Gå til innhold

Hvor vanlig er det at tenåringer ikke orker rydde og vaske etter seg?

Anbefalte innlegg

Gjest liker å ha det rent og ryddig
Skrevet

er det mer vanlig enn uvanlig eller? Hadde selv ikke klart å bo på et rom som var nedsyltet av skitt og møkk.

Skrevet

Jeg gadd aldri å rydde som tenåring.. så sant jeg ikke MÅTTE :0) Hadde riktignok ikke gamle matrester etc ,men man kunne ikke se gulvet for klær og annet stæsj.

Kan trøste deg med at det som oftest går over. Jeg er nødt til å ha det ryddig rundt meg idag:)

Skrevet

Jeg gadd aldri å rydde som tenåring.. så sant jeg ikke MÅTTE :0) Hadde riktignok ikke gamle matrester etc ,men man kunne ikke se gulvet for klær og annet stæsj.

Kan trøste deg med at det som oftest går over. Jeg er nødt til å ha det ryddig rundt meg idag:)

sånn var jeg óg!

Fikk en sjelden gang ryddekick, og da som regel på nattestid. Og når jeg for en gangs skyld bestemte meg for å rydde, syntes jeg det var ekstra gøy å ikke si noe til mor før det var ryddig, slik at hun ble glad og overrasket. Hvis hun plutselig kom og sa "nå må du rydde rommet snart", så kunne det drepe motivasjonen min. Hehe.

Skrevet

sånn var jeg óg!

Fikk en sjelden gang ryddekick, og da som regel på nattestid. Og når jeg for en gangs skyld bestemte meg for å rydde, syntes jeg det var ekstra gøy å ikke si noe til mor før det var ryddig, slik at hun ble glad og overrasket. Hvis hun plutselig kom og sa "nå må du rydde rommet snart", så kunne det drepe motivasjonen min. Hehe.

hehe.. jeg henger meg helt klart på den ja! Akkurat som om jeg skulle sagt det selv:)

Skrevet

Dette er i alle fall ikke uvanlig. Jeg leier ut noen hybler til 16 - 17 åringer. Det ser ut som et helvete hos de fleste av dem.

Skrevet

Har en stesønn på 15. Han er ekstrem. Om rommet er 100% rent og ryddig og han er hos oss et døgn, så ser det rasert ut igjen.

Og han legger gjerne ting som mugner/råtner. Merker ikke at det stinker engang.

Skrevet

Jeg har inntrykk av at det er ganske vanlig. Og det verste jeg ser er tallerkener med størknede matrester som står på rommet.

I min ungdom var det uhørt å innta måltider på rommet. Det var ikke alltid hele famlien spiste alle måltider samtidig, men vi fikk ikke lov til å spise andre steder enn på kjøkkenet og i spisestua.

I dag har jeg inntrykk av at en del tenåringer spiser hva de vil og når de vil på hvert sitt rom foran hver sin TV.

Når tenåringer er på besøk hos oss, prøver jeg å innføre en regel om at kjøkkenet stenger ved midnatt. Men det respekteres ikke. Hvis jeg da kommer inn på kjøkkenet om morgenen til kjøleskapdør på gløtt og melkekartongen har stått på bordet hele natta - da blir jeg ganske sur.

Sur blir jeg også hvis de forlanger å få sove til ca. kl. 15.00 og aldri er sultne når middagsklokken kimer. For da har de lagt under med fire skiver brød med nugatti like før.

Skrevet

Mine har i hvert fall ikke orket. Rommene har vært helt bomba og de levde slik i noen år. Merkelig hvor ryddig eldstemann har det nå, men dattera mi har det like bomba fremdeles.

Jeg trodde det skulle gå over når de flyttet hjemmenifra men det har i hvert fall ikke gått over for henne.

Gjest annlovinda
Skrevet

Tror det er veldig vanlig jeg. Rommet til datteren min på 16 er for det meste bomba, samme er badet hun bruker.

Men helt plutselig så både rydder og vasker hun både rom og bad. Da er det både rent og pent der. Men det varer jo ikke mange dagene da, eller skal jeg kanskje si timene?

Det blir stående både tallerkener og glass etter måltid på rommet også.

Men jeg verken gidder eller orker å mase noe mer om rydding og vasking. Bare hun holder døra lukket så jeg slipper å se rotet.

Men de siste par månedene har det faktisk blitt hakket bedre enn det var tidligere. Håper ikke det bare er forbigående.

Ikke skjønner jeg at hun orker å ha det slik på rommet, men.

Skrevet

15-åringen er ryddig og ordentlig og det er ikke rotete på rommet hennes en eneste dag. Faktisk rer hun senga si hver dag før hun går på skolen.

13-åringen derimot, kaster klærne sine rett på gulvet.

Skrevet

Jeg var sånn, og har desverre ikke forbedret meg noe særlig heller...

Skrevet

Min tenåringsjente er ikke sånn.

Men jeg mistenker at broren hennes på 7 1/2 kan komme til å bli sånn.

Men det skjer mirakler.

Skrevet

Rommet mitt så ut som et bombenedslag da jeg var tenåring. De sjeldne gangene jeg "rydda" ble det meste slengt inn i klesskapene.

Skrevet

sånn var jeg óg!

Enig. Masing drepte motivasjonen.

Skrevet

JEg hadde det IKKE ryddig på rommet mitt i alle fall.

Skrevet

Jeg mener å vite at det er svært vanlig, Hva skal man ellers krangle med mødrene sine om?

Moren min mente at rommet mitt støvet ned absolutt hele huset vårt, selv om jeg holdt døren lukket påsto hun at støvet klarte å finne veien ut under dørstokken for så å forflytte seg til resten av huset.

Senere har det nesten blitt folk av meg også...

Gjest Moråselill
Skrevet

Da jeg ble tenåring fikk jeg et voksende behov for å ha noe som var mitt 'eget'. Jeg følte meg lei av å være 100% eiet av eierne av huset. Dess mer min mor maste, dess viktigere ble det for meg å markere 'egenhet'. Da jeg en dag fikk ansvar for egen bolig, ble jeg så ryddig som trenden for mine voksne venner tilsa. Siden min mor poengerte avstanden mellom oss (ikke bare ryddigheten), valgte jeg voksne venner med ulike holdninger enn henne!

Lærte mye om hvordan man ikke skal være som mor av henne!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...