Gå til innhold

Hjelp! Haster (kjøttdeig)

Anbefalte innlegg

Gjest kjøttdeig
Skrevet

Nå håper jeg noen har noen gode råd til meg. Venter gjester ved halv syv tiden i kveld og har selvsagt glemt å ta opp kjøttdeigen fra fryseren.

Hvordan får jeg tint den?

Gjest spleisa
Skrevet

hiv den i en bolle med lunkent vann og la den stå på kjøkkenbenken

Skrevet

Den tiner raskere hvis du legger den i kaldt vann. Varmt vann ødelegger den synes jeg. Bare pass på at pakken er tett :-)

Skrevet

Den tiner raskere hvis du legger den i kaldt vann. Varmt vann ødelegger den synes jeg. Bare pass på at pakken er tett :-)

Enig.

Skrevet

Fyll kjøkkenvasken med kaldt vann og ha kjøttdeigen oppi. Da tiner det ganske så fort. Fortere enn i varmt/lunkent vann.

Gjest kjøttdeig
Skrevet

Fyll kjøkkenvasken med kaldt vann og ha kjøttdeigen oppi. Da tiner det ganske så fort. Fortere enn i varmt/lunkent vann.

Jeg har nå fyllt opp en stor bolle med kaldt vann og kjenner allerede at kjøttdeigen har tint. Tusen takk igjen!

Skrevet

Jeg har nå fyllt opp en stor bolle med kaldt vann og kjenner allerede at kjøttdeigen har tint. Tusen takk igjen!

Neste gang du fryser ned kjlttdeig - så gjør som meg -. bank kjøttdeigen flat i en pose - -omtrent som en stor løvbiff. Sånne store kjøttdeigflak tiner enda fortere! ;)

Skrevet

Neste gang du fryser ned kjlttdeig - så gjør som meg -. bank kjøttdeigen flat i en pose - -omtrent som en stor løvbiff. Sånne store kjøttdeigflak tiner enda fortere! ;)

Du er jo pina meg helt genial!

Jeg glemmer alltid å ta opp kjøttdeig før jeg er skikkelig sulten. Not anymooore =)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Samme gjør jeg. I krisetilfeller der jeg har glemt å ta opp kjøttdeigen legger jeg den bare rett fra fryseren på middels varme i stekepanna, og voila er den klar.

Skrevet

Så lurt! Det må jo ta mye mindre plass i fryseren også. Du har vært ute en vinternatt - for ikke å si en harrytur før, flisa! :D

hidi, the scorpion
Skrevet

Du er et oppkomme av gode ideèr!

Fulgte rådet ditt om å varme opp indrefilèt i stykker inne i ovnen med vann under. Det fungerte virkelig, men skrudde varmen opp til 150 grader. Snudde dem og passet hele tiden på, de ble kjempegode!

Hadde fremdeles noe til overs som jeg la i fryseren. Fikk da et godt tips av en annen, om at jeg kunne steke det i stekepannen, kuttet i småbiter og bruke det til gryterett! Det ble også bare perfekt!

Gjest Shira12
Skrevet

Det er slik jeg gjør det med kjøttdeig av hjort, som jeg maler selv.

Men har jeg tenk på og gjøre det samme med kjøpekjøttdeig? Vel, nei. Genial du flisa!

Skrevet

Det er derfor vi har DOL vet du :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...