Gå til innhold

dressing til kyllingsalat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Tenkte å overaske ei venninne av meg med kyllingsalat i morgen. Hun trenger litt pause fra eksamenslesinga. Men jeg er av den kjedelige typen som spiser kun salat, uten noe ved siden av. Men siden jeg skal servere henne også, så må det være litt mer ordentlig..

hvis jeg lager kyllingssalat, og serverer varme rundstykker til. Hva mangler da? Hvilken type dressing passer til? Vi er glad i hvitløk begge to.. Tar gjerne imot oppskrift, eller tips på ferdigprodukt.

På forhånd takk for hjelpen!

Skrevet

I dressinghylla, har de noe som heter gresk dressing, det er pulver man skal blande med rømme. Selges i trepakninger, tror jeg. Nydelig på salat, og til kylling!

Skrevet

I dressinghylla, har de noe som heter gresk dressing, det er pulver man skal blande med rømme. Selges i trepakninger, tror jeg. Nydelig på salat, og til kylling!

Jaa, akkurat det skulle jeg også til å foreslå - den er kjempegod!

Skrevet

Lag rømmedressing selv, med rømme, hvitløk, salt og urtekrydder, for eksempel estragon. Det er såre enkelt :)

Skrevet

Lag rømmedressing selv, med rømme, hvitløk, salt og urtekrydder, for eksempel estragon. Det er såre enkelt :)

Og nydelig godt!

Rømmen kan byttes ut med creme fresh (og det er såååå feil skrevet, men jeg gidder ikke google etter rett skrivemåte).

Skrevet

Og nydelig godt!

Rømmen kan byttes ut med creme fresh (og det er såååå feil skrevet, men jeg gidder ikke google etter rett skrivemåte).

Økologisk lettrømme går det i her - den er knallgod, mye bedre enn den vanlige.

Gjest Flystripa
Skrevet

Den bruker jeg også, blandet med yoghurt naturell. Nam!

kristin691365380881
Skrevet

Like deler rømme eller creme fraiche og majones, et par fedd hvitløk, litt salt, sukker og svart pepper, karri og limesaft.

Dette er en knallgod dressing til kylling/-salat!

Lykke til :)

Vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...