Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gemalen får det slik etter svært små mengder, eg får svie etter å ha spist ein del meir.

Ananas er faktisk veldig sur, med tanke på pH. kanskje det spelar ein rolle? Eg ser også at ein del seier dei reagerer likt på kiwifrukt, det hender mykje sjeldnare med meg, men eg har kjend også det i fleire tilfelle. Det kan kanskje ha ein samanheng med desse berømmelege enzymane å gjere i så fall, som er felles for ananas og kiwifrukt.

Godt er det i alle fall. Litt får ein lide ;-)

Skrevet

Det som er så godt! og med reker!

Smakte pizza med reker for første gang i går (uten ananas da) og det var knallgodt jo!

Skrevet

Får litt svie rundt munnen når jeg spiser fersk ananas og kiwi, men ikke verre enn at jeg til stadighet spiser disse fruktene:)

Skrevet

Enzymer i ananas, papaya og kiwi. De to siste kan mørne kjøtt, bryter ned bindevev. Ananas kan få det til å krible i halve trynet om du har det i munnen en stund.

Skrevet

Smakte pizza med reker for første gang i går (uten ananas da) og det var knallgodt jo!

Selvsagt! ;)

Skrevet

Reker?? OG ananas?

Er du sikker på at vi mener det samme med pizza. Du vet, sånn deig som stekes med kjøtt og ost oppå?

*vantro*

;-)

Da vil du vel gjerne ha tjukk bunn også? Jeg foretrekker pizza helt uten kjøttdeig, og med lite fyll.

Skrevet

Da vil du vel gjerne ha tjukk bunn også? Jeg foretrekker pizza helt uten kjøttdeig, og med lite fyll.

Jeg elsker hjemmelaget pizza med tjukk bunn, masse saus, masse kjøttdeig og masse mais og ikke fullt så masse hvitost! Nam!

Skrevet

Jeg elsker hjemmelaget pizza med tjukk bunn, masse saus, masse kjøttdeig og masse mais og ikke fullt så masse hvitost! Nam!

Det er jo ostesmørbrød det! Pizza skal ha tynn bunn og lite fyll. Og det må være Mozzarellaost. Ikke norsk gummiost. Da begynner vi å snakke pizza. :)

Skrevet

Det er jo ostesmørbrød det! Pizza skal ha tynn bunn og lite fyll. Og det må være Mozzarellaost. Ikke norsk gummiost. Da begynner vi å snakke pizza. :)

Du har da ikke kjøttdeig og mais på ostesmørbrød?! Det er brødskive, ketchup, pizzakrydder og pepper, servelat eller salami, hakket løk og hvitost det. Godt det og.

Skrevet

Du har da ikke kjøttdeig og mais på ostesmørbrød?! Det er brødskive, ketchup, pizzakrydder og pepper, servelat eller salami, hakket løk og hvitost det. Godt det og.

Alt med tjukt brød under er ostesmørbrød. :)

Skrevet

Jeg reagerer ikke på fersk ananas, ikke mann eller barn heller.

Det er jo godt at du ikke reagerer på mann og barn da. En sånn allergi ville jo vært grusom. :)

Gjest Princess Peach
Skrevet

Ja, det hender jeg kan klø i munnen etter å ha spist fersk ananas.

Skrevet

Det er jo godt at du ikke reagerer på mann og barn da. En sånn allergi ville jo vært grusom. :)

He-he :-)

Men iblant man man jo begynne å lure da.

Skrevet

Lite pizza, altså :-)

Nei, jeg liker tynn til moderat bunn - vil helst ikke ha den altfor tykk. Men gjerne masse fyll!

Skrevet

Jo ananas er godt på pizza. Men da med skinke, ikke reker, synes jeg.

Skinke, ost og ananas er godt sammen også i andre sammenhenger, bl.a. varme ostesmørbrød.

Joda. Jeg overlevere ananas og skinke, men foretrekker det ikke. Reker på pizza er derimot ikke aktuelt. Ikke blåskjell og andre ting fra havet heller forresten...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...