Gå til innhold

Ginseng...

Anbefalte innlegg

Gjest girasol
Skrevet

...noen som har peiling på om det kan gjøre en veeldig gira? Med adrenalinkick, angst og søvnproblemer?

Jeg har nemlig spist ginseng-brød et par dager, og har hatt seriøse avslapningsproblemer...

Gjest litt på siden
Skrevet

Jeg mener å ha hørt at ginseng ikke skal brukes av kvinner....ihvertfall ikke hvis man vil bli gravid.

Men det var jo slett ikke svar på ditt spørsmål, he,he...

Gjest trultemor26
Skrevet

Jeg mener å ha hørt at ginseng ikke skal brukes av kvinner....ihvertfall ikke hvis man vil bli gravid.

Men det var jo slett ikke svar på ditt spørsmål, he,he...

Jeg også har hørt dette. Husker ikke hvorfor da.

Skrevet

Ginseng skal være energigivende ja. Er det ikke ginseng som brukes i Gerimax da? Eller tilsv. energitilskudd.

Skrevet

Tålte ikke ginseng noe særlig, men har glemt hvordan plagene artet seg. I senere år har jeg lest at ginseng er for menn, rosenrot for kvinner, så jeg tar sistnevnte.

Skrevet

Hvorfor spiser du ginsengbrød?

Svenskene skrøt fælt av en type ginsengpiller og mente de ble frykteig spreke. Men da produktet ble undersøkt, inneholdt det ikke ginseng i det hele tatt. Placeboeffekt av godt gammelt merke. Svensker er ikke dumme de.

35% av produktene på det svenske markedet var rent juks. En amerikansk undersøkelse viste at 75% av ginsengproduktene på markedet der ikke inneholdt ginseng.

Det selges mer enn dobbelt så mye ginseng som det dyrkes.

Gjest girasol
Skrevet

Hvorfor spiser du ginsengbrød?

Svenskene skrøt fælt av en type ginsengpiller og mente de ble frykteig spreke. Men da produktet ble undersøkt, inneholdt det ikke ginseng i det hele tatt. Placeboeffekt av godt gammelt merke. Svensker er ikke dumme de.

35% av produktene på det svenske markedet var rent juks. En amerikansk undersøkelse viste at 75% av ginsengproduktene på markedet der ikke inneholdt ginseng.

Det selges mer enn dobbelt så mye ginseng som det dyrkes.

KJøpte et brød på smartclub som skulle inneholde ginseng... og i.o.m.at jeg er slappesen i januarmnd. tenkte jeg at kanskje det ville kvikke meg opp...

Skrevet

KJøpte et brød på smartclub som skulle inneholde ginseng... og i.o.m.at jeg er slappesen i januarmnd. tenkte jeg at kanskje det ville kvikke meg opp...

hehe

Karbohydratene kvikker nok opp ja, og tarmen liker fiber. Men om gisengen gjør noen forskjell er tvilsomt. Kanskje om du legger den under hodeputa?

Nei. Jeg vil heller anbefale "Keinsteins Humørsåle" nytt produkt. Du skal bare le 10 min pr dag mens du bruker sålene. Men de virker bare hvis du ler sammen med andre.

Gjest girasol
Skrevet

hehe

Karbohydratene kvikker nok opp ja, og tarmen liker fiber. Men om gisengen gjør noen forskjell er tvilsomt. Kanskje om du legger den under hodeputa?

Nei. Jeg vil heller anbefale "Keinsteins Humørsåle" nytt produkt. Du skal bare le 10 min pr dag mens du bruker sålene. Men de virker bare hvis du ler sammen med andre.

:) Etter disse ubehagelige adrenalinkickene som holdt meg våken halve natta, er jeg mer en villig til å prøve en humørsåle :)

Skrevet

:) Etter disse ubehagelige adrenalinkickene som holdt meg våken halve natta, er jeg mer en villig til å prøve en humørsåle :)

Send meg 300 kr.

Og jeg ler.

Hihi.

Skrevet

Hadde ginseng virkelig hatt slik virkning, så ville det bli reseptbelagt. Mange tusen stoffer er forbudt å selge, og mange av de har veldig liten virkning. De fleste er direkte giftige, og brorparten har ukjente skadevirkninger. I naturen finnes fryktelig mange giftige sopper og planter som bare er skadelige.

Sopp vet vi lite om, men det lille vi vet, gir grunn til å ikke spise for mye sopp, selv de "spiselige".

F eks bjørnelever (isbjørn) er uhyre giftig, med sitt store innhold av A-vitamin, og har drept mange hundre mennesker.

Hailever gir kun dødelig leverskade, men noen trodde den var helsebringende. 7 døde i Sverige som følge av å ha drukket små mengder haileverolje.

Eksemplene gir jeg for å illustere at man ikke skal leke med naturens mangfold. Mange av stoffene har plantene og soppene utviklet nettopp for at ikke dyr skal spise dem, for å drepe konkurrenter og/eller ete dem (oss). Ginseng kan være en slik gift, med uforutsigbar virkning.

Gjest girasol
Skrevet

Send meg 300 kr.

Og jeg ler.

Hihi.

Hihihihi, ler jeg og, da er vel virkningen at vi begge føler oss langt kvikkere!?

:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...