Gå til innhold

Brudepikekjoler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor kan man få kjøpt pene brudepikekjoler (de skal se ut som en brudekjole;-)) som ikke er avskrekkende dyre?

Ålesundsområdet....

• Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Gemini

6

• Debra-irl

3

• pekkaline

3

• MsMonroe

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Kan du se hos en teppeforhandler tro? :) Høres rart ut, men jeg kikket inn i en slik butikk i drammen en gang, der hadde de flotte kjoler.

Det var utlendinger som drev butikken. Men pris har jeg ikke peiling på!

Skrevet

Spørs kva du meiner med "ikkje avskrekkande dyre", da... Alt som har med bryllup er vel per definisjon vanvittig i pris?

Men eg har sett eit par skikkeleg flotte kjolar hos Mary Hals på busshaldeplassen i Molde, dersom du er den vegen iblant.

Aner ikkje pris, men det var elegante brudepikekjoler, det...

( http://www.maryhals.com/ )

Skrevet

Brudekjole-salonger selger jo brudepikekjoler, men om det er noe til fornuftig pris er en helt annen sak...

Lilly.dk har jo noen forhandlere i Norge, og ellers mulighet for å bestille over nettet, så det kan du jo undersøke. Sjekk nettsiden for forhandleroversikt (lenge siden jeg har vært inne der nå, men jeg går ut fra at de fortsatt har en slik oversikt). Du kan også se kjolene på siden der. Lilly har rimelige og fine brudekjoler og brudepikekjoler, sammenlignet med det meste på markedet ellers. Og så er det jo en del som selger brukt da, hvis det kan være aktuelt? finn.no er åpenbart et sted å sjekke. Det samme med markedsplassen på kvinneguiden.no - der var det i alle fall et bruktforum før i tiden, med brudekjoler og alt annet som hører med til bryllup.

Skrevet

Brudekjole-salonger selger jo brudepikekjoler, men om det er noe til fornuftig pris er en helt annen sak...

Lilly.dk har jo noen forhandlere i Norge, og ellers mulighet for å bestille over nettet, så det kan du jo undersøke. Sjekk nettsiden for forhandleroversikt (lenge siden jeg har vært inne der nå, men jeg går ut fra at de fortsatt har en slik oversikt). Du kan også se kjolene på siden der. Lilly har rimelige og fine brudekjoler og brudepikekjoler, sammenlignet med det meste på markedet ellers. Og så er det jo en del som selger brukt da, hvis det kan være aktuelt? finn.no er åpenbart et sted å sjekke. Det samme med markedsplassen på kvinneguiden.no - der var det i alle fall et bruktforum før i tiden, med brudekjoler og alt annet som hører med til bryllup.

Problemet er at jeg må skaffe hrrm...ehm...syv brudepikekjoler fra str. 1-10 år ;-)

Men skal sjekke den siden i danmark!

Skrevet

Spørs kva du meiner med "ikkje avskrekkande dyre", da... Alt som har med bryllup er vel per definisjon vanvittig i pris?

Men eg har sett eit par skikkeleg flotte kjolar hos Mary Hals på busshaldeplassen i Molde, dersom du er den vegen iblant.

Aner ikkje pris, men det var elegante brudepikekjoler, det...

( http://www.maryhals.com/ )

Tusen takk for linken!!

Tipper prisene er litt avskrekkende... Jeg må nemlig ha tre kjoler til mine tre søte små, og fire kjoler til (som jeg heldigvis ikke skal betale;-))

Mulig jeg stikker en tur "over there" for å ta en titt ;-)

Skrevet

Problemet er at jeg må skaffe hrrm...ehm...syv brudepikekjoler fra str. 1-10 år ;-)

Men skal sjekke den siden i danmark!

Blir vanskelig å få tak i 7 brukte brudepikekjoler ja...

Var inne på lilly.dk nå, og ser at de kun har to brudepikekjole-modeller, og bare en av dem i hvitt. Tidligere (for ca 4-5 år siden) var det langt flere å velge i...

Skrevet

Kan du se hos en teppeforhandler tro? :) Høres rart ut, men jeg kikket inn i en slik butikk i drammen en gang, der hadde de flotte kjoler.

Det var utlendinger som drev butikken. Men pris har jeg ikke peiling på!

Nei, gi deg da! I Oslo er det godt mulig at slike kombinasjoner finnes, men neppe her oppe *flire*

Har hørt om en butikk som heter "Lesja kjøtt og data", så det finnes snodige kombinasjoner rundt omkring ;-)

Skrevet

Den har jeg faktisk sett på:-)

Problemet er at tiåringen skal like den også.......

Ja, det å finne noe som er fint og faller i smak hos så mange jenter over så stor aldersspredning er ikke lett...

Det er ingen super-energiske og søm-kyndige i omgangskretsen din da? ;-)

Skrevet

Blir vanskelig å få tak i 7 brukte brudepikekjoler ja...

Var inne på lilly.dk nå, og ser at de kun har to brudepikekjole-modeller, og bare en av dem i hvitt. Tidligere (for ca 4-5 år siden) var det langt flere å velge i...

Åh, den hvite var nydelig!

Jeg synes nok det blir litt dyrt... Har sett en brudepikekjole til 599,- her hjemme, så jeg vet det går an å få det rimeligere.

Skrevet

Ja, det å finne noe som er fint og faller i smak hos så mange jenter over så stor aldersspredning er ikke lett...

Det er ingen super-energiske og søm-kyndige i omgangskretsen din da? ;-)

Høh, nei..her vet ingen hva nål og tråd er ;-)

Skrevet

Nei, gi deg da! I Oslo er det godt mulig at slike kombinasjoner finnes, men neppe her oppe *flire*

Har hørt om en butikk som heter "Lesja kjøtt og data", så det finnes snodige kombinasjoner rundt omkring ;-)

:) Ja det finnes rare kobinasjoner :)

Så gøy at dine skal være brudepiker da!

Skrevet

Den har jeg faktisk sett på:-)

Problemet er at tiåringen skal like den også.......

Den kjolen Gemini fant var jo kjempefin. De to ti år gamle jentene jeg kjenner ville likt å få ha på seg den.

Og med 7 jenter som skal ha det samme, så er det vel ikke såååå enkelt å finne en alle kan like? Og hvis man ikke gir dem noe valg, så kanskje de godtar uten å tenke på muligheten til å protestere?

Skrevet

:) Ja det finnes rare kobinasjoner :)

Så gøy at dine skal være brudepiker da!

De gleder seg nok minst like mye som bruden selv :-)

Skrevet

Den kjolen Gemini fant var jo kjempefin. De to ti år gamle jentene jeg kjenner ville likt å få ha på seg den.

Og med 7 jenter som skal ha det samme, så er det vel ikke såååå enkelt å finne en alle kan like? Og hvis man ikke gir dem noe valg, så kanskje de godtar uten å tenke på muligheten til å protestere?

Niåringen (som blir 10 til sommeren) kler seg helst som en fjortis (innenfor rimelighetens grenser;-)) og hun syntes kjolen var ganske barnslig :-(

Største størrelse er 140 og hun bruker nå 135-140...

Igrunnen er det nok tiåringen som er mest opptatt av hvordan kjolen ser ut. Neste jente blir åtte, men hun er ikke opptatt av klær i det hele tatt. De to syvåringene er fornøyde bare det er en hvit kjole. De to treåringene og ettåringen bryr seg nok ikke så mye om hva de har på ;-)

Skrevet

Hei!

Den brudebutikken som er/var under Storsenteret (der McDonalds er), hadde mange pene brudepikekjoler.. Svigerinnen min fant en kjempefin en der! :) Ellers på Annes på Moa Syd.. Lykke til :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...