Gå til innhold

Stakkars liten pus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da vi kom hjem i dag, fulgte en liten kattunge etter oss opp til døra til leiligheten.

Et ordentlig søtt lite nøste.

Jeg lukket døren og vi hverken tok den opp eller slapp den inn, men når jeg tittet ut nå, fire timer senere, så ligger den lille kroppen uttafor på dørmatta.

Det var første snøfallet i dag, så kanskje den ikke klarer å finne hjem? Bør jeg gi den mat og litt ly, eller bør jeg helst bare la den ligge?

Skrevet

Jeg hadde IKKE hatt hjerte til å la den ligge. Ville heller tatt den inn og hengt opp lapper. For alt du vet kan jo noen ha pelma den ut nettopp fordi snøen kom i håp om at den skulle fordufte.

Gjest ta vare på den
Skrevet

Vi fant en slik katt, og ingen ville ha den (vi satte opp lapper og hadde annonse i avis). Nå bor den her og er en trivelig pus!

Gjest Pontiac
Skrevet

Altfor små puser klarer seg ikke så bra alene.

Hadde jeg vært deg så hadde jeg tatt den inn foret og varmet den.

Dere kan jo evnt. henge opp noen lapper om funnet katt, høre med naboer el.

Skrevet

Vi fant en slik katt, og ingen ville ha den (vi satte opp lapper og hadde annonse i avis). Nå bor den her og er en trivelig pus!

Hmm, jeg har helt vondt av stakkaren, men jeg leier leiligheten og har egentlig ikke lov til å ha dyr her....

Vet jo heller ikke om den er husrein, så liten som den er.

Men jeg får nok ikke sove i natt, når jeg vet at den ligger uttafor, stakkar..

Gjest ta vare på den
Skrevet

Hmm, jeg har helt vondt av stakkaren, men jeg leier leiligheten og har egentlig ikke lov til å ha dyr her....

Sett ut en pappeske da som den kan ligge i. Legg et gammelt håndkle oppi, og jeg ville også satt ut en skål vann og en med mat.

Skrevet

Ta vare på den. Jeg hadde ikke hatt samvittighet til annet.

Skrevet

Sett ut en pappeske da som den kan ligge i. Legg et gammelt håndkle oppi, og jeg ville også satt ut en skål vann og en med mat.

hmm, det var en idé ja. Hva spiser sånne små tasser da? Kan den ha litt brød? Jeg har ikke akkurat kattemat i skapet.

Skrevet

hmm, det var en idé ja. Hva spiser sånne små tasser da? Kan den ha litt brød? Jeg har ikke akkurat kattemat i skapet.

Leverpostei, gulost, kjøttpålegg og makerell i tomat (eller annen type fisk) kan du godt gi den. Kjøttrester fra middagen hvis det ikke er for salt eller krydret. Hvis den ikke er altfor liten da. Da er jeg ikke sikker på hva de skal ha, så jeg ville ventet til dyrlegen åpnet i morgen og ringt og spurgt hva små kattunger skal ha.

Gjest Signert
Skrevet

En natt for å redde et lite liv kan da umulig skade. Ta den inn:) Tenk så hyggelig...

Skrevet

Hadde tatt pusen inn!

Vil du ha det på samvittigheten hvis katten forsvinner? Midt ute i kulden,redd og uten mat?

Greit nok du leier leiligheten, men hvordan skal utleierene vite noe når du bare har den for natten? Så kan du ringe ulike katte instutisjoner dagen etterpå og sørge for at den blir tatt hånd om.

Skrevet

He he, trodde tråden ville være om Gerd Liv Valla, jeg. :o)

Skrevet

Hadde tatt pusen inn!

Vil du ha det på samvittigheten hvis katten forsvinner? Midt ute i kulden,redd og uten mat?

Greit nok du leier leiligheten, men hvordan skal utleierene vite noe når du bare har den for natten? Så kan du ringe ulike katte instutisjoner dagen etterpå og sørge for at den blir tatt hånd om.

Pusen har fått mat og kos, den var litt større enn jeg først trodde, tipper den er 3-4 mnd.

Den har også fått en eske med en gammel rye , og står i le under tak. Jeg vet ikke om den er husren og orker ikke våkne opp til katteekstrementer over hele leiligheten.

I morgen får vi sjekke i nabolaget og ved skolen om noen savner den.

trenger hjelp nå!
Skrevet

Stakkar lille pus!! Den kan da ikke ligge ute nå??! Ser noen foreslår å legge den ute i en pappeske med håndklær etc, og sette ut mat og vann, men her jeg bor er det 6 kuldegrader ute, og da fryser jo både den lille pusen og ikke minst vann og mat!!

Gi den rom for natta du, så får du forsøke finne ut i morgen hvem som eier den. Ha den på ett rom, så slipper du ekskrementer flere steder enn ett..

Ellers er det kanskje noen fra Dyrebeskyttelsen i området hos deg som kan ta seg av den?

Lykke til!

Skrevet

Stakkar lille pus!! Den kan da ikke ligge ute nå??! Ser noen foreslår å legge den ute i en pappeske med håndklær etc, og sette ut mat og vann, men her jeg bor er det 6 kuldegrader ute, og da fryser jo både den lille pusen og ikke minst vann og mat!!

Gi den rom for natta du, så får du forsøke finne ut i morgen hvem som eier den. Ha den på ett rom, så slipper du ekskrementer flere steder enn ett..

Ellers er det kanskje noen fra Dyrebeskyttelsen i området hos deg som kan ta seg av den?

Lykke til!

Den har fått ly under tak og varme, jeg har gitt den mat, slik at den klarer seg bra til i morgen, og her jeg bor er det flere varmegrader.

Jeg har ikke egnet rom, så da får det holde. Er den her fremdeles i morgen, så skal vi skaffe den husly på en eller annen måte.

Skrevet

Kommer an på hvor liten den er. Har hatt huskatter som har løpt ut og inn og plutselig en dag blitt borte, da det har vist seg at naboer har vært så "snill" at de har begynt å gi den mat og tatt den inn for de trodde den hadde rotet seg bort!

Men er den veldig liten derimot, kan du jo ta den inn å leite etter eiere imorgen.

Skrevet

Slipp den nå inn da vel!! og så kan du senere undersøke hvem som eier den..

Har du hjerte til å la den ligge??

Skrevet

Slipp den nå inn da vel!! og så kan du senere undersøke hvem som eier den..

Har du hjerte til å la den ligge??

Jeg hadde faktisk hjerte til å la den ligge ute, for jeg orket ikke tilbringe morraen med å vaske etter den.

Nå har vi fulgt den dit vi tror den bor, i følge naboer, og vi har ikke sett den etter det, så da er den nok hjemme.

Skrevet

Jeg hadde faktisk hjerte til å la den ligge ute, for jeg orket ikke tilbringe morraen med å vaske etter den.

Nå har vi fulgt den dit vi tror den bor, i følge naboer, og vi har ikke sett den etter det, så da er den nok hjemme.

Ikke for å dempe empatien, men katter er egoister. Bli ikke overrasket om katta flytter til naboen om de får bedre mat der.

I naturen vil de flytte og bytte omgangskrets om de finner bedre levekår.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...