Gå til innhold

Dine beste sjokoladekake-oppskrifter....

Anbefalte innlegg

Gjest Helledussen
Skrevet

Har ingen! Finner noen på nett, men vet jo ikke om de er gode...Tar gjerne anbefalinger fra dere. Elsker sånn brownie-lignende kaker, eller mørke sjkoladekaker som er kompakte og saftige...Tips???

Skrevet

Åååå, måtte du nevne slikt nå som jeg slanker meg da!!!

Jeg bare elsker sånne klissete, herlige sjokoladekaker...

Har dessverre ingen oppskrift her og nå. (Kanskje like greit for min del ...)

Gjest ChiengMai
Skrevet

1 pakke Toro krydderkake. Følg oppskrifta og tilsett i tillegg 2-3 ss kakao. Ha god, lys sjokoladeglasur på. Det er skikkelig godt, og den blir vellykket hver gang. ;-)

Skrevet

8 egg

12 dl sukker

piskes lett sammen

6 ts vaniljesukker

1/2 ts salt

6 dl hvetemel

3 dl kakao

Blandes og røres vekselvis inn i eggedosisen med:

400 g smeltet smør

Stekes i langpanne, ca 35 minutter, 170 grader. Det skal henge litt igjen på pinnen når den er ferdig.

Smaker også godt med hele nøtter i.

Som et tips heelt på tampen som jeg gjorde her forrige dagen: smelt en pose med smørbukk karameller og hell over røra før du steker den. Ikke rør den i, bare hell over. Mens den steker, vil karamellen smelte seg videre ned i kaka. mmmmmmm.

Skrevet

8 egg

12 dl sukker

piskes lett sammen

6 ts vaniljesukker

1/2 ts salt

6 dl hvetemel

3 dl kakao

400 g smeltet smør

Stekes i langpanne, ca 35 minutter, 170 grader. Det skal henge litt igjen på pinnen når den er ferdig.

Som et tips heelt på tampen som jeg gjorde her forrige dagen: smelt en pose med smørbukk karameller og hell over røra før du steker den. Ikke rør den i, bare hell over. Mens den steker, vil karamellen smelte seg videre ned i kaka. mmmmmmm.

*vann i munnen*

Skrevet

*vann i munnen*

Bare prøv.

Veldig lettlaget. Mer eller mindre bare å smelle sammen. Også sååååå god.

Skrevet

1 pakke Toro krydderkake. Følg oppskrifta og tilsett i tillegg 2-3 ss kakao. Ha god, lys sjokoladeglasur på. Det er skikkelig godt, og den blir vellykket hver gang. ;-)

Oi det var en god ide..

*fikk lyst på*

Skrevet

8 egg

12 dl sukker

piskes lett sammen

6 ts vaniljesukker

1/2 ts salt

6 dl hvetemel

3 dl kakao

400 g smeltet smør

Oooh.. den er lagret til senere bruk! Hørtes skikkelig nam ut!

Skrevet

Bare prøv.

Veldig lettlaget. Mer eller mindre bare å smelle sammen. Også sååååå god.

Bruker du glasur eller noe oppå den?

Skrevet

Bruker du glasur eller noe oppå den?

Pleier ikke, men har hendt at jeg har smeltet en kokesjokolade og helt over i en tynn stripe så det blir sånn krusedullmønster.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...