Gå til innhold

Da folk blid bedt i bursdag men ikke kommer

Anbefalte innlegg

Gjest Bursdag både en og to og tre dager
Skrevet

Om jeg blir bedt i bursdag, og det ikke passer, da regner jeg ikke med å få en alternativ dag å komme på. Kommer man ikke den dagen man blir bedt, da går man glipp av feiringen. Eller?

Jeg opplever nesten hvert år at noen blir bedt til oss (vi er to voksne og to barn), og sier at "det passer ikke på søndag, vi kommer en annen dag." Jeg begynner å bli lei av å lage istand flere feiringer, vi har jo som folk flest en temmelig stram timeplan på ettermiddagen. Det er forresten ofte eldre slektninger som sier dette, de har jo nok av tid.

Hva mener dere?

Gjest Flystripa
Skrevet

Enig med deg. Enten dukker man opp den dagen der ER feiring, ellers går man glipp av feiringa.

Skrevet

De mener vel ikke at du skal lage i stand selskap en annen dag vel? Om så synes jeg det er litt frekt. Om de mener og bare stikke innom en annen dag en liten tur for å levere gave og prate litt så synes jeg ikke det er noe uhøflig.

Skrevet

De får gjerne komme en tur, men kan ikke da forvente noen oppdekning utover en kopp kaffe/te og noe fra fryseren i all hast.

Gjest Bursdag både en og to og tre dager
Skrevet

De mener vel ikke at du skal lage i stand selskap en annen dag vel? Om så synes jeg det er litt frekt. Om de mener og bare stikke innom en annen dag en liten tur for å levere gave og prate litt så synes jeg ikke det er noe uhøflig.

Neida, det hadde jo ikke gjort noe, men de er av typen som sitter i tre timer av gangen og da er det litt mer arbeid med dem enn med vanlige gjester kan man si :)

Skrevet

Neida, det hadde jo ikke gjort noe, men de er av typen som sitter i tre timer av gangen og da er det litt mer arbeid med dem enn med vanlige gjester kan man si :)

Er det veldig uhøflig å si f.eks.:"Unnskyld, men nå må jeg be dere gå for vi har en avtale om en liten stund" eller noe sånt?

Skrevet

Tror ikke noen mener at du skal feste hver dag, men at de heller mener at de gjerne viser deg denne oppmerksomheten ved å ta en tur innom å hilse på. Dog ikke forventer festoppakning.

Skrevet

Jeg tror ikke disse mener at du skal lage til en ny bursdagsfeiring for dem.

Meningen er nok at de ønsker å komme og gi en gave og oppmerksomhet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...