Gå til innhold

babyens øyefarge


Gjest minniepus

Anbefalte innlegg

Gjest trultemor26

Og dattera mi hadde blå øyne helt til hun begynte på skolen og så begynte de å forandre seg og nå har hun grønne med brune spetter.

Og jeg er tydeligvis feilinformert ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke så mange som har gått fra blå til grønne øyne, vet du og attpåtil kan kalle seg NurseNovel :o)

Hun vet nicket mitt også så...

Min samboer gjorde det. Han gikk fra slett hår til krøllet også. Freaky :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med krøller gjorde tanta mi også. Merkelig.

Flisen, min datter på 7 skifter fremdeles øynefarge, den forandrer seg hele tiden. Hun har gått fra mørk blå (som de fleste andre babyer), til klarblå, blågrønn, grå, grønn igjen og nå har hun grønne med litt brunt i kanten. Det er skikkelig spennende å følge utviklingen hennes, lurer på hva hun ender opp med. Morsomt å se at det er flere med variasjoner i øynefargen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flisen, min datter på 7 skifter fremdeles øynefarge, den forandrer seg hele tiden. Hun har gått fra mørk blå (som de fleste andre babyer), til klarblå, blågrønn, grå, grønn igjen og nå har hun grønne med litt brunt i kanten. Det er skikkelig spennende å følge utviklingen hennes, lurer på hva hun ender opp med. Morsomt å se at det er flere med variasjoner i øynefargen.

Det der høres akkurat ut som dattera mi. De ble aldri ordentlig brune, bare grønne med brune spetter. Det er kjempefint, jeg blir nesten misunnelig. Jeg har mer blågrønne, mye mer kjedelig men begge foreldrene mine hadde blågrå og det har eldstemann også. Minstemann har knallblå. Tre unger med så forskjellige øyne da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes filiokus81 fortalte det veldig fint, så jeg henger meg bare på den forklaringen.

Det er 50% sjanse for brune øyne, og 50% sjanse for blå øyne. Mao. vil dere statistisk sett få et blåøyde barn og et brunøyde barn hvis dere får to barn. Men statistikk gjelder som kjent ikke på enkelttilfeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke prosentsjansen til den ene eller andre fargen, men barnet kan få brune, blå eller grønne øyne. Grønt er en tone av brunt. samboern min er veldig mørk, ikke i huden, men håret er nensten svart og han har mørke brune øyne. Moren hans har samme fargene, og faren er også mørk men har grønn/brune øyne - de skifter litt farge. Noen ganger ser de knallgrønne ut, og andre ganger ser de lysebrune ut.

Jeg er lys blond og har blå øyne, det har alle på min side, bortsett fra mamma som har litt grå-grønne øyne.

Sønnen vår har lysebrunt krøllete hår (jeg har fall i håret, og pappa og broren min har krøller) og grønne øyne med lysebrune spetter i. Han har altså fått hårfarge som er en mellomting av min og farens farger, så har han fått krøllene til morfar og onkel, i ansiktet ligner han broren min (vi er litt like), og hodefasongen er fra farfar. :) Men vi ble overrasket over at han ikke ble mørk, men da var tydligvis genene mine sterkere..?

Så er umulig å si hvilken farger barnet deres vil få..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...