Gå til innhold

Sekter. Ville du hatt disse som nabo?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De har et fryktelig dårlig rykte blant skeptikere, og blir anklaget for å utnytte andre menneskers manglende/sviktende dømmekraft og manglende sjelsevner.

I Nordkisa vil folk ikke ha dem og "universitetet" deres i bygda, og folk er ganske hissige mot at 750 "hjernevaskede" studenter skal holde til der.

Intoleranse eller fornuft/protest?

http://www.mum.edu/

Min mening er at slike innavlede sekter bør motarbeides med alle midler. Rulling i tjære og fjær er nyttige greier når slike forstyrrede ikke vil gi seg med å plage uskyldige svake, forvirrede, kontaktsøkende og deprimerte mennesker med åndelig sludder.

Islam er ikke et hår bedre, det samme gjelder et dusin ulike åndelige feller for uopplyste og svake.

Skrevet

Jeg ville ikke hatt noen problemer med å ha disse som naboer.

Hvorfor er noen så redd for de som er annerledes enn oss selv? Jeg syns det er veldig mye fornuftig over denne tenkemåten.

Skrevet

Jeg ville ikke hatt noen problemer med å ha disse som naboer.

Hvorfor er noen så redd for de som er annerledes enn oss selv? Jeg syns det er veldig mye fornuftig over denne tenkemåten.

De er fryktelig intolerante i sine holdninger internt. Den katolske kirke og israel har fått gjennomgå av ledelsen der i mange år. De er spenna gærne.

Meditasjon er selvsagt ikke skadelig, men alt kan overdrives.

Man kan kile barn til de hoster blod også.

Skrevet

De er fryktelig intolerante i sine holdninger internt. Den katolske kirke og israel har fått gjennomgå av ledelsen der i mange år. De er spenna gærne.

Meditasjon er selvsagt ikke skadelig, men alt kan overdrives.

Man kan kile barn til de hoster blod også.

"De er fryktelig intolerante i sine holdninger internt. Den katolske kirke og israel har fått gjennomgå av ledelsen der i mange år. De er spenna gærne."

klargjør for meg her hva du mener er du snill, dette forstår jeg ingenting av. Hva har katolikker og israel med Maharishi å gjøre, det er kanskje noe jeg ikke har fått med meg her? Og hva er grunnlaget du tar utgangspunkt i når du sier de er spenna gærne, og hvem er spenna gærne? Katolikkene, Israel, Maharishi Universitetet?

"Meditasjon er selvsagt ikke skadelig, men alt kan overdrives. Man kan kile barn til de hoster blod også."

Du mener at det er en sammenheng med meditasjon og å kile barn til de hoster blod eller? Meditasjon er noe man gjør for seg selv og i seg selv. Å kile et barn er noe man gjør fysisk og ufrivillig mot noen når det går dithen at barnet hoster blod. Da respekterer man hverken barnet eller dets evne til å bestemme over egen kropp og eget liv.

Skrevet

"De er fryktelig intolerante i sine holdninger internt. Den katolske kirke og israel har fått gjennomgå av ledelsen der i mange år. De er spenna gærne."

klargjør for meg her hva du mener er du snill, dette forstår jeg ingenting av. Hva har katolikker og israel med Maharishi å gjøre, det er kanskje noe jeg ikke har fått med meg her? Og hva er grunnlaget du tar utgangspunkt i når du sier de er spenna gærne, og hvem er spenna gærne? Katolikkene, Israel, Maharishi Universitetet?

"Meditasjon er selvsagt ikke skadelig, men alt kan overdrives. Man kan kile barn til de hoster blod også."

Du mener at det er en sammenheng med meditasjon og å kile barn til de hoster blod eller? Meditasjon er noe man gjør for seg selv og i seg selv. Å kile et barn er noe man gjør fysisk og ufrivillig mot noen når det går dithen at barnet hoster blod. Da respekterer man hverken barnet eller dets evne til å bestemme over egen kropp og eget liv.

Det om sekten finnes på nettet.

Eksemplet med barn var for å illustrere overdrivelser.

Meditasjon og religion skal ikke kontrollere mennesker. Ikke ruinere dem, ikke skille dem fra familien eller forhindre at psykisk syke får profesjonell hjelp. Når det skjer, så er det tjære og fjær.... mener jeg.

Skrevet

Jeg pleier ikke å la meg påvirke så lett, så naboene påvirker meg fint lite. Hadde ikke hatt problemer med å få slike naboer så lenge de oppførte seg som folk :-)

Skrevet

Jeg pleier ikke å la meg påvirke så lett, så naboene påvirker meg fint lite. Hadde ikke hatt problemer med å få slike naboer så lenge de oppførte seg som folk :-)

Deres nye naboer vil ikke ha dem. Flygeblader, møter og underskriftslister.

Skrevet

Deres nye naboer vil ikke ha dem. Flygeblader, møter og underskriftslister.

Jøsses...Folk er så paranoide!

Skrevet

Jøsses...Folk er så paranoide!

Men en klok mann sa en gang at djevelens beste medspillere er de som ikke tror han eksisterer.

Islam og andre sekter prøver å virke uskyldige og martyraktige for å flytte fokus vekk fra aktivitetene deres. De svarer på kritikk med å lukke seg inne i taushet. De har ingenting å hente på å vise hva de driver med, siden aktivitetene er uakseptable og umoralske.

Skrevet

Men en klok mann sa en gang at djevelens beste medspillere er de som ikke tror han eksisterer.

Islam og andre sekter prøver å virke uskyldige og martyraktige for å flytte fokus vekk fra aktivitetene deres. De svarer på kritikk med å lukke seg inne i taushet. De har ingenting å hente på å vise hva de driver med, siden aktivitetene er uakseptable og umoralske.

Huff, du må ha et deprimerende liv.....

Skrevet

Huff, du må ha et deprimerende liv.....

Det er verre for foreldre og familie som mister unge til disse sektene.

Det er bedre å bekymre seg for dem enn for meg.

Skrevet

Det er verre for foreldre og familie som mister unge til disse sektene.

Det er bedre å bekymre seg for dem enn for meg.

Jeg satser på at jeg klarer å oppdra ungene mine til å tenke selv. Dessuten ser jeg ikke for meg at ungdommen lar seg påvirke av "naboen", heller av ting som er litt lengre borte fra hjemmet.

Skrevet

Jeg satser på at jeg klarer å oppdra ungene mine til å tenke selv. Dessuten ser jeg ikke for meg at ungdommen lar seg påvirke av "naboen", heller av ting som er litt lengre borte fra hjemmet.

Det som bekymrer mest med slike sekter er at det er mange psykisk syke som tiltrekkes av de, som trenger profesjonell behandling og blir forhindret fra det.

Forstyrrede mennesker får makt i disse systemene og finner ofre der. Systemer som var ment til å skape noe positivt blir overtatt av folk som vil andre vondt. Systemene bringer psykopater og ofre sammen utenfor myndigheters og lovenes kontroll. Selvmord er ikke så uvanlig.

Skrevet

Det som bekymrer mest med slike sekter er at det er mange psykisk syke som tiltrekkes av de, som trenger profesjonell behandling og blir forhindret fra det.

Forstyrrede mennesker får makt i disse systemene og finner ofre der. Systemer som var ment til å skape noe positivt blir overtatt av folk som vil andre vondt. Systemene bringer psykopater og ofre sammen utenfor myndigheters og lovenes kontroll. Selvmord er ikke så uvanlig.

Jeg skjønner bekymringen din, men synes ikke det er nok grunnlag for å nekte sekten å bosette seg i nærmiljøet. Forhåpentligvis vil de gå litt stille i dørene, for de aner nok hva naboene tenker...

Skrevet

Jeg skjønner bekymringen din, men synes ikke det er nok grunnlag for å nekte sekten å bosette seg i nærmiljøet. Forhåpentligvis vil de gå litt stille i dørene, for de aner nok hva naboene tenker...

Det kommer 750 studenter fra 50 land. Siden dette er en slags religion, så kan vi tenke oss at det er overrepresentert med et eller annet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...