Gå til innhold

Skrittelling

Anbefalte innlegg

Gjest nytt bedre liv
Skrevet

Er det noe jeg misforstår på puls sin skrittellerkonkurranse?

Den som har gått flest skritt på disse 3 dagene har en gjennomsnitt på over 70000 skritt, det kan da ikke være mulig?

Skrevet

Faren min (60 år) går lett 20.000 skritt om dagen, mesteparten på jobben. Så om man er minst like aktiv på fritiden, så er det kanskje mulig. Men litt intenst ja...

Kanskje vedkommende har lagt til en null for mye?

Gjest nytt bedre liv
Skrevet

Faren min (60 år) går lett 20.000 skritt om dagen, mesteparten på jobben. Så om man er minst like aktiv på fritiden, så er det kanskje mulig. Men litt intenst ja...

Kanskje vedkommende har lagt til en null for mye?

Da er det flere som må ha gjort det i tilfelle, di to neste har nært oppunder samme antall.

http://www24.nrk.no/bedrepuls/

Skrevet

For å få så mange skritt pr. dag måtte jeg ha gått i ca 11 timer.

Jeg får rundt regnet (kanskje litt over) 6000 skritt i løpet av en time om jeg går ganske raskt, uten å løpe. Jeg langer ut når jeg går og jeg kunne nok ha gått enda raskere enn det gjør og om jeg hadde vært arbeidsledig og spist maten min mens jeg gikk, samt tatt veldig raske tissepaser, kunne det nok ha vært mulig å få til.

Skrevet

Da er det flere som må ha gjort det i tilfelle, di to neste har nært oppunder samme antall.

http://www24.nrk.no/bedrepuls/

Kanskje vedkommende er postbud, portør eller i annet yrke der man går mye? Eller bare elsker å bevege seg ekstremt mye?

Gjest nytt bedre liv
Skrevet

Kanskje vedkommende er postbud, portør eller i annet yrke der man går mye? Eller bare elsker å bevege seg ekstremt mye?

Mulig, syntes bare det virket litt umulig ved første øyekast.

Skrevet

For å få så mange skritt pr. dag måtte jeg ha gått i ca 11 timer.

Jeg får rundt regnet (kanskje litt over) 6000 skritt i løpet av en time om jeg går ganske raskt, uten å løpe. Jeg langer ut når jeg går og jeg kunne nok ha gått enda raskere enn det gjør og om jeg hadde vært arbeidsledig og spist maten min mens jeg gikk, samt tatt veldig raske tissepaser, kunne det nok ha vært mulig å få til.

Så ivrig som du er, deltar du kanskje i 24-timers løp om noen år?

Det høres utrolig ut, men deltakerne løper da i 24 timer, kun avbrutt av dopauser og lignende, og den som har løpt lengst i distanse vinner.

De ivrigste gjør kanskje i buksa og spiser og drikker løpende.

Skrevet

Mulig, syntes bare det virket litt umulig ved første øyekast.

Enig i at det virker litt i meste laget... :)

Skrevet

Jeg fikk en sånn til jul også, men har erfart at for meg som liker bedre å løpe enn å gå, fungerer det ikke! Det fant jeg ut etter å ha løpt 8 km og bare fått 4000 skrit. Dagen etter gikk jeg 6 km, og da raste den til 7000 skritt. Løsningen er selvsagt at jeg tar lengre skritt når jeg løper, men gidder alikevel ikke bruke den når jeg får SÅ liten uttelling! :-)

mvh

Skrevet

Jeg fikk en sånn til jul også, men har erfart at for meg som liker bedre å løpe enn å gå, fungerer det ikke! Det fant jeg ut etter å ha løpt 8 km og bare fått 4000 skrit. Dagen etter gikk jeg 6 km, og da raste den til 7000 skritt. Løsningen er selvsagt at jeg tar lengre skritt når jeg løper, men gidder alikevel ikke bruke den når jeg får SÅ liten uttelling! :-)

mvh

For deg har det ikke noen hensikt å bruke skritteller i det hele tatt, vil jeg tro.

Du trenger ingen ekstra motivasjon, og beveger deg mere enn nok uansett.

Jeg kunne godt ha tenkt meg en avstandsmåler ( a la tripteller) i stedet. Lurt når man løper uten å vite hvor lang løypa er. Tror det finnes, er visst en form for GPS. Men da snakker vi antakelig om en helt annen pris enn skritteller.

Skrevet

For deg har det ikke noen hensikt å bruke skritteller i det hele tatt, vil jeg tro.

Jeg kunne godt ha tenkt meg en avstandsmåler ( a la tripteller) i stedet. Lurt når man løper uten å vite hvor lang løypa er. Tror det finnes, er visst en form for GPS. Men da snakker vi antakelig om en helt annen pris enn skritteller.

He-he, med en mann som trener MYE mer enn jeg gjør har vi diverse slike klokker! Jeg bruker sånn innimellom, litt kjekt å se hvor jeg løper lett og hvor det går tyngre! "Problemet" er at det blir litt FOR vitenskapelig for en hobbymosjonist som meg.. (Det er han også, men han vet det ikke!) :-)

mvh

mvh

Skrevet

He-he, med en mann som trener MYE mer enn jeg gjør har vi diverse slike klokker! Jeg bruker sånn innimellom, litt kjekt å se hvor jeg løper lett og hvor det går tyngre! "Problemet" er at det blir litt FOR vitenskapelig for en hobbymosjonist som meg.. (Det er han også, men han vet det ikke!) :-)

mvh

mvh

Jeg ville ikke brukt den til vanlig, men på ukjente steder hadde det vært flott. På ukjente steder på ferie o.l. løper jeg må måfå rundt omkring.

Jeg er enig i at ting lett blir for vitenskapelig. Det snakkes f. eks. om makspuls o.l. Jeg har aldri målt pulsen under eller etter løping, merker knapt at jeg har noen.

Men når jeg kommer i mål tar det veldig kort tid før jeg har fått igjen pusten, og det tar jeg som et godt tegn.

Skrevet

Jeg ville ikke brukt den til vanlig, men på ukjente steder hadde det vært flott. På ukjente steder på ferie o.l. løper jeg må måfå rundt omkring.

Jeg er enig i at ting lett blir for vitenskapelig. Det snakkes f. eks. om makspuls o.l. Jeg har aldri målt pulsen under eller etter løping, merker knapt at jeg har noen.

Men når jeg kommer i mål tar det veldig kort tid før jeg har fått igjen pusten, og det tar jeg som et godt tegn.

Ja, pulsmålere i diverse utgaver har vi og, uten av jeg pleier å bruke dem! Synes det er nok å bruke en starm løpe-BH, om jeg ikke skal ha et ekstra bånd rundt brystet..

He-he, han tok kaka da han kom en tidlig morgen og smuglet på meg et pulsbånd, da jeg spurte hva han drev med var jo svaret egentlig innlysende: han skulle finne hvilepulsen min!

Litt hyggelig og da, at han er opptatt av treningen min!

mvh

Skrevet

Ja, pulsmålere i diverse utgaver har vi og, uten av jeg pleier å bruke dem! Synes det er nok å bruke en starm løpe-BH, om jeg ikke skal ha et ekstra bånd rundt brystet..

He-he, han tok kaka da han kom en tidlig morgen og smuglet på meg et pulsbånd, da jeg spurte hva han drev med var jo svaret egentlig innlysende: han skulle finne hvilepulsen min!

Litt hyggelig og da, at han er opptatt av treningen min!

mvh

Ja, det er jo kjempeartig. Her i huset er det jeg som drar med gubben, han er litt lat og trenger drahjelp. Men det er veldig koselig å ha en felles hobby, og vi skifter på å dra mens vi løper. Han tar meg i spurten og på kortere distanser, men jeg er mye seigere på lengre distanser.

Ofte kan jeg også seile forbi i motbakker, da er det en fordel å være lett.

Men han er altså mye mere spurtsterk enn meg.

Gjest sleepybeauty
Skrevet

hvor i skrittet fester en denne telleren da??

Skrevet

Så ivrig som du er, deltar du kanskje i 24-timers løp om noen år?

Det høres utrolig ut, men deltakerne løper da i 24 timer, kun avbrutt av dopauser og lignende, og den som har løpt lengst i distanse vinner.

De ivrigste gjør kanskje i buksa og spiser og drikker løpende.

Jeg tror ikke det er noen fare for at jeg skulle komme til å gjøre det:)

Det lengste løpet jeg har løpt noen gang var i Gymnastiden. Løpet var på en mil og heter Tordenskjoldløpet. Den gangen var jeg kanskje like sprek som deg:) Jeg og en venninne løp flere ganger i uka og om vinteren trente vi i lysløypa.

En annen klassevenninne og jeg fant ut at vi skulle bli med på dette løpet og hun var en type som hadde det med å skryte i øst og vest over hvor sprek hun var. Det var hun ikke, men hun hadde en idrettsmann til far riktignok. Man blir jo ikke automatisk sprek av det og jeg hadde bestemt meg for å slå den skrytepaven. Det gjorde jeg også. Ganske mye faktisk, men jeg kastet opp da jeg kom i mål:)

Jeg var ganske sta på den tiden;o)

Nå liker jeg ikke å presse meg for hardt. Jeg vil komme i god form, men det skal være behagelig underveis:)

Skrevet

"Jeg kunne godt ha tenkt meg en avstandsmåler"

Men den gjør jo det også da. Min skrittteller måler også antall km.

Skrevet

"Jeg kunne godt ha tenkt meg en avstandsmåler"

Men den gjør jo det også da. Min skrittteller måler også antall km.

antall calorier man forbrenner he he.

Skrevet

Kanskje skritt-tellerne deres løper løpsk, slik som min. En sur dag jeg kjørte til jobb, og gikk ingen tur, klarte jeg over 10 000! Rett nok går jeg opp og ned trapper ganske mange ganger på jobb, men jeg syntes det var vel mye. Har ikke klart så mye når jeg har gått til/fra jobb eller gått tur om kvelden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...