Gå til innhold

Sv: eller Re: i Outlook Express?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei der.

Jeg har fått ny PC, alt vel og bra, men så er det noe jeg har glemt her..

Jeg har tatt i bruk Outlook Express igjen, sånn bare for å ha forsøkt det igjen.. og menyene har jeg på norsk.

Når jeg svarer folk på mail, så kommer det opp Re: i emnefeltet. Hvordan var det nå man skulle gjøre for å få Sv: altså den norske varianten akkurat her? Jeg kan ikke huske det, og finner ikke ut hvor jeg skal finne det i stikkordregisteret.

Noen som gidder å hjelpe? Tusen takk :-)

Skrevet

He he, det hjelper å spørre. Sekunder etter finner man svaret selv. her:

http://www.dinside.no/php/art.php?id=10715

jaja..

Æh.. nei, det virker visst ikke. Det kommer bare opp ett valg i den boksen, om at jeg har standardkoding Vesteuropeisk ISO, og jeg vet ikke hvordan jeg skal legge til flere.

Så er det en boks som jeg kan hukke av eller på om jeg vil bruke standardkoding for alle innkommende meldinger.

Skulle det ikke vært for alle utgående meldinger?

Ingenting nytter.

Meg skjønne lite..

Skrevet

Æh.. nei, det virker visst ikke. Det kommer bare opp ett valg i den boksen, om at jeg har standardkoding Vesteuropeisk ISO, og jeg vet ikke hvordan jeg skal legge til flere.

Så er det en boks som jeg kan hukke av eller på om jeg vil bruke standardkoding for alle innkommende meldinger.

Skulle det ikke vært for alle utgående meldinger?

Ingenting nytter.

Meg skjønne lite..

Leste du ikke det som sto på siden du linket til? Du bør *ikke* bruke Sv:, derfor trenger du ikke å gjøre noe som helst, hvis mailklienten din viser Re: nå.

Skrevet

Leste du ikke det som sto på siden du linket til? Du bør *ikke* bruke Sv:, derfor trenger du ikke å gjøre noe som helst, hvis mailklienten din viser Re: nå.

Jo, jeg så det, men jeg er vel så gammeldags og sidfua at jeg liker sv-varianten da.

Men det spiller egentlig ingen rolle.

Skrevet

Jo, jeg så det, men jeg er vel så gammeldags og sidfua at jeg liker sv-varianten da.

Men det spiller egentlig ingen rolle.

Jo, det spiller faktisk en rolle. Hvis du bruker Sv: ender folk opp med å få mailer som består av en hel haug med Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: før selve emnet i mailen, og det er jo bare irriterende. Derfor, hold deg til Re: som er standarden, det gir best resultat både for deg og mottaker :)

Skrevet

Jo, det spiller faktisk en rolle. Hvis du bruker Sv: ender folk opp med å få mailer som består av en hel haug med Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: før selve emnet i mailen, og det er jo bare irriterende. Derfor, hold deg til Re: som er standarden, det gir best resultat både for deg og mottaker :)

Jøss, det hadde jeg ikke fått med meg. Da skal jeg selvsagt beholde Re:

Tusen takk til deg :-)

Skrevet

Jeg tror mailsystemet vi bruker på jobben har ang: som standard... Har også sett vedr: brukt, så det er ikke bare sv: og re: som er i bruk nei.

Skrevet

Jeg tror mailsystemet vi bruker på jobben har ang: som standard... Har også sett vedr: brukt, så det er ikke bare sv: og re: som er i bruk nei.

Nei, og jo flere forskjellige prefikser som er i bruk, jo mer kaos blir det :)

Skrevet

Nei, og jo flere forskjellige prefikser som er i bruk, jo mer kaos blir det :)

Synes du det er så kaotisk da? Jeg kan være et skikkelig petimeter, men akkurat det har jeg aldri tenkt over. :o)

Skrevet

Synes du det er så kaotisk da? Jeg kan være et skikkelig petimeter, men akkurat det har jeg aldri tenkt over. :o)

Ja, det irriterer meg litt når linjen av Re: Sv: Re: Sv: osv. er så lang at jeg må scrolle eller utvide mailvinduet for å se hele emnelinjen :) Det skjer heldigvis sjelden nå lenger, ettersom den største "synderen" på denne fronten, Outlook Express, har innsett problemet og nå gått bort fra språk-spesifikke prefikser som standard.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...