Gå til innhold

Filme politiet

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag kan ingen offentlig ansatte nekte å bli filmet eller gjort lydopptak av i jobben. Jeg syns det er greit. Min lille MP3- spiller gjør krystallklare opptak og jeg har gjort opptak av mange samtaler. Å gjøre opptak uten at andre vet det er lovlig så lenge du selv er til stede. Nyttig.

http://shurl.org/nnUrE

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hvorfor i himmelens navn går du rundt og gjør opptak av andres samtaler?

Din paranoia framstår stadig klarere.

Isj, dette innlegget kommer webbis til å slette.

Skrevet

Hvorfor i himmelens navn går du rundt og gjør opptak av andres samtaler?

Din paranoia framstår stadig klarere.

Isj, dette innlegget kommer webbis til å slette.

Hehe.

Det jeg driver med er/var ganske komplisert, og det er vanskelig å huske alt. Bl a ruter for utendørsvakter i vaktselskap er nesten umulig å huske eller få med seg uten å ta opp hva som sies.

Oppbygging av databaser er også vanskelig å huske, og det er uhyre vanskelig og tidkrevende å notere alt av løse tråder.

Leger og obdusenter bruker opptak, da det er umulig å notere. De tror jeg ikke er paranoide.

Skrevet

Hva i all verden er det nyttig for for deg?

Diktafoner er ikke gått av moten, og de som bruker det, de trenger det.

Gjest havelar
Skrevet

Diktafoner er ikke gått av moten, og de som bruker det, de trenger det.

Vi snakker ikke om diktafon eller andre opptak av en selv, men av andre mennesker uten at de vet om det. Hva er nytten i det?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hehe.

Det jeg driver med er/var ganske komplisert, og det er vanskelig å huske alt. Bl a ruter for utendørsvakter i vaktselskap er nesten umulig å huske eller få med seg uten å ta opp hva som sies.

Oppbygging av databaser er også vanskelig å huske, og det er uhyre vanskelig og tidkrevende å notere alt av løse tråder.

Leger og obdusenter bruker opptak, da det er umulig å notere. De tror jeg ikke er paranoide.

Ok. Jeg så for meg at du gikk rundt med skjult opptaker for å kunne sette på plass folk i ettertid. :)

Skrevet

Vi snakker ikke om diktafon eller andre opptak av en selv, men av andre mennesker uten at de vet om det. Hva er nytten i det?

Det er sikkert skummelt å få sin stemme på opptak og sikkert fryktelig irriterende at noen er så frekke å ta det opp, men det er lovlig, og finner noen det nyttig, så er det lite vi kan gjøre.

Skrevet

Ok. Jeg så for meg at du gikk rundt med skjult opptaker for å kunne sette på plass folk i ettertid. :)

Nope.

Det er faktisk ganske praktisk. Prøv å notere i 20 kuldegrader og stiv kuling. Blekket fryser.

Jeg har dårlig simultanevne og skriver stygt. Dermed risikerer jeg å ikke få med meg alt, eller at ingen kan lese det jeg skrev.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Nope.

Det er faktisk ganske praktisk. Prøv å notere i 20 kuldegrader og stiv kuling. Blekket fryser.

Jeg har dårlig simultanevne og skriver stygt. Dermed risikerer jeg å ikke få med meg alt, eller at ingen kan lese det jeg skrev.

Tviler ikke på at det er praktisk.

Stygg håndskrift er en medfødt egenskap. Faderen skrev noe som var så godt som umulig å tyde, og jeg og broderen har åpenbart arvet denne egenskapen. Ganske snålt, for vi har nesten identisk håndskrift.

Skrevet

Stygg håndskrift er en medfødt egenskap. Faderen skrev noe som var så godt som umulig å tyde, og jeg og broderen har åpenbart arvet denne egenskapen. Ganske snålt, for vi har nesten identisk håndskrift.

Ingen er perfekte.

Jeg vet ikke forskjell på høyre og venstre. Det er helt absurd, men sant. Uhyre upraktisk.

En kompis er nevropsykolog og sier det forekommer i en av 5000 tilfeller. En feil i hjernebarken visst. Syns ikke på røntgen :-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Ingen er perfekte.

Jeg vet ikke forskjell på høyre og venstre. Det er helt absurd, men sant. Uhyre upraktisk.

En kompis er nevropsykolog og sier det forekommer i en av 5000 tilfeller. En feil i hjernebarken visst. Syns ikke på røntgen :-)

Jeg har store problemer med stedsans og ansikter jeg ikke har sett ofte, så jeg er nok litt hjerneskada jeg også. :)

streker paa veggen..!
Skrevet

Jeg har store problemer med stedsans og ansikter jeg ikke har sett ofte, så jeg er nok litt hjerneskada jeg også. :)

Nå som vi deler ting... Jeg sliter med navn.

Skrevet

I flg nevropsykologen, så er ingen fri for feil.

Her om dagen ble jeg helt blind i en time. Hele synsfeltet ble langsomt dekket eller løste seg opp i et slags krystallaktig ugjennomsiktig dekke. Jeg ble vettskremt, men det er bare en slags migrene. Senere ble det helt borte.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Det går sikkert i arv, for jeg ser at mamma, søstrene mine og jeg har ganske lik håndskrift.

Skrevet

Hehe.

Men i slike tilfeller så trenger du ikke å gjøre opptak uten at den andre vet det. Tror de aller fleste ville ha godtatt det med den begrunnelsen du gir her.

Hvis en person hadde tatt opp en samtale med meg uten at jeg selv visste det, selv i en slik situasjon du beskriver, hadde jeg blir lyn forbannet og ikke stolt på den personen mer.

Hadde han spurt hadde jeg sagt ja.

Skrevet

Men i slike tilfeller så trenger du ikke å gjøre opptak uten at den andre vet det. Tror de aller fleste ville ha godtatt det med den begrunnelsen du gir her.

Hvis en person hadde tatt opp en samtale med meg uten at jeg selv visste det, selv i en slik situasjon du beskriver, hadde jeg blir lyn forbannet og ikke stolt på den personen mer.

Hadde han spurt hadde jeg sagt ja.

Jeg forstår veldig godt.

Jeg er også veldig følsom for slikt. Det er å trå innenfor min private sfære. Men det er lovlig.

Likevel blir mange mektig sure hvis de oppdager det.

Kanskje en gang kan jeg bruke det hvis jeg får en truende samtale; opplyse at jeg tar opp samtalen.

Skrevet

Jeg forstår veldig godt.

Jeg er også veldig følsom for slikt. Det er å trå innenfor min private sfære. Men det er lovlig.

Likevel blir mange mektig sure hvis de oppdager det.

Kanskje en gang kan jeg bruke det hvis jeg får en truende samtale; opplyse at jeg tar opp samtalen.

I truende situasjoner så hadde jeg ikke brydd meg så mye om å bruke hemmelige opptak, da har de bare seg selv å skylde på.

Men til vanlig hadde jeg ikke gjort det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...