Gå til innhold

Hva er forskjellen på migrene og vondt i hodet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg hatt vondt i hodet 2-3 dager i uken siden september. Jeg skjønne ikke hva det kan være, ettersom jeg drikker mye vann, trener, spiser sunt og lufter ofte ut i leiligheten. Det jeg lurer på er om jeg kan ha fått migrene, eller om jeg bare plutselig har fått vondt i hodet oftere enn før.

Hva er forsjellen? Og noen som har gode tips mot dette?

Skrevet

Sjekk synet, nakke muskelaturen og væskeinntak. Jeg kan ikke beskrive forskjellen, men du får nok svar av andre her.

Gjest MigraMigrene
Skrevet

Migrene sitter stort sett på en side av hodet. Rundt øynene. Kvalme og aura følger ofte med. Det er mer plagsomt enn vanlig hodepine. Søk etter symptomer på migrene og du kan jo se om du kjenner deg igjen.

Skrevet

Migrene er så vondt at du klarer ikke noe annet enn å ligge på et mørkt og kaldt rom. Eneste som hjelper er å sove smertene vekk. Man blir lyssky og vil helst ikke bli forstyrret.Smertene er ofte så intense at man bare vil dø :/

Skrevet

Dette med å trene og drikke vann, var det noe du begynte med omtrent samtidig som hodepinen oppsto?

Jeg opplevde akkurat det, og fant ut at jeg ikke tåler å drikke særlig mye vann i slengen. Bare en halvliter i løpet av en times trening kan være for mye for min del.

Men andre typer drikke virker å gå greit... helt merkelig, ingen kan gi meg svar på hva det skyldes.

Skrevet

Ordet migrene betyr "halvt hode", altså at smertene er lokalisert bare på den ene halvdelen.

Skrevet

Angelica hadde et veldig riktig svar på hvordan migrene er.

I tillegg blir man ofte kvalm, og må kanskje kaste opp i tillegg. En kan få problemer med å snakke skikkelig, husker jeg messet fram noe utydelige greier til sjefen da jeg ringte og sa jeg ikke kunne komme pga migrene en gang for noen år siden.

Fy faen, har aldri vært så syk som de gangene jeg har hatt migrene.

Skrevet

Angelica hadde et veldig riktig svar på hvordan migrene er.

I tillegg blir man ofte kvalm, og må kanskje kaste opp i tillegg. En kan få problemer med å snakke skikkelig, husker jeg messet fram noe utydelige greier til sjefen da jeg ringte og sa jeg ikke kunne komme pga migrene en gang for noen år siden.

Fy faen, har aldri vært så syk som de gangene jeg har hatt migrene.

Ok, takk for svar. Da er det nok helst "kun" hodepine jeg har.

Gjest Jente31
Skrevet

Hos meg dunker hodepinen i takt med pulsen, varer i 72 timer (3dgr). Man kan bli skikkelig dårlig i tillegg, "urven" i hele kroppen. Pluss det de andre har skrevet.

Skrevet

Ok, takk for svar. Da er det nok helst "kun" hodepine jeg har.

Men du trenegr ikke bli invalid av migrene, det kjennetegnes av at du kun har vondt i ene siden av hodet. Men ofte gjør dette at man blir lyssky, o.l.

Jeg bryr meg ikke om lys når jeg har migrene, men blir gal av lyder. Klarer ikke knitring av poser eller vann som renner, det river i hodet.

Ellers har jeg fått aura eller hva det heter, med delvis bortfall av syn, mistet følelse i armen, blitt "fjern" uten å ha vondt i hodet. Det kan også skje, og kalles like fullt migreneanfall, bare at hodepinen ikke dukker opp.

Skrevet

Bra og beskrivende linker det ja.

Jeg er glad migrenen kommer svært svært sjelden nå.

Jeg har ikke hatt anfall på flere mnd. nå, heldigvis.

Hadde anfall som regel én gang i mnd. i dagene rett før mensen.

Aner ikke hva som har skjedd men håper det holder seg borte forever!

Gjest har migrene
Skrevet

Jeg har ikke hatt anfall på flere mnd. nå, heldigvis.

Hadde anfall som regel én gang i mnd. i dagene rett før mensen.

Aner ikke hva som har skjedd men håper det holder seg borte forever!

Har du endret noe ang. kosthold eller noe?

Skrevet

Har du endret noe ang. kosthold eller noe?

Nei, jeg har ikke forandret på noe så jeg aner ikke hvorfor den er borte.

Gjest har migrene
Skrevet

Nei, jeg har ikke forandret på noe så jeg aner ikke hvorfor den er borte.

Så det kan være håp altså?

Jeg hadde ikke migrene da jeg var gravid sist, men etter fødselen kom det sterkere tilbake.

Skrevet

Så det kan være håp altså?

Jeg hadde ikke migrene da jeg var gravid sist, men etter fødselen kom det sterkere tilbake.

Under mine tre graviditeter hadde ikke jeg heller migrene, men den kom tilbake med mensen etterpå.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...