Gjest ferskentre Skrevet 10. januar 2007 Skrevet 10. januar 2007 Har et par skomakerlampetter i messing som jeg gjerne skulle ha mørk brune. Noen som har noen formening om det er mulig å male de med metallmaling? 0 Siter
mrxx Skrevet 10. januar 2007 Skrevet 10. januar 2007 Det er mulig. Men du må matte dem først. Messing er så glatt at malingen vil flasse av hvis du ikke bruker veldig fint sandpapir og matter dem litt først. 0 Siter
Gjest ferskentre Skrevet 10. januar 2007 Skrevet 10. januar 2007 Det er mulig. Men du må matte dem først. Messing er så glatt at malingen vil flasse av hvis du ikke bruker veldig fint sandpapir og matter dem litt først. Ok! Takk skal du ha. Fint sandpapir har jeg, da får jeg bare skaffe meg noe maling. 0 Siter
mrxx Skrevet 11. januar 2007 Skrevet 11. januar 2007 Ok! Takk skal du ha. Fint sandpapir har jeg, da får jeg bare skaffe meg noe maling. Vær forsiktig så du ikke pusser for mye så messingen forsvinner, det er bare nødvendig å gjøre overftaten litt ru, så malingen fester seg. 0 Siter
Gjest ferskentre Skrevet 11. januar 2007 Skrevet 11. januar 2007 Vær forsiktig så du ikke pusser for mye så messingen forsvinner, det er bare nødvendig å gjøre overftaten litt ru, så malingen fester seg. OK, takk igjen! Må bare få kjøpt noe maling hos en fargehandel eller hobbyforretning først. 0 Siter
mrxx Skrevet 11. januar 2007 Skrevet 11. januar 2007 OK, takk igjen! Må bare få kjøpt noe maling hos en fargehandel eller hobbyforretning først. Bør kanskje bruke spray for at du skal få det penest og ikke maling og kost, blir lett striper. 0 Siter
Gjest ferskentre Skrevet 11. januar 2007 Skrevet 11. januar 2007 Bør kanskje bruke spray for at du skal få det penest og ikke maling og kost, blir lett striper. Enda en god ide! Det må jo være enklere ja. Og lettere for meg å komme igang, jeg hater malekoster. Enten blir det striper som du sier eller de slipper bust. Men spraymaling, det høres artig ut. :-) Får bare kjøre på med maskeringstape rundt lyspæreholderen. 0 Siter
mrxx Skrevet 12. januar 2007 Skrevet 12. januar 2007 Enda en god ide! Det må jo være enklere ja. Og lettere for meg å komme igang, jeg hater malekoster. Enten blir det striper som du sier eller de slipper bust. Men spraymaling, det høres artig ut. :-) Får bare kjøre på med maskeringstape rundt lyspæreholderen. Masker godt og finn deg et sted hvor det ikke gjør noe om det kommer støv på andre ting. Spray på i flere lag, så du ikke har på for mye med en gang, da renner det. Dette blir bra:-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.