Gå til innhold

Om sterilisering

Anbefalte innlegg

Gjest bare vær anonym
Skrevet

Hvorfor har du (ikke) sterilisert deg? Hvor gammel var du da du gjorde det?

Skrevet

Har ikke sterilisert meg fordi jeg ikke har noen grunn til det.

Skrevet

Jeg er ikke sterilisert. I sin tid mente jeg at det kunne mannen min gjøre i så fall, pga pris og størrelse på inngrepet. Han ville ikke.

Skrevet

Er 33, det kjem aldri til å bli aktuelt med sterilisering, fordi det er i strid med min religion.

Skrevet

Er sterilisert av medisinska årsaker, legene mente at på grunn av div. operative inngrep nedentil så ville ikke bekkenbunnen min tåle flere svangerskap, ergo fikk jeg dekket det hele økonomisk også (betalte vel 300,- eller noe sånt i egenandel).

Jeg var da 35 år og har ikke angret et sekund. Hadde to barn da.

Gjest Flystripa
Skrevet

Er 33, det kjem aldri til å bli aktuelt med sterilisering, fordi det er i strid med min religion.

Hvilken religion er det? *ble nysgjerrig nå*

Hvis du synes spørsmålet var for nærgående, så dropp å svare.

Gjest bare vær anonym
Skrevet

Er sterilisert av medisinska årsaker, legene mente at på grunn av div. operative inngrep nedentil så ville ikke bekkenbunnen min tåle flere svangerskap, ergo fikk jeg dekket det hele økonomisk også (betalte vel 300,- eller noe sånt i egenandel).

Jeg var da 35 år og har ikke angret et sekund. Hadde to barn da.

Jeg bør ikke få flere barn, og jeg ønsker ikke å bruke p-piller eller lignende. Men det føles litt drastisk å gjøre det, men samtidig greit om vi ikke skal ha flere barn.

Gjest bare vær anonym
Skrevet

Har ikke sterilisert meg fordi jeg ikke har noen grunn til det.

Bruker du p-piller eller lignende? (Du behøver ikke svare.)

Skrevet

Jeg er ikke sterilisert, men venter på at mannen skal manne seg opp og gjøre det ;-)

Det er mye lettere (og billigere) for menn å sterilisere seg. Jeg har født tre barn og sørget for prevensjon så lenge vi har vært sammen, så nå er det hans tur! Jeg tvinger ham selvsagt ikke, så valget har han tatt selv. Jeg venter bare litt på at han skal få ut finger'n ;-)

Skrevet

Jeg bør ikke få flere barn, og jeg ønsker ikke å bruke p-piller eller lignende. Men det føles litt drastisk å gjøre det, men samtidig greit om vi ikke skal ha flere barn.

Det er helt klart en premanent sak om man velger sterilisering, men er man ferdig med barnefødsler så er det et supert alternativ synes jeg. Er veldig glad for at jeg slipper å bruke hormonell prevensjon, i tillegg til at det ofte fjerner det meste av sexlysten så har det jo masse andre bivirkninger også.

Gjest bare vær anonym
Skrevet

Jeg er ikke sterilisert. I sin tid mente jeg at det kunne mannen min gjøre i så fall, pga pris og størrelse på inngrepet. Han ville ikke.

Synes du der er greit å bruke prevensjon? Jeg ønsker ikke å bruke p-piller eller slike ting, og jeg har også fått beskjed av legen om at jeg ikke bør få flere barn.

Gjest bare vær anonym
Skrevet

Jeg er ikke sterilisert, men venter på at mannen skal manne seg opp og gjøre det ;-)

Det er mye lettere (og billigere) for menn å sterilisere seg. Jeg har født tre barn og sørget for prevensjon så lenge vi har vært sammen, så nå er det hans tur! Jeg tvinger ham selvsagt ikke, så valget har han tatt selv. Jeg venter bare litt på at han skal få ut finger'n ;-)

Mannen min vil ikke gjøre det, og i tillegg vil han kanskje ha ett barn til. Men pga min helse bør jeg ikke få flere.

Skrevet

Min mann gjorde det i dag :) Han gruet seg veldig, men det gikk jo bare kjempefint. Det var gjort på noen få minutter. Jeg tror han er lettet over at det er overstått, og han synes all den gruingen var litt bortkastet. Det var langt fra så ille som han hadde trodd. Hils mannen din og si det :)

Skrevet

Min mann gjorde det i dag :) Han gruet seg veldig, men det gikk jo bare kjempefint. Det var gjort på noen få minutter. Jeg tror han er lettet over at det er overstått, og han synes all den gruingen var litt bortkastet. Det var langt fra så ille som han hadde trodd. Hils mannen din og si det :)

Det skal jeg gjøre!!

Skrevet

Mannen min vil ikke gjøre det, og i tillegg vil han kanskje ha ett barn til. Men pga min helse bør jeg ikke få flere.

En sak som er litt viktig å tenke over (selv om det ikke er så koselig..), er at livssituasjonen _kan_ endre seg drastisk. Hvis det f.eks. hadde blitt slutt mellom dere, eller du falt fra, og han fant en ny dame, kan det tenkes at de ville hatt barn sammen...

Dette har mannen min og jeg snakka om. Jeg ønsker ikke at han skal angre senere. Han sier han uansett føler han er ferdig med å produsere barn , så da lar han det stå til.. trur eg;-)

Skrevet

Hvilken religion er det? *ble nysgjerrig nå*

Hvis du synes spørsmålet var for nærgående, så dropp å svare.

Ingen fare.

Eg er katolikk :)

Skrevet

Jeg har ikke gjort det, men ønsker å gjøre det!

Samboeren ville gjerne gjøre det slik at jeg slapp. Men nå er jeg singel, så det ville ikke hjulpet meg mye!

Jeg skal prøve å få dekket noe av steriliseringen da jeg ikke tåler noen form for prevensjoner utenom kondom. Har prøvd alt av piller, ringer, plaster og you name it. Tåler ingenting:(

Jeg er 37 år, har 3 barn og tror ikke kroppen min ville bli glad for et nytt svangerskap.

Skrevet

Synes du der er greit å bruke prevensjon? Jeg ønsker ikke å bruke p-piller eller slike ting, og jeg har også fått beskjed av legen om at jeg ikke bør få flere barn.

Tja...hadde jo selvsagt vært lettere å slippe. For tida bruker jeg P-piller, og det er forsåvidt helt greit.

Men jeg vurderer å bytte til hormonspiral, og når jeg er HELT sikker på at det ikke blir flere barn - da skal jeg sterilisere meg.

Skrevet

Jeg venter også på at mannen skal manne seg opp og gjøre det - men han er så ufattelig treg...

Hvis han pingler ut gjør jeg det nok selv. Jeg vil ikke ha hormonell prevensjon, har de barna jeg skal ha, har fått skrekken etter siste fødsel og er i ferd med å gå ut på dato.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...