Gå til innhold

Siste dag for å binde studielånrenta...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Binder du renta?

selv har jeg i dag flytende på 4 %, men denne stiger snart til 4,4...Fast i tre år er 5%...Vurderer binde den. Bør jeg det? Hva tror dere er lurt?

Skrevet

Jeg binder den ikke, det gjør heller ikke de fleste av mine venner og kolleger. Historisk sett har det bare lønnet seg et par ganger å binde renta, og uansett blir det ikke mange tusen kr å spare over en femårsperiode.

Men, hvis du er avhengig av forutsigbare utgifter, kan det jo være greit å binde renta nå.

Skrevet

Det er litt mer klunder med fastrente for en må betale overkurs om en betaler mer enn man skal. Hadde egentlig tenkt å binde, men.. Pleier å betale litt ekstra hver måned så er fint med flytende rente for meg.

Mange som mener det er et meget gunstig tilbud nå. Forskjellen mellom fast og flytende rente er rekordlav og renta har vært historisk lav og.

Skrevet

Jeg hadde fastrente for noen år siden og sparte endel tusen på det. Nå har jeg hatt flytende rente en stund, men valgte å binde renta i fem år i dag. Jeg er ganske sikker på at jeg ikke kommer til å tape på det. Renta har vært kunstig lav over en periode men det er ingen grunn til å tro at det vil vare stort lenger. Antagelig vil renta stabilisere seg rundt 6-7, kanskje litt høyere også, og da kommer jeg til å være glad for en fastrente på 5,1% Men bombesikker kan man jo ikke være. Det er en sjans å ta både den ene eller den andre veien.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...