Gå til innhold

Amerikanere og sko inne

Anbefalte innlegg

Gjest this is a signature
Skrevet

Hva er greia med å bruke sko inne?

Blir det ikke veldig skittent?

Og det må jo gjøre vondt i føttene, ikke minst blir det lite lufting der..

Skrevet

Ja er det ikke rart. Dette har jeg også stusset over..Se f.eks når det skal tas bilder av kjendiser i sine hjem-hytter, da har de alltid sko på!?

Kan det være at det skal være tegn på at de har luksus, dvs husholderske som man sa i gamledager? KJøper ofte nytt gulv-tepper?

Jeg personlig synes det er såå deilig å sparke av meg skoene når jeg kommer hjem :)

Det finnes faktisk nordmenn som går på sko inne også, men de om det :)

Skrevet

Ja er det ikke rart. Dette har jeg også stusset over..Se f.eks når det skal tas bilder av kjendiser i sine hjem-hytter, da har de alltid sko på!?

Kan det være at det skal være tegn på at de har luksus, dvs husholderske som man sa i gamledager? KJøper ofte nytt gulv-tepper?

Jeg personlig synes det er såå deilig å sparke av meg skoene når jeg kommer hjem :)

Det finnes faktisk nordmenn som går på sko inne også, men de om det :)

Om sommeren skjer det ofte at jeg går inn med sko på - særlig hvis jeg går litt ut og inn. Men selvsagt, hvis jeg går barbeint ute, gjør jeg det også inne,da.

Gjest Elextra
Skrevet

Har også stusset litt over det. Det er det samme i England, har noen engelske venner, som har brukt litt tid på å venne seg til at man i Norge gjerne tar av skoene når man kommer hjem til noen.

Elsker selv å ta av meg sko/støvler om jeg har hatt dem på noen timer...

Skrevet

Dét, også vegg-til-vegg-teppe på badet. Lekkert du....

Eller som jeg så på oppussingsprogram fra England, parkett på badet. Snodig.

Skrevet

Om sommeren skjer det ofte at jeg går inn med sko på - særlig hvis jeg går litt ut og inn. Men selvsagt, hvis jeg går barbeint ute, gjør jeg det også inne,da.

Ok ja, i slippers, det gjør jeg også. Og barbent ja. Det finnes knapt noe bedre enn nakne føtter i grønn fin plen :) Frihet.

Skrevet

Eller for å stille spm annerledes:

Hva er denne tingen med å gå uten sko inne? Hvorfor skal vi plages med alles tåfis?

Ikke vet jeg om det er flest nordmenn eller andre mennesker i verden:-)

Skrevet

Hva er denne tingen med å gå uten sko inne? Hvorfor skal vi plages med alles tåfis?

Men det er jo når skoene er på hele tiden at det utvikles lukt. tar man dem av så lukter det jo ikke, med mindre man går med samme sokker dag ut og dag inn. Eller om man svetter veldig mye på føttene.

Gjest this is a signature
Skrevet

Det blir jo klammere og oppstår mer lukt når man har på seg sko hele døgnet da..Spesielt når man tar _av_ seg skoene om kvelden..

Gjest sko-ute
Skrevet

Jeg synes IKKE det er noe å gå med sko inne. Det blir skittent og man drar alt mulig med inn.

Skrevet

Jeg synes IKKE det er noe å gå med sko inne. Det blir skittent og man drar alt mulig med inn.

Men poenget er at amerikanerne gjør tilsynelatende det - hvorfor? ;-)

Skrevet

Det er vel i utgangspunktet mer logisk å ta av seg skoene - for ikke å dra med seg dritt og møkk utenfra, skulle man tro. Så jeg stemmer for at det er vi nordmenn som er de normale :-)

Skrevet

Norge. Og Japan da! Men der har de jo slippers til gjestene sine.

(så du beskjed til deg på meldinger?

Skrevet

Nå er jeg nok litt blond.

... beskjed på meldinger?

Gjest ferskentre
Skrevet

Er jo utrolig sjelden en kjenner noen lukter tåfis da! Hvis en går med tette sko, og til og med av syntetisk materiale, hele dagen lang, så lukter det jo iallefall helt sikkert tåfis når du endelig tar dem av deg. Nei, bruk åpne sko så ofte du kan, eller gå i sokkelesten der du kan det. Og bruk ekte skinnsko. Vasker du føttene hver dag da, og kanskje sprayer med litt deo, så blir det luktfritt hos de aller fleste.

Skrevet

Nå er jeg nok litt blond.

... beskjed på meldinger?

Gå inn på forum for Meldinger, der ligger noe med overskrift "illuminatum" , skrevet av Debra-irl.

:-)

Skrevet

Hehe... Synes det er vanskeligere når man kler seg fint og skoene eller støvlettene er en del av antrekket.Hva gjør man da, når man kommer på besøk? Ikke like vakkert å vandre rundt i strømpelsten.

Finnes så klart forskjell på sko også da. Ville aldri gått inn til andre, eller hjemme, med sko med grove såler.

Gjest mamma til to småttinger
Skrevet

...og sør-korea

Skrevet

Hehe... Synes det er vanskeligere når man kler seg fint og skoene eller støvlettene er en del av antrekket.Hva gjør man da, når man kommer på besøk? Ikke like vakkert å vandre rundt i strømpelsten.

Finnes så klart forskjell på sko også da. Ville aldri gått inn til andre, eller hjemme, med sko med grove såler.

Da gjør man skoene rene, og skifter til disse først når man ankommer. :-)

Skrevet

Da gjør man skoene rene, og skifter til disse først når man ankommer. :-)

Så klart. :-) Men jeg er liksom ikke noen "sko i veske" dame. :-) Men, det er jo minimalt med dritt som fester seg under "glatte" såler. Og de er somrgelenkle å få rene. :-)

Ellers er jeg glad jeg heller ikke er ei teppe dame. Så slipper folktnke på slike ting når de kommer hit. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...