Gå til innhold

Hår i do?

Anbefalte innlegg

fuji1365380447
Skrevet

Jeg røyter noe alldels gæli om dagen pgs amming. For å unngå hår overalt, grer jeg håret morgen og kveld, og kaster det i do.

Min far holdt på å steile da han så dette! Han mente at hår i do ville tette kloakken.

Men ærlig talt - klarer dassen store kabler, så må den da klare litt hår...?

Skrevet

hehe .. kaster det i do jeg også.. tror ikke det er noe problem.

Gjest Pontiac
Skrevet

Ikke vet jeg hvordan det ser ut nedover i rørene, men kablene er vel "glatte/sleipe" så de sklir vel ganske greit dit de skal :)

mens hår kan tvinne seg rundt hindringer i rørene og ankre seg der slik at andre ting igjen blir hengende på, og til sisst blir det kork.

Eller?

Skrevet

Her ammes det og røytes det (verre og verre blir det)...og hårene går i do her også. Skulle det gå gæli, er det vel bare å putte litt Plumbo oppi, og *poff*...:o)

fuji1365380447
Skrevet

Her ammes det og røytes det (verre og verre blir det)...og hårene går i do her også. Skulle det gå gæli, er det vel bare å putte litt Plumbo oppi, og *poff*...:o)

Jepp, det er min holdning også. Litt Plumbo fikser biffen!

fuji1365380447
Skrevet

Ikke vet jeg hvordan det ser ut nedover i rørene, men kablene er vel "glatte/sleipe" så de sklir vel ganske greit dit de skal :)

mens hår kan tvinne seg rundt hindringer i rørene og ankre seg der slik at andre ting igjen blir hengende på, og til sisst blir det kork.

Eller?

Uff, jeg fatter ikke hvorfor jeg startet denne tråden. Alt som har med kloakk og rør og gjøre er ekkelt!

Jeg husker at jeg leste en barne/ungdomsbok som hette "Lånerne". Det var små mennesker som bodde og snyltet på menneskene.

De skrapte avløpsrørene for såperester for å skaffe seg såpe. Iiikkkk!

Jeg husker at jeg alltid syntes at det var så ekkelt. Jammen glad for at jeg ikke er rørlegger!

Gjest minimosa
Skrevet

Jeg har kraftig hår og har alltid røytet noe uhorvelig. Jeg tetter vasker med har ennå ikke klart å tette doen. Vaskene behandles helst med flytende plumbo før de går helt tett.

Gjest trultemor26
Skrevet

Uff, jeg fatter ikke hvorfor jeg startet denne tråden. Alt som har med kloakk og rør og gjøre er ekkelt!

Jeg husker at jeg leste en barne/ungdomsbok som hette "Lånerne". Det var små mennesker som bodde og snyltet på menneskene.

Jeg husker at jeg alltid syntes at det var så ekkelt. Jammen glad for at jeg ikke er rørlegger!

Æsj ja! Jeg brekker meg bare jeg drar opp hår fra sluket i dusjen. yuk.

Skrevet

Æsj ja! Jeg brekker meg bare jeg drar opp hår fra sluket i dusjen. yuk.

Da skulle du sett den første leiligheten mannen min og jeg bodde i sammen! Sluken til badekaret var pottetett av _kun_ hår!! Vi visste det hadde bodd en middelaldrende ungkar der før oss og jeg fiksa ikke tanken på å fjerne hårene. Det hører med til historien at leiligheten absolutt ikke var vaska når vi overtok den :-(

Vi måtte tilkalle svigermor som var så grei at hun fiska opp dritten fra sluken. Hun tåler mye, men måtte innrømme at hun brakk seg flere ganger når hun holdt på *grøssX10*

Gjest trultemor26
Skrevet

Da skulle du sett den første leiligheten mannen min og jeg bodde i sammen! Sluken til badekaret var pottetett av _kun_ hår!! Vi visste det hadde bodd en middelaldrende ungkar der før oss og jeg fiksa ikke tanken på å fjerne hårene. Det hører med til historien at leiligheten absolutt ikke var vaska når vi overtok den :-(

Vi måtte tilkalle svigermor som var så grei at hun fiska opp dritten fra sluken. Hun tåler mye, men måtte innrømme at hun brakk seg flere ganger når hun holdt på *grøssX10*

Æsj æsj æsj!!! Eget hår er en ting. Andres hår værre, men fremmedes hår??!! *superyuk*

Snilt av svigermoren da!

Skrevet

Æsj! Jeg måtte til pers på badet vårt en gang da et sluk var tett. Starta med frisk mot, bikka opp sluket, dro opp vannlåsen nedi der og fiska opp noe som mest ligna på ei dau katt. Hairball... *urk*

Skrevet

håret surrer seg jo rundt saker og ting, og når det kommer masse nok tettes det når andre ting som papir skal ned! Og det er sannelig ikke alltid plumbo funker!

Ekskrementer oppløser seg jo og sånn, det gjør jo ikke hår!

Gjest Pontiac
Skrevet

*ler* Ja, det er æsj :)

Rørlegger er nok ikke et romantisk yrke, i avisene her om dagen så sto et stort stykke om rørleggere som var oppgitt over et boligfelt her i bygda.

Det var tette rør støtt, og i alle år har dette boligfeltet kastet bleier, bind, vaskemopper og alskens ting i do slik at det måtte herjes og ordnes i evigheter for å få opp rørene igjen.

Ikke gøy å være rørlegger da sikkert :)

Og noe så "iiiiiikkkk" å rense slukene på badet da, dra i sleipt, klisset, ugget hår og skitt som har samlet seg der :(

Jeg kaster ting i søpla jeg, har for mye respekt for rør. Hater tette rør og halvdaua doer. Så alt utenom papir og "naturligheter" går i søpla.

Skrevet

*ler* Ja, det er æsj :)

Rørlegger er nok ikke et romantisk yrke, i avisene her om dagen så sto et stort stykke om rørleggere som var oppgitt over et boligfelt her i bygda.

Det var tette rør støtt, og i alle år har dette boligfeltet kastet bleier, bind, vaskemopper og alskens ting i do slik at det måtte herjes og ordnes i evigheter for å få opp rørene igjen.

Ikke gøy å være rørlegger da sikkert :)

Og noe så "iiiiiikkkk" å rense slukene på badet da, dra i sleipt, klisset, ugget hår og skitt som har samlet seg der :(

Jeg kaster ting i søpla jeg, har for mye respekt for rør. Hater tette rør og halvdaua doer. Så alt utenom papir og "naturligheter" går i søpla.

"Det var tette rør støtt, og i alle år har dette boligfeltet kastet bleier, bind, vaskemopper og alskens ting i do slik at det måtte herjes og ordnes i evigheter for å få opp rørene igjen.

Ikke gøy å være rørlegger da sikkert :)"

Det må jo være da det _er_ gøy å være rørlegger - sikkert mye å gjøre og penger å tjene :-D

Skrevet

Jepp, det er min holdning også. Litt Plumbo fikser biffen!

Nja, si ikke det. Hår har en tendens til å overleve det meste. Problemer med hår er at det surrer seg rundt alt og lager store baller av faenskap som sitter fast.

Litt forsiktig med ville jeg ha vært.

Skrevet

Hehe, jeg kjente en gang ei jente som leide hybel hos en dame. Hun var liiiivredd for at doen skulle bli tett, og jenta fikk ikke en gang tømme bøtten i do etter at hun hadde vasket gulvet! Jeg var overrasket over at hun i det hele tatt fikk gå på do ;o) Damen hadde flere fobier, og da jenta ikke fikk ha besøk av faren, fordi vertinnen ikke tillot menn på rommet, da flyttet hun. Og dette er bare 10 år tilbake i tid...

Skrevet

Nja, si ikke det. Hår har en tendens til å overleve det meste. Problemer med hår er at det surrer seg rundt alt og lager store baller av faenskap som sitter fast.

Litt forsiktig med ville jeg ha vært.

Hår er fint så lenge det sitter fast på et hode - men fy så ekkelt det er i det øyeblikket det løsner og ligger som sånne lange slingser rundt forbi på gulv, inni tøyet, som hårballer i tørketrommelen - og aller værst: hvis det havner i maten...

*grøss*

Skrevet

Hår er fint så lenge det sitter fast på et hode - men fy så ekkelt det er i det øyeblikket det løsner og ligger som sånne lange slingser rundt forbi på gulv, inni tøyet, som hårballer i tørketrommelen - og aller værst: hvis det havner i maten...

*grøss*

Ja fytti katta. Hår på mennesker er stort sett lekkert, men ikke løst hår, hverken her eller der.

Skrevet

Hehe, jeg kjente en gang ei jente som leide hybel hos en dame. Hun var liiiivredd for at doen skulle bli tett, og jenta fikk ikke en gang tømme bøtten i do etter at hun hadde vasket gulvet! Jeg var overrasket over at hun i det hele tatt fikk gå på do ;o) Damen hadde flere fobier, og da jenta ikke fikk ha besøk av faren, fordi vertinnen ikke tillot menn på rommet, da flyttet hun. Og dette er bare 10 år tilbake i tid...

Jøss, det minner mer om svigermors beretninger om en hybeltilværelse for førti år siden. :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...