Gå til innhold

Fjerning av føflekk

Anbefalte innlegg

Gjest uuurrrkk
Skrevet

Hvem fjernet denne? Og gjorde det vondt?

jeg skal fjerne min hos min vanlige fastlege...og tåler ikke smerte...Glemte å spørre ham om det gjør vondt :-)

hidi, the scorpion
Skrevet

Du får lokalbedøvelse og det gjør ikke vondt å fjerne dem. Du kan få litt ubehag i etterkant, men det svarer legen deg på.

Min sønn fjernet fem stykker og måtte sy i tre av dem, men han syntes ikke det var vondt!

Lykke til!

Gjest NurseNovel
Skrevet

Fastlegen kan som oftest fjerne føflekker. Du må ha lokalbedøvelse - og hvis man må snakke om smerter i forbindelse med dette - er det nok bedøvelsen som gjør vondest, ikke det å fjerne føflekken:) Men du kan føle litt irritasjon etterpå - og kløe.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Det er ikke vondt i det hele tatt, du kjenner bare sprøytestikket. Du får kanskje noen sting som skal fjernes etter noen dager, dette er heller ikke vondt.

Skrevet

Jeg har fjernet en på ryggen å det eneste som gjorde vondt var bedøvelsa.

Jeg måtte sy etterpå og nå har jeg et stygt arr på ryggen :(

Fikk se føflekken etterpå, den hadde en veldig lang rot som var hvit.

Lykke til!

Skrevet

Det gjør ikke vondt. Du får lokalbedøvelse.

Jeg har også fått klippet bort noen små uten bedøvelse, det var gjort på et blunk.

Gjest flekkefjord
Skrevet

Jeg har en føflekk eller et fødselsmerke på det mest vanskelige stedet (kneet). Jeg trodde det ville være en enkel sak å få det fjernet. Mest kosmetisk. Ser jo ut som om jeg går med dritt på kneet.

Men det var visst komplisert forsto jeg. fant ut at det ikke betydde så mye for meg at jeg ville gå med krykker i tre måneder pga det.

Skrevet

Be om at når legen setter sprøyta med bedøvelse at h*n skyver stempelet langsomt inn. Det som gjør vondt er i tilfelle at væsken fra sprøyta sprenger ut vevet for fort. Er h*n snill, så stikker h*n prøvende noen ganger rundt på huden for å sjekke om du kjenner noe.

Ikke alle gidder. Smerte er ikke noe alle bryr seg om.

Gjest Pontiac
Skrevet

Det eneste du kjenner er det lille stikket av bedøvelsessprøyta.

Det er mange måter å få dem bort på.

Legen min sendte meg til spesialist for å få så pene arr som mulig (han ville ikke skjære for da syr man jo et par sting)

Så jeg fikk bare et lite stikk og så "skrapte" de dem vekk. Etterpå var det bare som et lite skrubbsår der.

Hvis de skjæres vekk så kuttes det med skalpell og det syes et par/tre sting, da er det mer sår såklart.

Skrevet

Jeg fjernet to på ryggen for noen år siden. Det gjore ikke vondt,fikk lokalbedøvelse og to stygge arr etterpå :o(

Skrevet

Det eneste du kjenner er det lille stikket av bedøvelsessprøyta.

Det er mange måter å få dem bort på.

Legen min sendte meg til spesialist for å få så pene arr som mulig (han ville ikke skjære for da syr man jo et par sting)

Så jeg fikk bare et lite stikk og så "skrapte" de dem vekk. Etterpå var det bare som et lite skrubbsår der.

Hvis de skjæres vekk så kuttes det med skalpell og det syes et par/tre sting, da er det mer sår såklart.

Hvis føflekken er bare skjemmende så kanskje de ikke trenger å skjære vekk rota da?

Min ble skåret opp og den var lang, men det var pga at den var mistenkelig.

Gjest Pontiac
Skrevet

Hvis føflekken er bare skjemmende så kanskje de ikke trenger å skjære vekk rota da?

Min ble skåret opp og den var lang, men det var pga at den var mistenkelig.

Vet ikke helt hvordan det blir ved de forskjellige inngrepene, men det er vanlig å sende inn alle føflekker til sjekk.

Det gjorde de også med mine.

Skrevet

Eg har fjerna føflekk 3 gongar. Overhodet ikkje vondt. Adrenalin/xylokainsprøyta (bedøvelse) svir litt, men det går fort over. Det kan hende du kjenner litt trekk i huda rundt (som ikkje er bedøvd) men det gjer heller ikkje vondt, i mi oppfatning i alle fall.

Da eg fjerna den første, sa legen den gongen at eg kanskje måtte ta smertestillande når bedøvinga gikk ut. Men i så fall er eg bedøvd enda ;-)

Lykke til, det går sikkert heilt greit for deg også!

Skrevet

Har fjernet 2 ganger.

Først hos hudlegen på Haukeland. Flere føflekker i ansiktet. Ingen smerter, ingen arr. Helt flott.

Neste gang var (heldigvis) på magen. Hos legen men fikk turnuskandidat. Knallvondt. Blødde som en gris - flere håndklær full da jeg kom hjem. Måtte tilbake for å sy igjen. Kjempestort stygt arr.

Lurt å forsikre deg om at legen har en del erfaring med å fjerne føflekker hvis du vil ha et godt resultet.

Gjest uuurrrkkkk
Skrevet

Eg har fjerna føflekk 3 gongar. Overhodet ikkje vondt. Adrenalin/xylokainsprøyta (bedøvelse) svir litt, men det går fort over. Det kan hende du kjenner litt trekk i huda rundt (som ikkje er bedøvd) men det gjer heller ikkje vondt, i mi oppfatning i alle fall.

Da eg fjerna den første, sa legen den gongen at eg kanskje måtte ta smertestillande når bedøvinga gikk ut. Men i så fall er eg bedøvd enda ;-)

Lykke til, det går sikkert heilt greit for deg også!

Og eg kan køyre bil etterpå?

Skrevet

Og eg kan køyre bil etterpå?

Ser ingen grunn til at du ikkje skal kunne køyre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...