Gå til innhold

Forkjølelsessår, hvordan får jeg det bort FORT?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått et skikkelig lekkert munnsår her... Tidligere har jeg brukt Prolip med god effekt, men i går gikk det et par timer fra jeg kjente prikkingen til jeg fikk smurt på, og nå har jeg ei stor, fin, væskefylt blemme :-(

Finnes det noe annet jeg kan bruke som kan stoppe dette fortest mulig? Om det ikke er grodd, skulle jeg gjerne vært smittefri til helga i det minste(etterlengtet kjærestebesøk..).

Har hørt at noen bruker å stikke hull på blemma, og at når den er tømt, er man ikke smittefarlig lenger.

Hva tror dere om dette, kan det være en idè? Og vet dere evt. om andre lure triks for å få bort fanskapen?

*lei meg*

Skrevet

jeg vet at søster`n har brukt inotyol på.. det er en utolig effektiv salve som jeg brukte på såre barneromper.. På om kvelden og som oftest borte dagen etter. Dette har hun og brukt. f.eks. til sår i nesa når man har vært forkjøla.

Fåes på apoteket.

Skrevet

jeg vet at søster`n har brukt inotyol på.. det er en utolig effektiv salve som jeg brukte på såre barneromper.. På om kvelden og som oftest borte dagen etter. Dette har hun og brukt. f.eks. til sår i nesa når man har vært forkjøla.

Fåes på apoteket.

Har hun brukt det på "ferdig utviklede" munnsår? Gikk de fort bort da?

*håpe*

Skrevet

Har hun brukt det på "ferdig utviklede" munnsår? Gikk de fort bort da?

*håpe*

det aner jeg ikke. Salven er egentlig til psoriasis og eksem, men står i barnehylla på apoteket. Jeg har brukt den i veldig såre romper iallefall.. Du kan jo høre på apoteket.

Eneste som er litt dumt er at man ofte finner ut smarte ting selv og om du spør på apoteket ser de bare dumt på deg *humre*

Skrevet

Det finnes munnsårplaster a la gnagsårplaster som skjuler og leger på en gang. Sånne som går i ett med huden. Compeed tror jeg det heter. Skal ikke tas av igjen, faller av når det er grodd.

Sinksalve er også bra.

Skrevet

Det finnes munnsårplaster a la gnagsårplaster som skjuler og leger på en gang. Sånne som går i ett med huden. Compeed tror jeg det heter. Skal ikke tas av igjen, faller av når det er grodd.

Sinksalve er også bra.

Var og kjøpte compeed tidligere i dag :-)

Men hjelper det på smitterisikoen?

Skrevet

Var og kjøpte compeed tidligere i dag :-)

Men hjelper det på smitterisikoen?

Nei det tror jeg ikke du kan basere deg på. Og huske at hvis det er herpes, kan det smitte fra munn til genitalier. Så du bør avstå fra pikksuging til du er bra.

Skrevet

Jeg pleier å fukte en C-vitamin (200 mg fra apoteket) og gni den mot såret så det legger seg en hvit hinne over. Det svir, men utbruddstida synes å bli redusert med flere dager om du gjør dette noen ganger daglig.

Svelg gjerne noen doser C-vitamin også, det hjelper hvertfall meg.

Skrevet

Noen venner av meg har brukt Oriflame sin fotkrem på munnsår!

Skrevet

På apoteket i dag så jeg at de solgte egne munnsår salver/kremer. Verdt å sjekke ut!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...