelbøtta hadde en liten "topp" på seg, og så hadde en idiot i tillegg balansert en tom tolitersboks for is på toppen. At folk ikke skjønner at søppelet må tømmes mens posen ennå kan knytes igjen! Har ikke noen gode råd til deg, annet enn at du får være på utkikk etter noe med lokk.

Jeg "streiket" en stund for en stund siden. Jeg lot være å ta ut søppelet, og det ble veeeeldig fullt, mens etter det ble den tømt mer regelmessig (fortsatt over min grense for å tømme, dog). Jeg så meg lei av å være den som tok ut av oppvaskmaskinen også, så jeg bestemte meg for å studere alt det skitne som ble stablet på benken mens det rene var i maskina, mens jeg selv vasket opp det jeg brukte for hånd, slik at jeg ganske enkelt ikke hadde noe med oppvaskmaskina å gjøre. Det funka faktisk! Har aldri vært så fullt der som det var den første gangen.

Søppelet er det verre med ;)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...