Gå til innhold

Snø og glatte veier

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så kom snøen, i allefall østpå. Jeg synes det er så rart at så fort de første snøkornene er i lufta (ikke på veien som er saltet) så går trafikken tregt. (fin sikt)

Jeg kjørte til jobb i dag morges og bilene kjørte i 50!! På E18. (70 km grense) Unødvendig mener jeg. Og jeg kom noen minutter for sent på jobb, men det går greit :)

Klart at man skal være forsiktig på snøføre og usaltede veier. Jeg liker ikke å skli!

Får du noia på veien i snøvær? Ser at E6 er såpeglatt.....

Skrevet

Jeg får nesten angst når jeg skal kjøre i snøvær :( føler at jeg får DEN køen bak meg. huff..

Skrevet

Jeg får nesten angst når jeg skal kjøre i snøvær :( føler at jeg får DEN køen bak meg. huff..

Jeg hadde det slik for noen år siden. Angst på glatta, frykt for å skli. Mange bannet og svor over meg tenker jeg. Men i dag var det ikke snø på veien, bare i lufta, det bør ikke gi angst :) 50km-t var litt drøyt.

Skrevet

Jeg hadde det slik for noen år siden. Angst på glatta, frykt for å skli. Mange bannet og svor over meg tenker jeg. Men i dag var det ikke snø på veien, bare i lufta, det bør ikke gi angst :) 50km-t var litt drøyt.

åja . Så lenge det ikke er snø og is på veien så er det vel ikke noen grunn til å kjøre sakte..

Gjest trultemor26
Skrevet

Jeg er redd for å kjøre når jeg tror det er glatt, så jeg senker farten ja. Jeg er redd for å skli, redd for å ikke klare å bremse fort nok når det stopper foran meg, jeg stoler ikke på dekkene og jeg stoler ikke på bilen, pluss at jeg har ett eller 2 barn med i bilen.

Skrevet

Hater å kjøre på snø og glatte veier. Her strøs det heller ikke særlig, de sjeldne gangene det skjer er det en flekk her og en flekk der. Har hatt to-tre små uhell på glatta tidligere, så jeg er ganske så forsiktig når det er glatt

Skrevet

Foretrekker asfalt, men vanlig normalt vinterføre er absolutt ikke noe problem.

Skrevet

For noen år siden lovte jeg et familiemedlem å kjøre han til nabobyen, ca 3/4 time å kjøre en vei. Buss og tog var det for sent til.

Så kom snøen, svære, hvite kjærringer, tett som haggel og med masse vind mot meg og det var sent på kvelden. Hadde jeg på fjernlys eller nærlys, så jeg ingenting. Det eneste som fungerte var varsellysa. Da kom jeg til en konklusjon: De eneste som var ute å kjørte nå, var politi, sykebiler og idioter. Og jeg fant fort ut vilken kategori jeg hørte til. Aldri mer ut i sånt vær, trur eg:-)

Skrevet

Hvorfor kan du ikke bare kjøre tilside hvis du lager kø da?

Det irriterer meg noe inn i helvete at jeg må ligge bak en som skal kjøre ekstra sakte. jeg kan ikke fatte å begripe hvorfor det skal være så vanskelig å kjøre tilside av og til og slippe de andre forbi.

Skrevet

Jeg er redd for å kjøre når jeg tror det er glatt, så jeg senker farten ja. Jeg er redd for å skli, redd for å ikke klare å bremse fort nok når det stopper foran meg, jeg stoler ikke på dekkene og jeg stoler ikke på bilen, pluss at jeg har ett eller 2 barn med i bilen.

Du burde ha funnet deg et sikkert sted du kan trene så du blir litt sikrere på deg selv og bilen. Du er antagelig livfarlig hvis det skjer noe du ikke er forberedt på og bilen begynner å skli. Da er det fort gjort å gjøre alt feil og da går det i alle fall garantert galt.

Skrevet

Jeg får ikke noia av verken dårlig vær eller dårlig føre.

Det er utrolig irriterende å ligge bak de som overdriver og feiltolker føre.

Hadde de enda tatt noen bremseprøver i ny og ne, så hadde de funnet ut dette raskt.

Men det er jo de som ligger i 60 i 80 sona på sommeren også og som i tillegg bremser ned mot svingene.

Det er helt utrolig mange dårlige sjåfører, de eier ikke kjøreferdigheter og trafikkforståelsen er lik null.

De skjønner jo faen meg ikke at de burde kjøre tilside å slippe trafikken forbi når de lager kø heller.

Merkelig at de ikke klarer å koble hva de ser på speedometeret og køen bak. Det er helt utrolig.

Gjest fru Solberg
Skrevet

Jeg er av de som får noia av de som er livredde å kjøre på vinterføre .... de burde enten ta seg noen timer på en øvelsesbane eller parkere.

Det er jo de som gjør at det blir stygge forbikjøringer o.l., for mange skjønner jo ikke at de bør slippe køen forbi med jevne mellomrom ....

Gjest Princess Peach
Skrevet

Jeg får ikke noia av verken dårlig vær eller dårlig føre.

Det er utrolig irriterende å ligge bak de som overdriver og feiltolker føre.

Hadde de enda tatt noen bremseprøver i ny og ne, så hadde de funnet ut dette raskt.

Men det er jo de som ligger i 60 i 80 sona på sommeren også og som i tillegg bremser ned mot svingene.

Det er helt utrolig mange dårlige sjåfører, de eier ikke kjøreferdigheter og trafikkforståelsen er lik null.

De skjønner jo faen meg ikke at de burde kjøre tilside å slippe trafikken forbi når de lager kø heller.

Merkelig at de ikke klarer å koble hva de ser på speedometeret og køen bak. Det er helt utrolig.

Jeg får litt angst når jeg kjører på glatte veier og det blir kø bak meg. Da er jeg iallfall kjapp med å kjøre ut til siden og slippe forbi!

Skrevet

Jeg får litt angst når jeg kjører på glatte veier og det blir kø bak meg. Da er jeg iallfall kjapp med å kjøre ut til siden og slippe forbi!

Det er bra at du gjør det:-)... men 95 % av billistene skjønner ikke dette.

Jeg kan ikke fatte å begripe at det er mulig å være så sløve, når de vet at de kjører langt under fartsgrensen og det er lang kø bak.

Det skal da ikke rare iq'en til før de burde ha skjønt at de skal kjøre tilside og slippe trafikken forbi.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Det er bra at du gjør det:-)... men 95 % av billistene skjønner ikke dette.

Jeg kan ikke fatte å begripe at det er mulig å være så sløve, når de vet at de kjører langt under fartsgrensen og det er lang kø bak.

Det skal da ikke rare iq'en til før de burde ha skjønt at de skal kjøre tilside og slippe trafikken forbi.

Nei, jeg får noia av å se lys i bakspeilet, selv om det kanskje bare er en bil. Da kjører jeg heller til siden og slipper forbi slik at jeg kan kjøre i det tempoet jeg føler meg trygg i.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...