Gå til innhold

PC - batteri eller ekstern strøm?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er litt grønn når det gjelder PC, og usikker på hva som er best for den nye laptop'en min. Skal jeg bruke ekstern strømtilkobling så mye som mulig, eller er det hipp som happ? Skal jeg i så fall ta ut batteriet?

Som det er nå, så kjører jeg batteriet til det er tomt, og så kobler jeg til strømmen og lar det lade seg opp igjen mens jeg bruker PC'en.

Hva er mest fornuftig, og hva gjør dere andre?

Skrevet

Jeg har i ledningen 99% av tiden.

Men har du batteriet i maskinen samtidig?

Gjest ChiengMai
Skrevet

Jeg bruker laptopene her i huset på strøm, men har som regel at jeg bruker dem uten kabel sånn at batteriet får lade ut minst en gang i uka. Om maskinen helee tida brukes på strøm uten at du tar ut batteriet vil det over tid bli dårligere og dårligere kapasitet på batteriet. I alle fall er det det jeg har lært. :-)

Skrevet

Men har du batteriet i maskinen samtidig?

Ja, det har aldri falt meg inn å prøve og ta det ut...

Skrevet

Jeg bruker laptopene her i huset på strøm, men har som regel at jeg bruker dem uten kabel sånn at batteriet får lade ut minst en gang i uka. Om maskinen helee tida brukes på strøm uten at du tar ut batteriet vil det over tid bli dårligere og dårligere kapasitet på batteriet. I alle fall er det det jeg har lært. :-)

Har du batteriet i hele uka også, eller peller du det ut når du bruker strøm?

*blond*

Gjest ChiengMai
Skrevet

Har du batteriet i hele uka også, eller peller du det ut når du bruker strøm?

*blond*

Nope, batteriet ble montert da jeg fikk maskina, sida har det stått i. Syns plasseringa på batteriet er sånn at maskinen tar overhaling hvis jeg tar det ut, blir noe med balansepunktet.

Caloni Makaroni
Skrevet

Går det an å ta ut batteriet og fortsatt bruke PC'en, da? Trodde på en måte strømmen gikk igjennom batteriet, jeg, selv om det er ekstern strøm tilkoblet.

En PC-fyr (type Elkjøp, så muligens ikke beste kvalitet), sa til meg at det er jo praktisk å ha den på ekstern strøm, men at den bør få lade seg helt ut (altså at den slokner helt) i alle fall en gang i måneden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...