Gå til innhold

Sprukne lepper - au au - gode råd?

Anbefalte innlegg

Gjest Princess Peach

Ugh, ja, den lukter tjære. Litt bunnsmørning på leppene gjør susen! Jeg har brukt den i årevis, og etterhvert har alle mine venninner en tube i veska. :)

Jeg bruker Juicy Tubes sånn til daglig, den gjør leppene myke og skinnende. Har Elizabeth Arden liggende på nattbordet til krisetilfeller. :)

Fortsetter under...

Verdens beste leppepomade heter PL3, og fås kjøpt på parfymerier. hvis den fortsatt eksisterer, har ikke kjøpt den på lenge.

Men den har en kjerne av sårsalve inni og er fabelaktig bra.

PL3 verdas beste? Wow. Det er liksom "a blast from the past" - men joda, den fins vel enda, trur eg. Ikkje så lenge sidan eg såg den. Men den er jo så feit å bruke :-S Det viktigaste er dog at det hjelp, så eg skal notere meg dette også. Takk for svar!

Elizabeth Arden 8 hour cream er veldig god for sår og sprukken hud. Finnes i tube eller som lypsyl. Kjøpes i parfymeri.

Kan brukast over heile kroppen, mao? Det kan vere verdt å investere i dersom den er veldig effektiv. Sprukne fingrar, til dømes, er jo også veldig ugreit :-(

Gjest Underskrift

Jeg ble faktisk anbefalt å bruke "brystvortekrem". Den du bruker til å smøre såre brystvorter når du ammer. Denne funker veldig bra som lypsyl på dagtid.

Og bruk gjerne en god salve om natten. Jeg bruker det jeg har i skapet. Alt fra zink-salve til fucidin.

Man tager hva man haver;)

Det er fordi brystvortekrem er 100% lanolin. Og det er vel egentlig en av di beste tingene for en sprukken leppe. Jeg har fått det tipset på apoteket, og det funker som bare det.

Sitter nå med helt rød og tørre lepper selv, og gav selvsagt bort min brystvortekrem til min svigerinne, fordi hun hadde tørre lepper sist hun var her, så nå har jo ikke jeg.....grrrr....

Prøver med en rosebudsalve som jeg har kjøpt på parfymeriet, men foreløpig uten hell. Syntes og huske at den var HELT FANTASTISK, men den gang ei;o)

Vennlig hilsen

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...