Gå til innhold

Tørr hodebunn, hva kan gjøres?

Anbefalte innlegg

Gjest Hårbunnproblemer
Skrevet

Jeg sliter litt med veldig tørr hodebunn nå om vinteren. Det er ikke flass (tror jeg da), for det drysser ikke eller noe. Men hver gang jeg har vasket håret og grer så ser jeg den tørre huden løsne fra hodebunnen og da kan jeg gre og gre og det følger med.

Kanskje det er flass likevel? Men jeg trodde det var når det drysser, og det gjør ikke det. Men hårvasken løsner det på en måte, og da følger den tørre huden med utover hårstråene.

Vil Head&Shoulders hjelpe, eller er det noe annet jeg kan bruke som hjelper for tørr hodebunn? Ikke olje og sånn, da blir håret forferdelig fett bare.

candyqueen_83
Skrevet

Sånn hadde jeg også en periode. Brukte fungoral shampo fra apoteket annenhver gang jeg vasket håret og det ble borte. Brukte opp en flaske tror jeg.

Gjest Hårbunnproblemer
Skrevet

Sånn hadde jeg også en periode. Brukte fungoral shampo fra apoteket annenhver gang jeg vasket håret og det ble borte. Brukte opp en flaske tror jeg.

Takk for tips, skal sjekke ut den!

Skrevet

Head&Shoulders har mange typer shampoer, ikke bare for flass, men også for tørr hodebunn. Ville prøvd en sånn først, for deretter å kjøpe noe dyrere om den ikke skulle virke!

Gjest Hårbunnproblemer
Skrevet

Head&Shoulders har mange typer shampoer, ikke bare for flass, men også for tørr hodebunn. Ville prøvd en sånn først, for deretter å kjøpe noe dyrere om den ikke skulle virke!

Det visste jeg ikke. Takk for tipset!

Skrevet

Skyll håret med eplecidereddik. 1 kork eddik til 1 liter vann.

Fungerer knallbra mot tørr og irritert hodebunn, og håret holder seg samtidig friskt lenger.

Gjest Hodebunnproblemer
Skrevet

Skyll håret med eplecidereddik. 1 kork eddik til 1 liter vann.

Fungerer knallbra mot tørr og irritert hodebunn, og håret holder seg samtidig friskt lenger.

Eplecidereddik?

Hm, den var ny. Takk for tips. :-)

Nå har jeg kjøpt Head&Shoulders, får prøve den først. men skal huske tipet.

Skrevet

Jeg har slitt mye med tørr hodebunn, spesielt etter å ha farga håret. Veldig lite som har fungert på meg, men plutselig fant jeg noe som funka. Flass-shampoen tli bodyshop. Etter ca tre vask er både stramheten og tørken historie. Samtidig er den veldig frisk. Hodebunnen føles friskere, lettere. Utrolig deilig. Kanskje verdt å prøve for deg og?

Gjest Hårbunnproblemer
Skrevet

Jeg har slitt mye med tørr hodebunn, spesielt etter å ha farga håret. Veldig lite som har fungert på meg, men plutselig fant jeg noe som funka. Flass-shampoen tli bodyshop. Etter ca tre vask er både stramheten og tørken historie. Samtidig er den veldig frisk. Hodebunnen føles friskere, lettere. Utrolig deilig. Kanskje verdt å prøve for deg og?

Takker så mye for tipset!

Skal prøve den hvis ikke Head&Shoulders-shampoen funker (for den har jeg akkurat kjøpt ser du)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...