Gå til innhold

Kjøre Moss - Stavanger

Anbefalte innlegg

Gjest redd  for vinterføre
Skrevet

Jeg har kjøpt en bil i Moss og skal fly fra Stavanger til Gardermoen på søndag.

Skal kjøre hjem med bilen.

Noen som kan si noe om hvordan føret er? Får helt angst når mor og bestemor ringer og ikke får sove for de er så bekymret for glatte veier og kaos.

Flyr bort på morgenen og hadde forhåpninger om å være hjemme tidsnok til å gå på jobb på mandag

Skrevet

Det pleier å være fint føre på E6 når det ikke nettopp har snødd.

Skrevet

Sjekk met.no (meteorologisk institutt sine nettsider). Tror det er meldt mildvær i helgen.

Husk også at europaveier som regel er så oppkjørt at det ikke legger seg snø med mindre det snør mye (sånn som i ettermiddag da det snødde, men kort tid etter smeltet det igjen). Det er stort sett på småveiene det er skummelt og glatt.

Men ta det med ro, ikke stress, sånn at du kan ta den tiden du trenger, kjør heller litt saktere hvis føret skulle være dårlig. Det er stort sett når man tar unødige sjanser og/eller kjører for fort at det ikke går så bra på leit vinterføre - hvis det altså mot formodning skulle bli det.

Ta med noen CD-er, eller still inn bilradioen på noen ålreite radiokanaler, og kos deg på turen. For å spare litt kjøring, så ta fergen over fra Moss til Horten, så er du i alle fall i Vestfold før du trenger kjøre.

Skrevet

Hvis jeg haddde vært deg hadde jeg droppa fjellet, men heller kjørt rundt kysten. Ta ferja over til Horten og kjør langs sørlandet. Fine veier der. Jeg har kjørt over fjellet noen ganger, men det har vært om sommeren.

Gjest redd for vinterføre
Skrevet

Tusen takk for svar, kjører nok ikke over fjellet nei.

Noen som har kjørt strekningen før og vet sånn ca. hvor lang tid det tar?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...