Gå til innhold

Tempur

Gjest vondt i nakken

Anbefalte innlegg

Gjest vondt i nakken
Skrevet

Skal kjøpe en tempur millennium (er det det den heter tro?). Hvor finner jeg en slik billigst mulig?

Har du en slik? Hjalp det deg og din nakke?

Fortsetter under...

Skrevet

Det hjalp min nakke. Tar en ukes tid å venne seg til den.

Skrevet

Jeg vet ikke hvor den er billigst, men jeg kjøpte min første Tempurpute (og overmadrass) på nettet: http://www.tempur.no/page692.asp

Min andre pute kjøpte jeg på Skeidar.

Selv er jeg totalt avhengig av tempurputa mi og blir kjapt dårlig i nakken av andre puter. Det viktige er at du kjøper riktig størrelse. Jeg kjøpte medium (vurdert i forhold til høyden min), men den ble for tykk. Small passer meg bra. Det aller beste er å få ta med seg hjem og prøve (hvis det går..?). Problemet med tempur er at materialet er hardt før kroppen din får varmet det opp. I butikken kan det bli litt vanskelig å få kjent godt nok etter hvilken størrelse som passer best.

Skrevet

Jeg vet ikke hvor den er billigst, men jeg kjøpte min første Tempurpute (og overmadrass) på nettet: http://www.tempur.no/page692.asp

Selv er jeg totalt avhengig av tempurputa mi og blir kjapt dårlig i nakken av andre puter. Det viktige er at du kjøper riktig størrelse. Jeg kjøpte medium (vurdert i forhold til høyden min), men den ble for tykk. Small passer meg bra. Det aller beste er å få ta med seg hjem og prøve (hvis det går..?). Problemet med tempur er at materialet er hardt før kroppen din får varmet det opp. I butikken kan det bli litt vanskelig å få kjent godt nok etter hvilken størrelse som passer best.

Du får ikke levert tilbake tempurpute om du kjøper feil størrelse. :o( Har prøvd.

Men jeg elsker puta mi! Den er riktig str da, men jeg kjøpte ei til eksen en gang og den var for stor.

Skrevet

Du får ikke levert tilbake tempurpute om du kjøper feil størrelse. :o( Har prøvd.

Men jeg elsker puta mi! Den er riktig str da, men jeg kjøpte ei til eksen en gang og den var for stor.

Jeg prøvde ikke å bytte min som var for stor, siden gubben la sin elsk på den! Så nå har vi tempurputer begge to;-)

Skrevet

Jeg vurderer å gå til anskaffelse av en slik, men er usikker på størrelsen om jeg skal gå for medium eller small. Du sier det går etter høyden, og i flg. den så skulle du hatt medium. Kan jeg spørre hvor høy du er?

Annonse

Skrevet

Jeg vurderer å gå til anskaffelse av en slik, men er usikker på størrelsen om jeg skal gå for medium eller small. Du sier det går etter høyden, og i flg. den så skulle du hatt medium. Kan jeg spørre hvor høy du er?

Jeg er 172 cm høy, men med spinkel beinbygning (forholdsvis smale skuldre). Jeg tenker at avstanden mellom halsen og ytterst på skulderen er det som avgjør hvor tykk puta skal være?

Skrevet

Jeg er 172 cm høy, men med spinkel beinbygning (forholdsvis smale skuldre). Jeg tenker at avstanden mellom halsen og ytterst på skulderen er det som avgjør hvor tykk puta skal være?

Ja, det vil jeg kanskje tro det er. I tillegg så vil jo kanskje vekten, som jo blir tyngre jo større avstand det er mellom hals og skulder, være avgjørende om en trenger medium eller small.

Tror jeg prøver medium jeg, jeg er 175, og har normal beinbygning. Jeg kan vel kanskje få bytta om jeg bommer helt...håper jeg.

Skrevet

Ja, det vil jeg kanskje tro det er. I tillegg så vil jo kanskje vekten, som jo blir tyngre jo større avstand det er mellom hals og skulder, være avgjørende om en trenger medium eller small.

Tror jeg prøver medium jeg, jeg er 175, og har normal beinbygning. Jeg kan vel kanskje få bytta om jeg bommer helt...håper jeg.

Det er mulig vekten har noe å si også. Det har jeg faktisk ikke tenkt på før.. Jeg veier 58 kg og sikkert litt under snittet mht vekta.

Du kan jo høre i butikken om muligheten for å bytte pute dersom det blir feil størrelse...

Gjest Vondt i nakken
Skrevet

Jeg får lov til å prøve den hjemme. Noe som er bra, med tanke på at den koster rundt 850 kroner.

Føler at jeg kommer til å bli glad i den :)

Skrevet

Jeg får lov til å prøve den hjemme. Noe som er bra, med tanke på at den koster rundt 850 kroner.

Føler at jeg kommer til å bli glad i den :)

Så bra:-)

Men 850 tror jeg er dyrt... Jeg mener å huske at jeg gav 650 (eller var det 700 kr) for min (Skeidar). Uansett er det verdt pengene!

Men du... Kjøpte du den puta med "grop" til hodet ("bølgete" fasong")? Den synes jeg er mye bedre enn den typen som er helt "glatt".

Gjest Vondt i nakken
Skrevet

Så bra:-)

Men 850 tror jeg er dyrt... Jeg mener å huske at jeg gav 650 (eller var det 700 kr) for min (Skeidar). Uansett er det verdt pengene!

Men du... Kjøpte du den puta med "grop" til hodet ("bølgete" fasong")? Den synes jeg er mye bedre enn den typen som er helt "glatt".

Ja, det er den med grop jeg har fått anbefalt. Og den er litt dyrere.

Gleder meg.

Skrevet

Ja, det er den med grop jeg har fått anbefalt. Og den er litt dyrere.

Gleder meg.

Det er bra! Den uten grop var forferdelig, selv om de i butikken reklamerte med at den var bedre enn den andre. Iallefall ikke til min nakke!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...