Gå til innhold

Er dette rett trening?Noen meninger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil gå ned i vekt og lurte på om jeg gjør treningen riktig.. Jeg tar 20 min på crosstrainer først,så 15 min ca med styrketrening.. Med et styrketreningsapparat jeg har hjemme.Etter på trener jeg 20 min til med crosstraineren. Tilsammen 40 min kondisjon.

Er det for mye i kondisjon? Ville dere lagt det opp på en annen måte for bedre vektreduksjon i treningen?

På forhånd takk=)

Gjest Princess Peach
Skrevet

Det er ikke for mye kondisjon, nei. Hadde det vært meg, så ville jeg faktisk hatt mer kondistrening, og sammenhengende istedet for 20 + 20 minutter.

Skrevet

Styrketrening øker muskelmassen, muskler veier mer enn fett, dermed kan du "risikere" å ikke gå ned i vekt, evt gå opp. Men du blir likevel slankere og fastere.

Men styrketrening er bra for å balansere kroppen å hindre skader.

Ville ha startet med oppvarming, hatt kondisøvelse og styrke til slutt.

Skrevet

Fikk råd der jeg trener om å trene styrke med en gang. Eller, etter å gjort kroppen passe varm (ca. 10 min) trener du styrke, for så å trene utholdenhet til slutt. Husker ikke helt hvorfor, men det var noe med at forbrenningen gikk raskere da...

Skrevet

Fikk råd der jeg trener om å trene styrke med en gang. Eller, etter å gjort kroppen passe varm (ca. 10 min) trener du styrke, for så å trene utholdenhet til slutt. Husker ikke helt hvorfor, men det var noe med at forbrenningen gikk raskere da...

Ok.. men er det ikke samme om jeg begynner med 10 eller 20 min??

Skrevet

Først litt oppvarming, så styrke og så en kondisjonsdel på slutten. Det er mest fettforbrennende. :)

Men helt ok å gjøre det slik du gjør det for da holder du kanskje motivasjonen oppe.

Skrevet

Først litt oppvarming, så styrke og så en kondisjonsdel på slutten. Det er mest fettforbrennende. :)

Men helt ok å gjøre det slik du gjør det for da holder du kanskje motivasjonen oppe.

Ja jeg vet...=) viktig med motivasjon. men er det bedre med 10 min oppvarming,så 30 min styrke og så 20 min med kondisjon da??For jeg orker ikke så mye mer enn 20 min i strekk. det er derfor jeg gjør det sånn. Da får jeg hvertfall 40 min tilsammen.

Skrevet

Ok.. men er det ikke samme om jeg begynner med 10 eller 20 min??

Mulig det. Men økten for kondisjon, eller fettforbrenning skulle komme etterpå, og oppvarmingen trenger ikke være mer enn 10 minutter. Ingenting er vel feil!

Skrevet

Ja jeg vet...=) viktig med motivasjon. men er det bedre med 10 min oppvarming,så 30 min styrke og så 20 min med kondisjon da??For jeg orker ikke så mye mer enn 20 min i strekk. det er derfor jeg gjør det sånn. Da får jeg hvertfall 40 min tilsammen.

Du kan jo øke kondisjonsdelen etter hvert som du blir i bedre form. For å få mest mulig fettforbrennende effekt så lønner det seg visst å trene nærmere en halvtime med kondisjon. Men om du har litt tempo når du trener styrke så tror jeg det kan være like greit slik du gjør det.

Kan hende det er litt myter rundt det her, altså.

Et bra forum for å få råd om trening er http://www.iform.no

Skrevet

Du kan jo øke kondisjonsdelen etter hvert som du blir i bedre form. For å få mest mulig fettforbrennende effekt så lønner det seg visst å trene nærmere en halvtime med kondisjon. Men om du har litt tempo når du trener styrke så tror jeg det kan være like greit slik du gjør det.

Kan hende det er litt myter rundt det her, altså.

Et bra forum for å få råd om trening er http://www.iform.no

Ja alle trener jo på hver sin måte!Takk for linken=)Elsker i form bladene!

Skrevet

Ja alle trener jo på hver sin måte!Takk for linken=)Elsker i form bladene!

Iform-bladene er noe annet. De har en annen adresse:

http://www.iform.nu

Står masse der også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...