Gå til innhold

Male messing?

Anbefalte innlegg

Gjest ferskentre
Skrevet

Har et par skomakerlampetter i messing som jeg gjerne skulle ha mørk brune. Noen som har noen formening om det er mulig å male de med metallmaling?

Skrevet

Det er mulig. Men du må matte dem først. Messing er så glatt at malingen vil flasse av hvis du ikke bruker veldig fint sandpapir og matter dem litt først.

Gjest ferskentre
Skrevet

Det er mulig. Men du må matte dem først. Messing er så glatt at malingen vil flasse av hvis du ikke bruker veldig fint sandpapir og matter dem litt først.

Ok! Takk skal du ha. Fint sandpapir har jeg, da får jeg bare skaffe meg noe maling.

Skrevet

Ok! Takk skal du ha. Fint sandpapir har jeg, da får jeg bare skaffe meg noe maling.

Vær forsiktig så du ikke pusser for mye så messingen forsvinner, det er bare nødvendig å gjøre overftaten litt ru, så malingen fester seg.

Gjest ferskentre
Skrevet

Vær forsiktig så du ikke pusser for mye så messingen forsvinner, det er bare nødvendig å gjøre overftaten litt ru, så malingen fester seg.

OK, takk igjen! Må bare få kjøpt noe maling hos en fargehandel eller hobbyforretning først.

Skrevet

OK, takk igjen! Må bare få kjøpt noe maling hos en fargehandel eller hobbyforretning først.

Bør kanskje bruke spray for at du skal få det penest og ikke maling og kost, blir lett striper.

Gjest ferskentre
Skrevet

Bør kanskje bruke spray for at du skal få det penest og ikke maling og kost, blir lett striper.

Enda en god ide! Det må jo være enklere ja. Og lettere for meg å komme igang, jeg hater malekoster. Enten blir det striper som du sier eller de slipper bust. Men spraymaling, det høres artig ut. :-) Får bare kjøre på med maskeringstape rundt lyspæreholderen.

Skrevet

Enda en god ide! Det må jo være enklere ja. Og lettere for meg å komme igang, jeg hater malekoster. Enten blir det striper som du sier eller de slipper bust. Men spraymaling, det høres artig ut. :-) Får bare kjøre på med maskeringstape rundt lyspæreholderen.

Masker godt og finn deg et sted hvor det ikke gjør noe om det kommer støv på andre ting.

Spray på i flere lag, så du ikke har på for mye med en gang, da renner det.

Dette blir bra:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...