Gå til innhold

Er det vanlig å ta betalt for møtet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Driver et lite firma sammen med samboer. Fikk et oppdrag gjennom en barnehage jeg gikk i for 22 år siden. Kjente igjen barnehagetanten, men har ikke sett henne på 22 år. Men familien min kjenner henne litt og hadde henvist henne til oss. Var på møte med henne og gjorde en jobb på 1 time etterpå. Møtet tok 1 time hvor vi diskuterte hva som skulle gjøres i detalj. Tok ikke penger for det for tenkte at det var første og siste møte med dem. Men nå må jeg kanskje på et nytt møte med dem og vil helst ikke ta det møtet gratis også i og med at dette bare blir en timesjobb det og. Er det vanlig å ta betalt for møtet? Det er jo en del av oppdraget på en måte.

Skrevet

Bak det inn i prisen da vel? Spørs jo litt hva slags tjenester du tilbyr og hva slags avtale dere har. Ville ikke lagt vekt på at du kjenner damen fra før..

Om du fakturerer for noe som for andre virker urimelg kan du få mindre oppdrag, dårlig omtale osv så bare ta betalt om det er rimelig og noe en kan forvente.

Skrevet

Så lenge du jobber for noen, så må du jo ta betalt. Dere sitter vel ikke bare og drikker kaffe heller?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...