Gjest kjøttdeig Skrevet 12. januar 2007 Skrevet 12. januar 2007 Nå håper jeg noen har noen gode råd til meg. Venter gjester ved halv syv tiden i kveld og har selvsagt glemt å ta opp kjøttdeigen fra fryseren. Hvordan får jeg tint den? 0 Siter
Gjest spleisa Skrevet 12. januar 2007 Skrevet 12. januar 2007 hiv den i en bolle med lunkent vann og la den stå på kjøkkenbenken 0 Siter
Alana Skrevet 12. januar 2007 Skrevet 12. januar 2007 Den tiner raskere hvis du legger den i kaldt vann. Varmt vann ødelegger den synes jeg. Bare pass på at pakken er tett :-) 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 12. januar 2007 Skrevet 12. januar 2007 Den tiner raskere hvis du legger den i kaldt vann. Varmt vann ødelegger den synes jeg. Bare pass på at pakken er tett :-) Enig. 0 Siter
Angelica :o) Skrevet 12. januar 2007 Skrevet 12. januar 2007 Ha den i kaldt vann eller mikroen. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 12. januar 2007 Skrevet 12. januar 2007 Fyll kjøkkenvasken med kaldt vann og ha kjøttdeigen oppi. Da tiner det ganske så fort. Fortere enn i varmt/lunkent vann. 0 Siter
Gjest kjøttdeig Skrevet 12. januar 2007 Skrevet 12. januar 2007 Fyll kjøkkenvasken med kaldt vann og ha kjøttdeigen oppi. Da tiner det ganske så fort. Fortere enn i varmt/lunkent vann. Jeg har nå fyllt opp en stor bolle med kaldt vann og kjenner allerede at kjøttdeigen har tint. Tusen takk igjen! 0 Siter
flisa Skrevet 12. januar 2007 Skrevet 12. januar 2007 Jeg har nå fyllt opp en stor bolle med kaldt vann og kjenner allerede at kjøttdeigen har tint. Tusen takk igjen! Neste gang du fryser ned kjlttdeig - så gjør som meg -. bank kjøttdeigen flat i en pose - -omtrent som en stor løvbiff. Sånne store kjøttdeigflak tiner enda fortere! 0 Siter
DarkPink Skrevet 12. januar 2007 Skrevet 12. januar 2007 Neste gang du fryser ned kjlttdeig - så gjør som meg -. bank kjøttdeigen flat i en pose - -omtrent som en stor løvbiff. Sånne store kjøttdeigflak tiner enda fortere! Du er jo pina meg helt genial! Jeg glemmer alltid å ta opp kjøttdeig før jeg er skikkelig sulten. Not anymooore =) 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 12. januar 2007 Skrevet 12. januar 2007 Neste gang du fryser ned kjlttdeig - så gjør som meg -. bank kjøttdeigen flat i en pose - -omtrent som en stor løvbiff. Sånne store kjøttdeigflak tiner enda fortere! Samme gjør jeg. I krisetilfeller der jeg har glemt å ta opp kjøttdeigen legger jeg den bare rett fra fryseren på middels varme i stekepanna, og voila er den klar. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 12. januar 2007 Skrevet 12. januar 2007 Neste gang du fryser ned kjlttdeig - så gjør som meg -. bank kjøttdeigen flat i en pose - -omtrent som en stor løvbiff. Sånne store kjøttdeigflak tiner enda fortere! Så lurt! Det må jo ta mye mindre plass i fryseren også. Du har vært ute en vinternatt - for ikke å si en harrytur før, flisa! 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 12. januar 2007 Skrevet 12. januar 2007 Neste gang du fryser ned kjlttdeig - så gjør som meg -. bank kjøttdeigen flat i en pose - -omtrent som en stor løvbiff. Sånne store kjøttdeigflak tiner enda fortere! Du er et oppkomme av gode ideèr! Fulgte rådet ditt om å varme opp indrefilèt i stykker inne i ovnen med vann under. Det fungerte virkelig, men skrudde varmen opp til 150 grader. Snudde dem og passet hele tiden på, de ble kjempegode! Hadde fremdeles noe til overs som jeg la i fryseren. Fikk da et godt tips av en annen, om at jeg kunne steke det i stekepannen, kuttet i småbiter og bruke det til gryterett! Det ble også bare perfekt! 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 12. januar 2007 Skrevet 12. januar 2007 Neste gang du fryser ned kjlttdeig - så gjør som meg -. bank kjøttdeigen flat i en pose - -omtrent som en stor løvbiff. Sånne store kjøttdeigflak tiner enda fortere! Det er slik jeg gjør det med kjøttdeig av hjort, som jeg maler selv. Men har jeg tenk på og gjøre det samme med kjøpekjøttdeig? Vel, nei. Genial du flisa! 0 Siter
jubalong70 Skrevet 13. januar 2007 Skrevet 13. januar 2007 Jeg har nå fyllt opp en stor bolle med kaldt vann og kjenner allerede at kjøttdeigen har tint. Tusen takk igjen! Det er derfor vi har DOL vet du 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.